Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Jucătorii din telecom şi-au redus bugetele, dar au rămas la fel de agresivi

smartphone-with-apps-thumb19122977.jpg
Serviciile companiilor de comunicaţii mobile au fost cele mai vizibile pe micile ecrane dintre toţi advertiserii din piaţa de publicitate, în primele nouă luni ale acestui an. Asta în ciuda faptului că Orange, Cosmote şi Vodafone şi-au redus expunerea pe TV faţă de anul trecut.

Concurenţa acerbă de pe piaţa telecom s-a menţinut la aceleaşi cote ridicate, deşi bugetele de promovare pe TV au scăzut faţă de 2011. Reclamele Orange au obţinut cel mai mare volum de puncte de audienţă din acest segment: 46.181 Gross Rating Point (GRP), cu 14,9% mai mic decât în aceeaşi perioadă a anului 2011. Operatorul Cosmote s-a plasat pe locul secund, cu 39.222 GRP-uri (scădere de 2%), în timp ce Vodafone a adunat 34.487 GRP-uri (- 13,5%).

UPC este singurul jucător din piaţa de comunicaţii care a obţinut o vizibilitate pe TV mai mare decât în 2011: creştere de 70,7%. Dar volumul de 5.803 de puncte de audienţă plasează pe UPC mult în urma Romtelecom (16.316 GRP). În cele nouă luni din acest an, operatorul de comunicaţii prin cablu RCS&RDS a fost absent din calupurile publicitare.

Consumul de publicitate TV în piaţa telecom s-a redus de la începutul acestui an cu 9,4% faţă de 2011. Evaluarea a fost făcută pe baza punctelor de audienţă (GRP), care sunt cumpărate de către clienţii publicitari. (Un GRP reprezintă 105.000 de persoane în mediul urban.)        

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii