FacebookTwitterLinkedIn

“Acest context particular (n.red. contextul pandemic) l-aș putea numi ca fiind o adevărată revoluție comercială. Și, pe lângă creșterea evidentă a canalelor de ecommerce și trecerea la cumpărăturile online, până și modul în care consumatorii utilizează telefonul mobil este total diferit față de cum era în trecut”, spune executivul.

De asemenea, ea consideră că și modurile de interacțiune ale consumatorilor cu brandurile s-au schimbat. “Oamenii folosesc tehnologia să cumpere mai rapid, mai simplu și mai sigur. Din perspectiva consumatorilor, vedem moduri total diferite în ceea ce privește utilizarea tehnologiei”, mai punctează Justyna Torres, care observă că oamenii caută prețuri mai bune și compară în permanență ofertele comercianților. “Pentru că în mediul online orice poate fi comparat”, explică aceasta. Iar în ceea ce privește prețul livrării sau chiar livrarea gratuită, oficialul Carrefour este de părere că a devenit un punct crucial în acest context.

În plus, directorul punctează și că, în contextul actual, consumatorii caută un “timing” mult mai rapid, metode de plată mai numeroase și modalități mai bune de returnare decât erau în trecut.

Pe de altă parte, deși industria de ecommerce a crescut și continuă să crească exponențial, Justyna Torres remarcă unele elemente care ar putea fi îmbunătățite pe această piață. Spre exemplu, geolocalizarea. “Din experiența mea, geolocalizarea este o adevărată provocare. Și este o provocare nu numai pentru companiile care livrează, ci și pentru curieri, pentru că în multe situații aceștia nu reușesc să identifice adresa corectă”, mărturisește aceasta.

Mai mult decât atât, lipsa internetului în anumite regiuni ale țării, în special în zonele rurale, și infrastructura deficientă sunt iarăși, potrivit Justynei Torres, provocări pentru piața de ecommerce. Însă, optimistă, ea speră ca în următorii ani să fie rezolvate.

Pentru anul în curs, Justyna Torres estimează o dublare a volumului de vânzări online, și chiar triplarea acestuia pe anumite categorii. Sau chiar mai mult. “Noi vedem un mare potențial în comportamentul consumatorilor”.