Cautare




, Contributor

ForbesForward |
|

Jean-François Mace, CEO Decathlon România: „La anul vom produce 1 milion de biciclete în România“

Decathlon, liderul pieței de echipamente sportive, s-a bucurat de un boom al vânzărilor online în lockdown, dar nu a fost pregătit să le facă față. Ce soluții a găsit retailerul?  
Jean-Francois Mace official photo copy

Jean-François Mace, CEO Decathlon România ne-a vorbit, în cadrul ediției #63 din Seria de evenimente online de business Forbes Forward event, despre planurile de investițiile și strategiile pe care le va aplica retailerul de sport în perioada următoare.

Pandemia a schimbat complet businessul

Jean-François Mace are o experiență de mai bine de 20 de ani în companie, ocupând în ultimii trei ani poziția de CEO Decathlon România. Iar în cele 8 luni de pandemie cuvântul de ordine pentru lider a fost transformarea rapidă a modelului de business și a modului în care funcționează Decathlon.

„Avem 28 de magazine și le-am închis pe toate pentru aproape 2 luni. Evident, acest lucru a avut un impact negativ asupra profitabilității noastre“, a declarat el, precizând că inițial au fost necesare strategii defensive precum un control strâns al cheltuielilor, amânarea sau anularea unor investiții care însemnau deschiderea de noi magazine. Pe lângă protejarea fluxului de numerar, liderul Decathlon a demarat toate procedurile pentru a obține sprijin financiar de la autorități în acordarea șomajului tehnic pentru angajaților.

Din vară însă retailerul s-a orientat către adoptarea unor strategii ofensive. „Avem un proiect fantastic numit Timișoara Bikes Valley, iar la anul vom produce 1 milion de biciclete în România“, a spus CEO-ul entuziasmat. De altfel, Decathlon nu este cunoscut pe piață pentru segmentul de producție, dar Jean-François Mace pune mare preț pe toată această activitate pe care vrea s-o dezvolte. De aceea este mândru de investiția în fabrica de la Timișoara care va fi finalizată anul viitor în septembrie și unde va produce inclusiv biciclete electrice.

Pandemia a încurajat vânzările de biciclete

A fost un boom pentru că nu doar este un produs ecologic, ci reprezintă pentru mulți oameni un mod de a evita transportul în comun“, a argumentat CEO-ul Decathlon. 

Acesta a vorbit, în emisiunea Forbes Forward, și despre provocările cu care s-a confruntat în pandemie în privința comenzilor online, care continuă să fie pe un trend ascendent. „Ca să fim sinceri, încă nu suntem pregătiți să facem față acestei componente online a business-ului. În cele două luni de lockdown nu am avut suficienți angajați calificați și am avut întârzieri în livrări. Dar asta ne-a forțat să ne schimbăm modul de a face afaceri online. Am schimbat complet  organizarea depozitului, am triplat spațiul dedicat segmentului online, am organizat traininguri și am integrat automatizări pentru a grăbi procesul de livrare. În iulie am început să construim un spațiu suplimentar pentru depozit care va fi gata în martie 2021 pentru a susține atât businessul online, cât și offline“, a explicat Jean-François Mace.

Retailerul vrea să susțină în continuare piața de e-commerce și să dezvolte noi metode de a-și vinde produsele, de la livrări rapide în două ore și până la parteneriate cu food retaileri care să revândă echipamentele Decathlon.

De asemenea, CEO-ul are în vizor nu doar clienții de clasă medie, ci toți românii care-și doresc produse sportive. „Doar 30% dintre români practică un sport și doar jumătate își permit să cumpere produse sportive noi, de aceea am dezvoltat o piață de produse la mâna a doua“, a mai adăugat Jean-François Mace. Nu se grăbește să extindă rețeaua de magazine fizice, ci șeful Decathlon analizează cu atenție fiecare cheltuială, mai ales că ia în calcul un al doilea lockdown în România.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii