Cautare




, Contributor

Orologerie de lux |
|

Jaeger-LeCoultre face lumină pentru Tintoretto

În Veneția, ca și în Roma de altfel, turistul neavizat poate rata o mulțime de comori vizuale, dacă se ia după fațadele nepretențioase, ba chiar modeste ale clădirilor sau ale bisericilor. Ziduri albe, aparent spartane, ascund adevărate festine artistice, copleșitoare și provocatoare de sindromul Stendhal.
Sala terrena, Scuola Grande di San Rocco, Venezia

Celebra Scuola Grande di San Rocco urmează același tipic: o fațadă de-a dreptul severă, de un alb palid, nu te ajută să ghicești niciuna dintre minunățiile din interior, cum ar fi bogăția de picturi semnate Tintoretto. Picturi care multă vreme au fost de-a dreptul invizibile, din cauza lipsei de lumină naturală. Dar care, acum, cu ajutorul Jaeger-LeCoultre, pot fi vizualizate din orice unghi, ba chiar în cadrul unui veritabil spectacol de lumini, care accentuează unele detalii și umbresc altele, în funcție de dinamica secvențelor, ca un excepțional spectacol de teatru.

Jaeger-LeCoultre și Veneția sunt protagoniștii unei frumoase povești de dragoste de aproape un deceniu, de când brandul haute horlogerie a devenit partenerul Festivalului de Film. Din acest an, La Grande Manufacture a devenit un mecena și pentru Scuola Grande di San Rocco, unul dintre cele mai frumoase monumente din Veneția și chiar din lume. Și cine să înțeleagă mai bine importanța unei astfel de instituții decât Jaeger-LeCoultre, o manufactură venerabilă, unde meșteșugul orologer a fost demult ridicat la rang de artă și chiar capodoperă, unde maeștrii ceasornicari realizează opere de artă din metale prețioase, pietre prețioase sau email.

Scuola Grande di San Rocco a fost fondată în 1478, dedicată operelor caritabile. Iar din a doua jumătate a secolului 16 a devenit un adevărat muzeu Tintoretto, având în vedere că pictorul a petrecut mulți ani decorând sălile sale – Sala Terrena, Sala Capitolare și Salla dell’Albergo, astfel încât Scuola este cunoscută și drept Capela Sixtină din Veneția. De altfel, Jacopo Robusti zis și Tintoretto (adică „micul vopsitor“), a fost foarte influențat de Michelangelo și de Tizian, iar motto-ul său era „Desenele lui Michelangelo și culorile lui Tizian“.

Sala dell’Albergo a fost decorată de Tintoretto între 1564 și 1567 cu scene din Patimile lui Hristos, inclusiv grandioasa Răstignire, una dintre cele mai extraordinare lucrări ale artistului. Până în 1581, artistul a pictat în Sala Capitolare, acoperită de scene din Antichitate și din Noul testament.

Asemenea comori merită conservate dar și foarte bine puse în valoare, astfel că Jaeger-LeCoultre a sponsorizat instalarea unui sistem de iluminare din LED-uri controlate digital, cu lumină rece, care permite vizualizarea totală a fiecărui colțișor de zid sau cupolă acoperit de Tintoretto, în același timp protejând picturile.

Camera poate fi vizualizată ca un întreg, dar și fiecare pictură, individual, ca într-un măreț spectacol de teatru.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii