Cautare




, Contributor

Educaţie |
|

Jim Bagnola, trainer NASA și US Secret Service: Nu banii reprezintă principala motivație a angajaților

Care sunt lucrurile care îi motivează pe angajați să fie mai buni și cum poate un manager să construiască o echipă mai solidă? Acestea sunt câteva dintre întrebările la care Jim Bagnola, unul dintre cei mai cunoscuți speakeri internaționali și executivi coach, a răspuns, în exclusivitate pentru Forbes România.
jim bagnola

„Un manager care spune că angajații săi pun recompensele materiale pe primul loc și nu pasiunea de a face un lucru cu plăcere este dezinformat. Cercetările nu susțin această atitudine. Potrivit studiilor, banii sunt pe locul patru în topul lucrurilor care îi motivează pe angajați. Sigur că toți trebuie să facem bani. Altfel, din ce o să ne cumpărăm de mâncare? Din cercetări, rezultă însă faptul că trebuie să facem ceea ce ne place pentru că numai așa putem fi mai buni și putem progresa. Altfel, pe termen lung, nu banii sunt cei care te conving sau nu să rămâi într-o poziție sau alta. Eu, unul, nu sunt entuziasmat de acest aspect, mie îmi place să descopăr în fiecare zi ceva nou, să pot să învăț de la oameni diferiți și să pot să predau mai departe ceea ce am acumulat”, spune Jim Bagnola, unul dintre cei mai cunoscuți speakeri motivaționali din lume.

Potrivit lui Jim Bagnola, primele trei lucruri care îi motivează pe angajați sunt „un job interesant pe care să îl iubească, aprecierea pe care o primesc la locul de muncă, iar mai apoi o identificare cu misiunea și scopurile companiei în care lucrează. Banii și promovarea vin, potrivit cercetărilor, abia pe locurile patru și cinci! Eu, ca angajat, nu o să fiu valoros pentru companie dacă mă concentrez numai pe bani”.

Din experiența sa, trainerul a oferit și trei sfaturi pentru ca managerii să devină mai buni și să formeze echipe mai solide în cadrul companiei.

„În primul rând, trebuie ținut minte că managerii lucrează pentru subalternii lor și nu invers. Iar subalternii lor lucrează pentru clienți. Iar acest mindset trebuie să fie foarte clar stabilit pentru a-i motiva pe angajați și a-i face să fie determinați și să se simtă parte din echipă, nu să simtă doar că lucrează pentru cineva și să simtă presiuni din partea șefilor”, explică el.

Jim Bagnola spune că „în al doilea rând, un manager nu ar trebui să înceteze să învețe niciodată – managerii trebuie să aibă în minte două lucruri: să știe contabilitate, dar să citească o carte despre cum să manageriezi oameni. Sunt aproximativ 35.000 de cărți despre leadership și management disponibile în acest moment, cam 2.000 de noi cărți apar în fiecare an, să citească măcar una”.

„În al treilea rând, trebuie să se bucure de succesele celor din echipa sa. Cu alte cuvinte, să fie și un bun profesor. Dacă nu reușește acest lucru, să nu devină manager pentru că managerii sunt și profesori”, argumentează trainerul.

Ce se întâmplă însă atunci când există o prăpastie între manageri și angajați, iar aceștia din urmă sunt tot mai dezangajați? Jim Bagnola sugerează că soluțiile sunt reprezentate de „construirea unei relații de încredere, lămurirea așteptărilor și clarificarea scopului și a obiectivelor pe care fiecare trebuie să le aibă în companie. Și mai presus de toate, managerul trebuie să ofere în permanență feedback. Un manager își gestionează energia lui precum și pe cea a angajaților săi, așa că e nevoie de mare atenție”.

Venit la București pentru a susține un workshop intitulat „Fifty Shades of Resilience – Rezistența la schimbare”, organizat de HPDI, Jim Bagnola a explicat care sunt diferențele între bărbați și femeile atunci când vine vorba despre schimbare.

Femeile suportă schimbarea mai bine. O femeie vede într-un bărbat potenţialul, capacitatea acestuia de a se adapta la viitor. Un bărbat, în schimb, se așteaptă ca o femeie să rămână așa cum este, nu vrea ca aceasta să se schimbe. Schimbările, însă, au loc indiferent dacă vrei sau nu asta”, a mai spus Jim Bagnola.

De aceea, cel mai important lucru care îți poate oferi un avantaj competitiv este procesul de învățare continuă. „Învăţarea este necesară pentru a face faţă provocărilor viitorului. Deşi, la prima vedere, pare mai confortabil să stai în zona de confort, pe termen lung este mult mai greu”, mai spune el.

Jim Bagnola, unul dintre cei mai cunoscuți speakeri internaționali și executivi coach, are un portofoliu de invidiat. Este expert în domeniul leadershipului și în „Body-Mind Management”, cu accent pe influența modelelor de gândire asupra sănătății, fericirii și capacității de a conduce. Dar CV-ul lui nu se opreşte aici. A lucrat cu organizaţii şi companii din mediul privat dar şi din cel public, iar pe lista sa se numără şi nume sonore precum US Secret Service – serviciul desemnat să se ocupe cu protecţia şi paza preşedintelui şi a vicepreşedintelui Statelor Unite – Departamentul de Stat american, Departamentul Fortelor Aeriene, NATO, Hotelurile Marriott, Siemens, Motorola sau Scotiabank (Canada).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii