Cautare




, Contributor

Afaceri |
|

Jens-Jakob Gustmann, Lider al diviziei dedicate Health Systems, Europa Centrala și de Est al Royal Philips: „Am înțeles că este vital să fim echipați și pe deplin pregătiți să îmbrățișăm schimbarea”

Forbes România a invitat comunitatea de business din România să răspundă la cele mai importante chestiuni ale momentului în cadrul proiectului editorial #lecțiipentru2021.
Jens

Evoluția companiei într-un cuvânt

Cuvântul pe care l-aș folosi este misiune! Philips este lider global în tehnologia medicală, astfel încât principala noastră prioritate este susținerea sistemelor medicale în această perioadă, cu o misiune care acum este mai relevantă ca oricând. Încă de la începutul pandemiei, ne-am mobilizat resursele globale pentru a ne îndeplini îndatoririle: să răspundem prompt nevoilor critice ale clienților, să asigurăm sănătatea și securitatea angajaților noștri și să asigurăm continuitatea activității noastre. Este clar că pandemia de COVID-19 nu este nici pe departe la final și echipele noastre rămân dedicate în întregime misiunii noastre de a îmbunătăți viața oamenilor prin inovații semnificative, deoarece ne concentrăm resursele să facem lumea mai sănătoasă și mai sustenabilă prin intermediul inovației.

Facem în continuare eforturi pentru a veni în sprijinul profesioniștilor din domeniul sănătății și a personalului medical care oferă asistență atât în contextul COVID-19, cât și în general, de aceea rămâne o prioritate de top pentru noi toți în cadrul Philips. În strânsă colaborare cu furnizorii și partenerii noștri, am intensificat foarte mult volumele de producție ale produselor și soluțiilor noastre pentru a ajuta la diagnosticarea, tratamentul, monitorizarea și gestionarea pacienților cu COVID-19.

În plus, Fundația Philips ajută la combaterea epidemiei de COVID-19, ca platformă centrală pentru activitățile CSR, înființată din convingerea că prin inovație și colaborare putem rezolva unele dintre cele mai dificile provocări ale lumii și reușim să avem un impact acolo unde într-adevăr contează. În prima jumătate a anului, Fundația a donat fonduri și o gamă de echipamente medicale în România, în sprijinul sistemului național de sănătate, pe lângă alte contribuții din aceeași sferă. De exemplu, cea mai recentă contribuție constă în donarea unui Sistem Portabil Lumify pentru echiparea noului elicopter al Fundației SMURD din Cluj. Am pus într-un singur loc toate resursele, pasiunea și dăruirea noastră pentru a contribui la o societate mai sănătoasă: acesta este scopul nostru.

 

Cele mai importante lecții

Am învățat într-adevăr foarte multe în această perioadă. Am înțeles că este vital să fim echipați și pe deplin pregătiți să îmbrățișăm schimbarea, să regândim și să refacem în permanență modul în care acționăm. Am înțeles că în astfel de situații excepționale timpul capătă altă formă, deoarece această criză a intensificat și accelerat schimbări care, altfel, s-ar fi petrecut gradual. Inovația continuă va fi noua realitate, serviciile de îngrijire medicală virtualizată fiind un domeniu cheie. Această pandemie ne-a reconfirmat și faptul că lucrurile pot fi făcute mai eficient, a redus ciclul de dezvoltare și aprobările procedurale pentru noile soluții de la câțiva ani la câteva luni sau chiar săptămâni.

În același timp, situația provocată de COVID-19 a arătat că rezistența la schimbare poate fi depășită dacă există o nevoie clară în acest sens; că prin colaborare se poate trece peste complexitatea serviciilor medicale; că digitalizarea, partajarea datelor și inteligența artificială sunt trei elemente cheie care stau la baza paradigmei de telemedicină de viitoare generație; că digitalizarea îmbunătățește atât experiența pacienților, prin facilitarea serviciilor de îngrijire medicală precisă, personală, predictivă și proactivă, dar și experiența personalului medical, printr-o alocare mai bună a resurselor, fluxuri de lucru mai eficiente și sprijin mai consistent, precum și partajarea de informații.

Personal, anul acesta a fost în mare parte despre găsirea unui nou echilibru. Zilele lungi de lucru de acasă au fost combinate cu exerciții fizice (dimineața, în timpul pe care în mod normal l-aș fi petrecut în trafic) și cu pauze în natură, frumoasa natură românească. La început, lucrul de acasă mă făcea să nu delimitez atât de bine viața profesională de restul îndatoririlor, așa că am avut nevoie de ceva timp să mă obișnuiesc și să mă concentrez asupra familiei mele 100% când se termina programul. De asemenea, mi-a luat ceva timp să înțeleg că trebuie să programez mai multe calluri individuale cu membrii echipei mele, dar și cu restul colegilor- într-o atmosferă relaxată, la o cană de cafea sau un pahar de vin la sfârșitul zilei – care să țină locul ședințelor neplanificate pe care le tot aveam când eram toți la birou.

 

Prestația autorităților

A fost un an dificil pentru noi toți, nu îmi pot imagina câți dintre noi s-ar fi gândit că o pandemie ne va schimba viața atât de mult într-un timp atât de scurt. Însă, autoritățile s-au adaptat la noua realitate și au depus eforturi fantastice pentru a menține situația sub control.

Am fost surprins și să văd sentimentul foarte puternic de solidaritate și cooperare între autoritățile publice, societatea civilă și sectorul privat imediat după izbucnirea pandemiei. Doresc să felicit ONG-urile locale care și-au transformat complet domeniul de activitate, pentru a putea avea un impact în sectorul sănătății și companiile care și-au adaptat sau chiar schimbat liniile de producție pentru a produce diferite produse necesare în această perioadă și soluții pentru lupta împotriva Covid-19. Din nou, inițiativele și soluțiile excepționale apar din colaborare și avem încredere că vom vedea mai multe parteneriate între mediul academic, furnizorii privați și publici care vor oferi rezultate ce pot schimba vieți.

 

Strategia de business pentru 2021

Am transformat Philips în lider global în tehnologia medicală, aplicând forța inovatoare de care dispunem pentru a îmbunătăți sănătatea și bunăstarea oamenilor. Sistemele, dispozitivele inteligente, AI  și software, precum și serviciile pe care le dezvoltăm, ajută consumatorii să își îmbunătățească starea de sănătate și de bine, iar furnizorii de servicii medicale obțin rezultate mai bune, productivitate mai mare și experiențe îmbunătățite pentru pacienți și personalul medical. Privind în perspectivă, suntem bucuroși să intrăm în următoarea etapă de creștere conduși de imperativele noastre strategice pentru a deservi mai bine clienții și a îmbunătăți calitatea și creșterea în activitățile principale.

 

Noile noastre obiective se bazează pe trei imperative strategice ale Philips:

  1. Îmbunătățirea continuă a experienței clienților și a excelenței operaționale
  2. Intensificarea creșterii activităților principale, inovație pentru extinderea leadership-ul la nivelul categoriei, acoperirea geografică și parteneriatele cu clienții
  3. Câștigarea prin soluții care vin în sprijinul stării de sănătate a pacienților și în ajutorul profesioniștilor din domeniul sănătății.

 

Provocări în 2021

Criza COVID-19 ne-a schimbat viețile personale și profesionale. Multe companii s-au văzut obligate să își regândească modelele de business la viteză uluitoare. Deși munca la distanță începuse deja să câștige teren înainte de criză, pandemia a arătat că, dacă situația o permite, munca la distanță va dăinui. Mediul de afaceri utilizează acum tehnologia în mod regulat. Este singurul mod de conectare cu oamenii cu toți oamenii: consumatori, parteneri, clienți, angajați.

Dacă pandemia de COVID-19 ne-a învățat ceva, este faptul că trebuie să regândim și să recreăm în permanență modul în care facem lucrurile. Inovația continuă va fi noua realitate, cu telemedicina ca domeniu cheie. Cea mai mare oportunitate, cât și cea mai mare provocare pentru noi stă în nivelul de pregătire pentru a îmbrățișa și accepta viitorul.

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii