Cautare




, Staff

Industrie |
|

Julia Leferman (Asociația Berarii României): „Vedem în 2018 pentru prima oară o scădere a berii îmbuteliate la PET, de aproape 50%”

În 2018, piața berii din România a înregistrat o creștere de 3%, ajungând la un volum de 16,6 milioane de HI, arată datele furnizate de Asociația Berarii României.
Lucian Ghinea si Julia Leferman - Berarii Romaniei

Majorarea se datorează diversificării portofoliilor de produse și a varietății tipurilor de bere puse la dispoziție de producători. Producția locală de bere a ajuns, în proporție, la aproximativ 97%, cu 70% ingrediente provenite din agricultura românească.

În ceea ce privește preferințele românilor în funcție de tipurile de ambalaje, sticla și-a continuat trendul ascendent, înregistrând un consum de 28,45%, în vreme berea la PET a înregistrat o scădere însemnată, de 3,37 pp. Scăderea totală înregistrată de ambalajul PET în ultimii patru ani a atins 5,83 pp.

„Vedem în 2018 pentru prima oară o scădere a berii îmbuteliate la PET, de aproape 50%. Este o scădere semnificativă, de 3,37 puncte procentuale. Practic în ultimii ani, PET-ul scăzut cu aproape 6%. Scăderea se produce simultan cu creșterea berii la sticlă. Asistăm la o ușoară schimbare a tendinței de consum care vine în acord și cu opțiunea consumatorului român pentru produse din categoria premium”, explică Julia Leferman, Director general Asociația Berarii României.

Interesant de urmărit este și faptul că cea mai importantă creștere pentru anul 2018 a înregistrat-o segmentul berii fără alcool, a cărei majorare a fost de 30%.

“Preferințele românilor în materie de bere fără alcool sunt în creștere, urmând chiar trendul european de consum. Deși un segment cu o pondere mică pe piață, berea fără alcool a înregistrat anul trecut o creștere record în România. Acest rezultat confirmă integrarea berii în și mai multe situații de consum, românii alegând să nu renunțe la băutura lor favorită, în varianta ei fără alcool însă, nici atunci când șofează sau se află în pauza de masă, în timpul săptămânii de lucru.”, a adăugat Julia Leferman.

În ceea ce privește tipurile de bere consumate, berea lager a continuat să domine preferințele românilor și anul trecut, cu o pondere de 93,61%. Categoria specialități, în care intră, printre multe altele, berea neagră, nepasteurizată, albă, ale, roșie etc, a deținut o pondere de 25%. Mixurile de bere și berile aromatizate și-au adjudecat 2,27% din piață, iar berea fără alcool 1.87%. În ceea ce privește dinamica segmentelor, mixurile de bere și berile aromatizate au crescut cu 8,23%, iar berea fără alcool a înregistrat o creștere de 30%, pe parcursul anului 2018 față de anul anterior.

Referitor la investițiile din sectorul berii, acestea s-au ridicat la 74,5 milioane de euro în 2018. Nivelul cumulat al investiției membrilor Asociației în ultimii cincisprezece ani a atins 1,54 miliarde de euro.

Nivelul contribuțiilor anuale ale membrilor Asociației la bugetul statului s-a menținut unul important, doar în 2018 acesta atingând 255 milioane euro. Nivelul contribuției cumulate a membrilor Berarii României în ultimii cincisprezece ani a depășit 3,62 miliarde euro.

În 2018, numărulul producătorilor de bere a crescut la 56, față de 39 înregistrați în anul anterior. Cele douăsprezece fabrici de bere care aparțin Asociației (dintre care două microberării) sunt situate în Ploieşti, Constanța, Craiova, Miercurea Ciuc, Târgu-Mureş, Pan­telimon, Timişoara, Buzău, Braşov și Galați. Cele două microberării sunt situate în Cluj-Napoca și Timișoara.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii