Cautare




, Contributor

Leadership |
|

Jurnal de antreprenor: planul de marketing pentru un startup

Pentru a avea succes ca antreprenor, trebuie să dezvolţi un produs de care oamenii au nevoie şi pentru care sunt dispuşi să plătească. Iar pentru a face acest lucru trebuie să cunoşti foarte bine piaţa şi să îţi înţelegi publicul ţintă!
Start Me Up

În cea de a doua zi a şcolii de antreprenoriat Start Me Up, participanţii au învăţat cum să îşi definească publicul ţintă şi cum să dezvolte un plan de marketing eficient pentru a ajunge la acesta.

Daniel Ramamoorthy, fondator Treehouse, antreprenor serial şi consultant pentru startup-uri a deschis ziua vorbind despre modalităţile în care poţi crea strategii de marketing eficiente pentru afacerea ta. Astfel, tinerii au învăţat cum să îşi definească publicul ţintă şi să creeze personas (grupuri omogene de utilizatori/clienţi care împărtăşesc un set comun de caracteristici).

Un plan de marketing concret presupune definirea celor 4P pentru afacerea ta: Produs, Preţ, Plasament şi Promovare. Pentru acest lucru trebuie să urmăreşti imaginea de ansamblu şi să ai în vedere cei 5C:

  • Compania: produsul/serviciul pe care îl dezvolţi şi caracteristicile acestuia
  • Clienţii: audienţa căreia i te adresezi şi particularităţile acesteia
  • Concurenţa: analiza atentă a competitorilor pentru a înţelege care sunt factorii diferenţiatori
  • Colaboratorii: posibilii parteneri care te pot ajuta să îţi implementezi ideea de afaceri
  • Context: situaţia generală a industriei în care activezi şi modul în care aceasta te avantajează sau te constrânge

Pentru a dezvolta un brand puternic pentru afacerea ta, ai nevoie de o prezenţă puternică în online. Mai mult decât atât, imaginea companiei tale se dezvoltă plecând de la brandul tău personal, aşa că trebuie să investeşti timp şi efort în crearea acestuia. Despre aceste lucruri a vorbit Cristian China Birta (blogger şi antreprenor online), care i-a învăţat pe participanţii şcolii de antreprenoriat cum să obţină rezultatele dorite în mediul online.

„Social media e foarte importantă, atât pentru tine la nivel personal, cât şi pentru compania ta. Fiind prezent în online te bucuri de brand awareness, content marketing, primeşti feedback rapid, poţi genera buzz, ai oportunitatea de a optimiza lucrurile care nu funcţionează adecvat şi de a preveni crizele, te poţi împrieteni cu influenceri, testezi şi, nu în ultimul rând, ai costuri mai mici. Pe scurt, acesta este decalogul beneficiilor prezenţei în social media”, le-a explicat Cristian China Birta participanţilor.

În cadrul workshop-ului care a urmat, echipele participante au creat personas pentru categoriile principale de audienţă, au lucrat la cei 5C pentru afacerile lor şi, la final, au pus toate acestea cap la cap într-o primă versiunea a unui plan de marketing complet.

Înainte de a primi feedback şi de a prezenta progresul înregistrat în faţa mentorilor, tinerii au avut ocazia să discute cu Cristi Badea, Co-Fondator Mavenhut. Cristi le-a împărtăşit tinerilor povestea de la Mavenhut, de la idee până la produs de succes la nivel global via programul de accelerare Startup Bootcamp Dublin. În plus, participanţii au avut ocazia să pună întrebări şi să primească astfel recomandări care îi vor ajuta în viitorul lor parcurs antreprenorial. „Ţineţi minte că ideea în sine nu valorează nimic. În spatele unui proiect de succes sunt 5000 de idei implementate corect, aşa că apucaţi-vă de treabă!”, le-a recomandat Badea tinerilor.

La finalul zilei, tinerii au participat la o nouă sesiune de feedback & debrief în cadrul căreia au primit feedback pentru planurile de marketing dezvoltate de la Daniel Ramamoorthy, Peter Barta (investitor de tip angel şi Director Executiv Fundaţia Post-Privatizare), Monica Obogeanu (COO How to Web) şi Irina Scarlat (Co-Fondator Akcees), mentori în cadrul şcolii de antreprenoriat Start Me Up.

Ca urmare a feedback-ului dur primit din partea mentorilor, echipele au realizat faptul că o parte dintre ideile lor nu aveau potenţialul dorit, aşa că au reconsiderat proiectele iniţiale şi au lucrat până târziu în noapte pentru a se asigura că dezvoltă produse cu potenţial disruptiv.

Curioşi să aflaţi care sunt ideile de afaceri la care lucrează participanţii şcolii de antreprenoriat Start Me Up? Ei bine, acestea sunt:

  • Trip Me: aplicaţie care oferă călătorilor pasionaţi de aventură o experienţă personalizată şi gamificată de călătorie
  • Serve Event: platformă care aduce împreună organizatorii de evenimente şi posibilele locaţii oferindu-le acestora oportunitatea de a încheia contracte mai repede şi mai ieftin
  • Five: aplicaţie mobilă care oferă clienţilor ocupaţi şansa de a comanda înainte de a ajunge la restaurant pentru a economisi timp şi a se bucura de aceeaşi experienţă
  • Nutriscan: aplicaţie mobilă care oferă persoanelor cu diabet, alergii sau preferinţe alimentare posibilitatea de a a verifica dacă produsele dorite conţin anumite categorii de alimente
  • Build Yourself: platformă care oferă pasionaţilor de sport posibilitatea de a învăţa mişcări noi uitându-se la videoclipuri realizate de profesionişti
  • Salesbook: platformă care oferă utilizatorilor posibilitatea de a vedea o hartă cu localizarea produselor/serviciilor dorite şi preţul acestora

Forbes România este alături de tinerii participanţi ai şcolii de antreprenoriat Start Me Up şi va urmări zi de zi evoluţia acestor proiecte. Lecţiile învăţate şi provocările acestor tineri le puteţi citi în seria de materiale „Jurnal de antreprenor” realizată în exclusivitate pentru https://forbes.ro.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii