Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Reinventarea României |
|

Julia Leferman, director general Asociația Berarii României: „Pandemia a dat naștere multor tendințe pe piața locală a berii”

Efectele negative ale pandemiei de coronavirus nu au ocolit nici industria locală a berii. Fiind un sector în care vânzările depindeau mult de numărul evenimentelor organizate în aer liber și de sectorul HoReCa, tendințele din ultimii trei ani au fost înlocuite peste noapte de altele, definitorii pentru noua „normalitate”.
 aboneaza-te
Julia Leferman 1DX_1018_M

Dacă în primele cinci luni ale anului s-a înregistrat o creștere cu 30% a preferințelor consumatorilor pentru ambalajele de unică folosință în detrimentul sticlei reutilizabile (tendință survenită în urma închiderii industriei HoReCa), în ceea ce privește segmentul de bere-specialități, acesta a scăzut cu 32 de procente față de cifra înregistrată în aceeași perioadă din 2019.

„Deși acest segment deține o cotă mică de piață raportată industriei de bere blondă, majoritară în România, este primul an în care înregistrează scăderi comparativ cu cifrele raportate în ultimii trei ani, în care s-au notat creșteri spectaculoase la categoriile de bere neagră, roșie, nepasteurizată. Scăderea este de 32% în primele cinci luni ale acestui an”, a punctat directorul general al Asociației Berarii României în cadrul seriei de emisiunii reINVENTAREA României.

Potrivit acesteia, segmentul berii fără alcool a înregistrat și el scăderi de 18% în perioada ianuarie – mai 2020, asta în timp ce categoria de bere în amestec și a mixurilor de bere a scăzut cu șapte procente.

În opinia directorului general al Asociației Berarii României, aceste cifre demonstrează faptul că la nivelul percepției cu privire la consumul de bere s-a creat o frână, ce reorientează clienții către produsele care le sunt mai familiare.

Un alt efect notabil nou-apărut din cauza pandemiei de coronavirus și cu care se confruntă industria locală a berii este reprezentat de închiderea liniilor de bere la butoi. „Tendință” survenită tot din închiderea segmentului HoReCa, susține Julia Leferman. „Chiar dacă începând cu 1 iunie terasele s-au redeschis, reluarea comercializării berii la draft se realizează treptat, iar scăderea pe care acest segment a înregistrat-o în primele lunii ale anului va marca evoluția sectorului pe tot parcursul anului”.

Julia Leferman a mai specificat faptul că deși există o creștere privind consumul casnic de bere, este puțin probabil ca aceasta să compenseze pierderile înregistrate din cauza închiderii industriei ospitalității. „În volumul industriei, segmentul HoReCa reprezintă între 15 și 18 procente. Iar, per total, în primele 3 luni am raportat o scădere a pieței de 10% ca volum, dar impactul negativ îl așteptăm abia în trimestrul al treilea, pentru că acesta este sezonul de vârf al vânzărilor în industria berii”.

Reprezentanții Asociației Berarii României sunt de părere că această tendință de scădere se va menține și în perioada ce va urma și va fi influențată de măsurile pe care autoritățile le vor lua în continuare.

„Ne așteptăm ca în perioada următoare, oamenii să continue să se întâlnească mai mult acasă, în grupuri mai mici, așadar va exista transferul acesta de consum de pe un canal pe altul, unul integral, căci precum spuneam, pierderile înregistrate în segmentul HoReCa nu pot fi compensate de vânzările venite din alte canale, mai ales dacă privim din punct de vedere al culturii de socializare”, a conchis directorul general al asociației.

 

Forbes reINVENTAREA României 29 iulie 2020

Cât de important este să ai strategii adaptate consumatorului local pentru ca un produs să aibă succes?Live pe Forbes Romania, discutăm despre #ConsumerSummerTrends în cadrul emisiunii din Seria de evenimente Forbes reINVENTAREA României.📌 Speakerii ediției Forbes reINVENTAREA României 29 iulie 2020:📍 Romina Ardelean, Consultant GfK Consumer Panel Services📍 Julia Leferman, Director general Berarii României📍 Laurențiu Ion, Senior Digital Marketing Manager PepsiCo România📍 Liliana Bock, Brand Manager Maresi FoodbrokerSeria de evenimente Forbes reINVENTAREA României aduce pe agenda de business temele relevante ale momentului, cele care vor asigura avantajul competitiv al afacerilor pe termen mediu și lung.Parteneri strategici: BMW România, Carrefour, Immofinanz, Catena – Farmacia Inimii, Teilor, Rompetrol, Chronolink Cafeaua oficială: NespressoPartener media: Mindspace#ForbesReinvent #ForbesRomania #ReinventareaRomâniei #ForbesEvents #ForbesReinventareaRomâniei #ConsumerSummerTrends #ReinventareaRomaniei #frr

Publicată de Forbes Romania pe Miercuri, 29 iulie 2020

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii