Cautare




, Contributor

Imobiliare |
|

JLL: România, locul 3 în ECE la investiții imobiliare

În primele nouă luni ale acestui an, România a atras investiții imobiliare în valoare de 600 de milioane de euro.
bani

Reprezentanții companiei de consultanță imobiliară JLL spun că, în acest an, valoarea totală a investițiilor imobiliare atrase de România ar putea ajunge la 800 de milioane de euro, cu 315 milioane de euro mai puțin decât în 2014.

Potrivit JLL, volumul de anul trecut a fost însă influențat de două tranzacții aproape imposibil de repetat în următorii ani, respectiv achiziția magazinelor Real de către Auchan, în valoare de 260 – 280 de milioane de euro și consolidarea portofoliului Globalworth prin preluarea participației deținute de fondul german RREEF în cadrul complexului Upground din nordul Capitalei, în sumă de circa 200 de milioane de euro (clădirile de birouri BOC și BOB – 100, respectiv 42 de milioane de euro și componenta rezidențială a ansamblului – 52 de milioane de euro).

Citiți și: Dezvoltatorii se înghesuie să construiască clădiri de birouri în vestul Capitalei

Revenind la 2015, România a atras în primele nouă luni tranzacții imobiliare în valoare totală de 600 milioane de euro, plasându-se pe poziția a treia în Europa Centrală și de Est (ECE), după Cehia și Polonia. În majoritatea tranzacțiilor realizate în acest an au fost implicate nume noi de investitori, respectiv CTP Invest, P3, GLL și Lonestar, după mai mulți ani în care NEPI și Globalworth au dominat piața.

Lunile de vară din acest an au fost atipice, cu o efervescență pe piața de investiții imobiliare din Europa Centrală și de Est, care a dus la un volum al tranzacțiilor de 2,8 miliarde de euro în trimestrul al treilea, peste nivelul înregistrat în primele două trimestre în total. La nivelul primelor nouă luni, volumul investițiilor din regiune a ajuns la 5,5 miliarde de euro, cu 22% mai mare comparativ cu perioada similară a anului trecut. Cehia a fost campionul regiunii cu o cotă de piață de 43% din totalul tranzacțiilor, aceasta fiind urmată de Polonia cu 28%, România (11%), Ungaria (10%) și țările din Europa de Sud-Est (6%).
”În condiții similare de risc, România promite un randament superior al investițiilor față de restul regiunii pentru investitorii care intră acum. JLL România se concentrează pe promovarea României și oportunității pe care acest moment îl oferă noilor investitori și pe identificarea acestora”, a declarat Silviana Badea, Head of Capital Markets JLL România.

Pe aceeași temă: David Hay, AFI : ”Interes ridicat pentru piața din România”

Compania JLL a fost implicată, potrivit propriilor declarații, în peste 70% din tranzacțiile realizate în acest an în România. Cea mai recentă tranzacție în care JLL a fost parte este reprezentarea Prologis în vânzarea către CTP Invest a Prologis Logistic Park. De altfel, pe segmentul logistic, cel mai activ în acest an, JLL a fost implicată în toate tranzacțiile realizate în acest interval, cu o singură excepție. JLL a reprezentat Aviva în vânzarea către Lonestar a parcului Pheonix Logistics, dar și fondul Heitman și compania Cefin în vânzarea către CTP Invest a parcului logistic Mercury Logistics Park, respectiv a Cefin Logistics Park Arad.

Anterior, JLL a reprezentat operatorul și dezvoltatorul de parcuri logistice P3, într-o tranzacție record pe sectorul industrial, achiziția Europolis Park, semnată anul trecut, dar încheiată în acest an – prima achiziție a unui proiect generator de venituri a P3 în România. Volumul total tranzacționat de proprietăți industriale în primele nouă luni depășește 600.000 de metri pătrați și 260 de milioane de euro. Structura pe segmente de piață arată că tranzacțiile cu birouri și cu spații industriale reprezintă peste 70% din piață, restul fiind achiziții de proiecte de retail.

S-ar putea să vă intereseze: Supraaglomerare de birouri în Nord

”În 2015 interesul investitorilor pentru România a crescut, iar întâlnirile pe care le-am avut la Expo Real confirmă faptul că țara noastră este din nou pe harta multora dintre ei, indiferent de segmentul de piață în care activează. Datorăm în mare parte acest interes creșterii competiției și a prețurilor pentru produse de calitate în Polonia și Cehia. În trimestrul trei s-au concretizat în contracte semnate tatonările și negocierile din prima jumătate a anului.a declarat Andrei Văcaru, Capital Markets Consultant&Head of Research Jll România.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii