Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Jucătorii majori din retransmisia de televiziune au avut afaceri în creștere în 2014 și pierderi pe măsură

Competiția acerbă din piață, taxele pe stâlp dar și fiscalitatea împovărătoare au ținut pe pierdere companiile aflate în topul cifrelor de afaceri pe anul 2014 din industria de distribuție de televiziune: RCS & RDS, UPC, Digital Cable Systems (Akta), Nextgen Communications (Telekom) și Focus Sat SA (operatorul de DTH al UPC), conform Media Expres.
cablu_tv.jpg

Companiile mai mici au realizat profituri – Direct One SA, Ines Group, TV Sat 2002 din Buzău și Canal S din Constanța.

RCS & RDS a avut o cifră de afaceri de aproape 521 de milioane de euro (creștere cu 9,3% față de 2013), o pierdere de 16 milioane de euro și a terminat anul 2014 cu datorii totale de 974 de milioane de euro, aproape dublul cifrei de afaceri.

UPC România a avut o cifră de afaceri de 110 milioane de euro (creștere de 7,2% față de 2013), pierderi mai mari ca RCS – de 46 de milioane de euro și datorii de trei ori mai mari decât cifra de afaceri anuală din 2014 – 332 milioane de euro.

Următoarele companii în clasamentul cifrelor de afaceri de anul trecut au fost DCS, cu 39 de milioane de euro (creștere de 4,9% față de 2013), Nextgen cu 20 de milioane de euro (scădere de 10,2% – singura dealtfel in selecția de față) și Focus Sat cu 16 milioane de euro (creștere cu 4,8%), în cazul acestora însă datoriile nu au depășit cifrele de afaceri anuale.

Trecând la firmele pe profit, Direct One SA, care este o companie ce oferă servicii de transport de date industriei de cablu și televiziune, cu o rețea de fibră optică la nivel național, a avut în 2014 o cifră de afaceri de 10,8 milioane de euro (creștere 4,2% față de anul anterior) și un profit de 1,8 milioane de euro, cu o datorie mai mare decât cifra de afaceri anuală, de 12 milioane de euro.

Ines Group – furnizorul de IPTV din București a avut o cifră de afaceri de 5,5 milioane de euro (creștere de 4,1%), profit de doar 179.303 euro si datorii la 31 decembrie 2014 de aproximativ 0,5 milioane de euro.

La o cifră de afaceri mai mică de jumătate față de Ines, 2,3 milioane de euro (creștere de 26,4% față de 2013!), TV Sat 2002 – compania președintelui asociației de cablu AceR, Adrian Neagu – a avut anul trecut un profit aproape dublu decât Ines, de peste 354.000 de euro, a încheiat anul cu datorii de aproximativ trei sferturi de milion de euro dar avea creanțe de încasaat de peste 800.000 de euro.

Compania din Constanța Canal S a înregistrat la rândul său un profit practic tot atât de mare cât Ines, de aproximativ 178.000 de euro, la o cifră de afaceri anuală de 1,5 milioane de euro (creștere de 0,6% față de 2013).

Din selecția noastră lipsește Orange – companie de telefonie mobilă care oferă și televiziune prin satelit prin Orange TV, cât și fostul monopol de telefonie Telekom care deține Nextgen și prin care se derulează operațiunile de distribuție TV prin satelit (fostul serviciu Dolce).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii