Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

ForbesForward |
|

Joanna Jozwiak, General Manager CCC România: Ne concentrăm eforturile pentru a proteja toate comunitățile noastre – clienții, angajații, întregul mediu de afaceri

Joanna Jozwiak, General Manager CCC România și Director Expansiune Piețe Globale CCC, susține că toate eforturile companiei sunt direcționare către protejarea clienților, angajaților, dar și a întregului mediu de afaceri.
 aboneaza-te
Joanna Jozwiak - General Manager CCC Ro-Expansion Director Global Markets

Forbes România: Ce decizii de business a luat compania dumneavoastră de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?

De la izbucnirea epidemiei de Coronavirus, CCC România a luat progresiv o serie de măsuri pentru a proteja pe cât posibil atât perturbarea businessului, cât mai ales sănătatea și siguranța clienților, angajaților și partenerilor de pe piața locală.

În primul rând, la mijlocul lunii martie, centrele comerciale și-au modificat programul de funcționare și, implicit, toate magazinele noastre prezente în aceste centre și-au redus programul de lucru funcționând în intervalul orar 12 PM – 20 PM, de luni până duminică.

Apoi, la nivel de business, cea mai importantă măsură adoptată a intrat în vigoare cu data de 23 martie, după decizia guvernamentală de a închide toate centrele comerciale, și astfel CCC România s-a aliniat acestui ordin, drept urmare a închis toate cele 71 de magazine pe perioadă nedeterminată până la noi informații, în funcție de cum evoluează situația actuală.

În același timp, două noi deschideri de magazine inițial planificate pentru martie, în Miercurea Ciuc și în Târgu Mureș, au fost anulate până cel mai devreme la jumătatea lunii aprilie.

În al doilea rând, am anulat o serie de evenimente și acțiuni promoționale planificate pentru martie, pentru a limita interacțiunile în grupuri mari sau medii de oameni.

Pe de altă parte, o altă decizie importantă de business a fost lansarea rapidă a canalului online de vânzări în România. Acesta este un proiect pentru a cărui implementare CCC România lucra de mai multă vreme, înainte de izbucnirea epidemiei, așa că eram deja pregătiți pentru lansarea de luna aceasta. Am lansat, astfel, magazinul online disponibil pe https://ccc.eu/ro/,  în data de 18 martie 2020.

În acest context în care coronavirusul continuă să se răspândească, din piață vin semnale de schimbare a comportamentului consumatorilor. Carantina și grija crescândă a clienților de a evita locurile publice ne-au pus în față oportunitatea de a ne ajusta modelul de business la vremurile pe care le trăim. Consumatorii se orientează către opțiuni digitale, iar această schimbare în comportament poate avea un impact în obiceiurile de consum pe termen lung. Cel mai bun lucru pe care îl putem face pe termen scurt este să fim rapizi, flexibili și agili pentru a veni în întâmpinarea acestor schimbări. Prezența online ne va ajuta să construim o experiență de shopping plăcută și diversificată, care să întrunească așteptările actuale ale clienților.

Clienții din România pot alege din mii de modele diferite prin intermediul portalului de e-commerce care le oferă, totodată, și livrare la domiciliu, gratuită, odată cu lansarea. Magazinul online CCC România oferă încălțăminte, genți și accesorii pentru femei, bărbați, tineri și copii. Pe lângă colecțiile deja prezente și în magazinele staționare, magazinul online va avea diverse oferte în exclusivitate, de-a lungul anului. O secțiune de reduceri cu oferte speciale este deja disponibilă. Printre avantajele noului site e-comm se numără și returul gratuit și ușor de realizat. În același timp, site-ul permite diverse metode de plată: prin transfer bancar, cu cardul sau cash la livrare.

Pe măsură ce consumatorii se familiarizează cu shoppingul online și preferă această modalitate de a-și face cumpărăturile, latura digitală a afacerii noastre poate crește într-un ritm chiar mai rapid decât cel previzionat.

Forbes România: Care sunt măsurile pe care compania dumneavoastră le-a luat în sprijinul angajaților de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?

Încă de la izbucnirea epidemiei și înainte de închiderea magazinelor noastre, am implementat măsuri speciale de siguranță și comunicare în toată rețeaua magazinelor și în sediul central.

Am susținut o campanie de informare în magazinele noastre fizice pentru a comunica în permanență cu angajații noștri despre măsurile necesare pentru prevenirea COVID-19, punând la dispoziție și produsele de bază pentru siguranță și igienizare.

În toate unitățile CCC România măsurile de igienă au fost respectate și au fost implementate și alte măsuri pentru a limita interacțiunea. De asemenea, prin informare directă, ne-am încurajat clienții să respecte măsurile de protecție. Clienților li s-a solicitat să țină cel puțin 1 m distanță față de oamenii din jurul lor și, de asemenea, să evite tranzacțiile în numerar și să opteze pentru plata cu cardul bancar.

În același timp, compania noastră a implementat programul Work from Home pentru angajații săi, astfel încât toți angajații al căror tip de activitate permite acest lucru să poată lucra de acasă. Desigur, toate călătoriile și întâlnirile de afaceri au fost suspendate, iar pentru majoritatea activităților noastre am adoptat comunicarea digitală la distanță (platforme de mesagerie, teleconferință etc.).

În prezent, toți angajații noștri din magazinele staționare fie sunt plasați în programele de șomaj tehnic, în conformitate cu măsurile recomandate și susținute de guvern, fie au luat concedii temporare.

Forbes România: Care ar fi măsurile guvernamentale ce ar trebui luate în următoarea perioadă de timp pentru a atenua efectele negative ale coronavirusului asupra activității din sectorul în care activați?

Desigur, focusul guvernamental și toate eforturile colective ar trebui să fie acum pe prevenirea răspândirii virusului și protejarea populației mai presus de toate. În același timp, pentru a evita o cădere economică, mediile de afaceri și comerciale au nevoie și ele de sprijin. Companiile au nevoie de timp pentru a-și regândi planurile și recuperarea, deoarece acum există multe întreruperi în lanțurile comerciale de aprovizionare și în fluxul de lucru.

Pe de o parte, statul poate amâna impozitele și alte tipuri de contribuții pentru perioada următoare, de exemplu. Pe de altă parte, și mediul bancar ar putea sprijini companiile cu soluții mai flexibile. De asemenea, ne așteptăm să menținem același nivel de parteneriat între CCC România și toți proprietarii de centre comerciale cu care avem în prezent relații contractuale.

Suntem siguri că atât autoritățile europene, cât și cele naționale vor lua seturile de măsuri necesare care se impun pentru protejarea mediului de afaceri.

Forbes România: Care sunt scenariile posibile pe care le vedeți pentru business-ul dumneavoastră dacă epidemia continua și/sau ia amploare? Dar pentru întreaga economie românească?

Există un impact mare asupra sectorului de retail, deoarece multe companii, inclusiv a noastră, închid magazinele și se ocupă de problemele apărute de-a lungul lanțului de aprovizionare. Suntem pregătiți pentru termen scurt, dar menținem și viziunea pe termen lung. Acesta este motivul pentru care adoptarea unui model de business online pentru CCC România este o decizie importantă și strategică, chiar și pe termen lung, deoarece cumpărăturile online au o creștere constantă an de an.

Cu toate acestea, dacă epidemia continuă, atât vânzările, cât și strategia noastră de extindere vor fi puternic afectate cel puțin pentru anul în curs. Reducerile vânzărilor și recuperarea businessului sunt principalele provocări pentru noi. Fără nicio îndoială, va urma o perioadă dificilă pentru întreaga economie românească, în special pentru micile afaceri locale. Faza de recuperare va fi la fel de importantă ca faza de răspuns.

Așa cum spuneam, așteptarea este să reușim să menținem la același nivel parteneriatul între CCC România și proprietarii centrelor comerciale în care suntem prezenți. Extrapolând la situația din întreaga țară, considerăm că în următoarea perioadă ar trebui să existe, de asemenea, discuții între fiecare companie și partenerii de afaceri pentru a găsi un teren comun și cele mai bune soluții posibile, astfel încât toți să ieșim din acest context cu cât mai puține pierderi posibil.

Forbes România: Cum credeți că ați putea ajuta comunitatea – socială și/sau de business?

Deși în prezent nu putem prezice cât de mult va dura această situație, rămânem încrezători în strategia globală a grupului CCC pentru recuperare. Ne concentrăm eforturile pentru a proteja toate comunitățile noastre – clienții, angajații, întregul mediu de afaceri. Continuăm să construim capitalul de marcă prin conexiunile umane pe care le-am dezvoltat de-a lungul anilor.

Facem tot posibilul pentru a rămâne în siguranță (#staysafe) și credem că lansarea platformei de e-commerce care poate fi accesată oricând de toți clienții din toată țara este o modalitate importantă de a răspunde continuu cerințelor acestora. Îi informăm în mod constant pe clienții noștri despre ceea ce facem pentru a le susține așteptările în timpul epidemiei, prin toate canalele noastre online: website, social media, serviciul de Relații Clienți.

Traversăm împreună această perioadă marcată de COVID-19 și ceea ce contează cel mai mult acum este modul în care avem grijă de comunitățile noastre, de noi înșine, de clienții noștri și de cei dragi.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii