Cautare




, Contributor

Servicii Financiare & Imobiliare & Auto

Afaceri |
|

John Cotterell, CEO Endava: “Chiar dacă putem menține virusul sub control cu ​​ajutorul unui vaccin, tendințele de business, nivelul recesiunii și dinamica economică pe care pandemia a declanșat-o vor continua și în 2021”

Forbes România a invitat comunitatea de business din România să răspundă la cele mai importante chestiuni ale momentului în cadrul proiectului editorial #lecțiipentru2021.
John Cotterell

John Cotterell, CEO Endava

Evoluția companiei într-un cuvânt

Pandemia din acest an a condus la perturbări serioase în rândul organizațiilor din întreaga lume și provocări majore pentru business-uri, CEOs și lideri. Nu cred că am mai trecut printr-o perioadă atât de dinamică și imprevizibilă, în toată cariera mea.

Există o mulțime de discuții despre o revenire în formă de K, în care unele industrii se redresează puternic și trec printr-o dezvoltare masivă în această perioadă. În același timp, alte sectoare, din cauza orientării substanțiale către digitalizare, sunt încă afectate puternic și au fost forțate să își desfășoare activitatea la o capacitate mult mai redusă comparativ cu modul lor de operare standard.

Transformarea care s-ar fi întâmplat în șapte ani este acum rapid accelerată pentru a atinge același nivel în doar șapte luni, ceea ce face ca piața să devină extrem de dinamică.

Chiar dacă putem menține virusul sub control cu ​​ajutorul unui vaccin, tendințele de business, nivelul recesiunii și dinamica economică pe care pandemia a declanșat-o vor continua și în 2021.

Pentru a putea profita de noi oportunități, în calitate de CEO a trebuit să mă gândesc la cum să mă asigur că Endava rămâne o organizație agilă, răspunde rapid la o piață volatilă. Totodată, am fost nevoit și să orientez organizația către domenii în care are puncte forte native. Așadar, poți valorifica oportunitățile de creștere care apar în timp ce clienții își mută bugetele în aceste noi zone marcate de o creștere accentuată, indiferent că vorbim despre consumatori sau corporații.

Endava se află într-o poziție excelentă atunci când vine vorba de aceste tipuri de oportunități. Capabilitățile noastre se situează între tehnologiile de ultimă generație și tendințele digitale care transformă modul în care oamenii și companiile își desfășoară activitatea.

Deși în martie și aprilie am avut câțiva clienți care doreau să sisteze proiectele la care lucram, pe termen mai lung am văzut o revenirea cererii și un flux de proiecte noi. Pentru a satisface această cerere, creștem organic, recrutăm substanțial în toate locațiile noastre. În această perioadă ne-am extins și în regiunea Adriatică printr-o fuziune strategică în luna august a acestui an, care poziționează Endava ca unul dintre cei mai mari angajatori IT din zonă.

Unul dintre lucrurile interesante este că productivitatea noastră a crescut în această perioadă. Cred că a fost încurajator atât pentru oamenii noștri, cât și pentru clienți să știe că putem livra și că putem face o treabă bună, chiar și în timpul unui lockdown.

Cele mai importante lecții

Leadership-ul în vremuri de criză este, desigur, diferit de leadership-ul în vremuri normale. Nimeni nu a fost pregătit pentru schimbările seismice pe care le-a provocat virusul în rândul nostru, ca indivizi și industrii în care operăm, dar cheia este de fapt să conduci organizația în mod corect înainte și după criză.

Din nou, importanța de a avea un obiectiv de bază solid și un set de valori după care să-ți ghidezi activitatea au devenit din ce în ce mai importante. Excelăm în a crea un mediu și o cultură care generează succes, având grijă de clienții noștri și ajutându-ne angajații să își atingă potențialul maxim. În perioade de criză, această abordare se aplică la fel de puternic, poate chiar mai puternic, având în vedere toate schimbările, presiunea și viteza cu care se întâmplă lucrurile.

Trebuie să recunoaștem realitățile evidente, greutățile cu care se confruntă lumea și impactul pe care pandemia îl are asupra organizației. Să fii deschis și sincer cu echipa ta cu privire la schimbările care au loc și modul în care acestea influențează businessul și, în cele din urmă, pe ei ca indivizi. Am considerat foarte important să ne informăm constant și consistent echipa. Am trimis mesaje către toate nivelurile ierarhice, la timp, prin intermediul liderilor din Endava, creând un loc virtual în care echipa executivă, inclusiv eu, am putut să răspundem la întrebările și preocupările oamenilor într-un forum live – care explică nevoia noastră ca indivizi de a rămâne conectați și implicați.

De asemenea, am încercat să înțelegem greutățile prin care trec colegii noștri, precum și nevoile lor profesionale, dezvoltarea carierei, și modul în care îi putem ajuta să își atingă aspirațiile în contextul actual.

 

Strategia de business pentru 2021

Când a lovit pandemia ne-am confruntat cu o dilemă: ne protejăm business-ul sau oamenii? Răspunsul nu a întârziat și am luat deciza rapid să punem echipa pe primul loc, ei devenind principala noastră prioritate. Ne-am asigurat că toată lumea este conștientă de acest lucru: investitorii, angajații și clienții noștri.

Pe măsură ce intrăm într-un nou an, acesta continuă să fie principalul nostru obiectiv în business: păstrarea oamenilor noștri în siguranță și menținerea tuturor locurilor de muncă – protejarea acestora, astfel încât ei să rămână la rândul lor un sprijin pentru familiile lor.

Ne preocupă, desigur, viitorul modului în care ne vom desfășura activitatea, cum să definim un nou model de lucru care să încorporeze mai multă flexibilitate pentru oamenii noștri. Ne imaginăm locul de muncă ca un ecosistem, nu ca un spațiu dedicat fiecărui angajat în parte. Redistribuind astfel birourile noastre în hub-uri adaptate pentru colaborarea în echipă, le permitem colegilor să muncească la distanță atunci când este necesar, oferindu-le contextul necesar pentru ca ei să se dezvolte. Credem în construirea unor cariere, nu în oferirea unor simple locuri de muncă.

COVID-19 a adus schimbări necesare în business și accelerarea adoptării tehnologiilor digitale cu 3-4 ani, dar și o expansiune imensă în gândirea de produse noi.

Accelerarea procesului de transformare digitală pentru clienții noștri, ca răspuns la schimbarea treptată a cererii pe care o întâmpină, este o altă direcție importantă pe care ne vom concentra în continuare. Endava este una dintre cele mai potrivite companii din lume pentru a-i ajuta pe clienți în acest sens, ceea ce înseamnă că avem un pipe line excelent pe măsură ce ne îndreptăm către nou an.

Provocări în 2021

Stoparea acestei pandemii și consecințele sale dezastruoase și tragice.

Ne bucurăm la vestea primului vaccin COVID-19 pe deplin testat care a fost autorizat pentru utilizare în Marea Britanie. Dar, în timp ce sărbătorim cât de departe a ajuns biologia, suntem conștienți de numeroasele întrebări care încă mai au nevoie de un răspuns: va opri vaccinul cazurile severe sau ușoare, va proteja pe toată lumea, cât timp vor dura efectele vaccinului și, foarte important, cum îl vom distribui, întrucât ne confruntăm cu provocarea de a vaccina o planetă întreagă simultan.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii