Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

ForbesForward |
|

Iulian Stanciu, CEO eMAG: Comerțul online are un rol vital în aceste zile și privim acest lucru cu responsabilitate, știm că este nevoie de noi mai mult ca oricând

Iulian Stanciu, CEO eMAG, cel mai mare retailer online din România, consideră că e-commerce-ul are un rol vital în prezent. Mai mult, compania pe care o conduce a donat măști sanitare Ministerului Sănătății (distribuite catre spitalele judetene si DSP-uri), Ministerului Afacerilor Interne și Poștei Române în timpul operațiunilor menite să împiedice răspândirea virusului COVID-19 pe teritoriul României.
 aboneaza-te
Iulian Stanciu CEO eMAG

Forbes România: Ce decizii de business a luat compania dumneavoastră de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?

Suntem o organizație care, de-a lungul timpului, a exersat adaptarea din mers la fluxurile de lucru, în cele nouă ediții de Black Friday pe care le-am derulat, și acum ne-am mobilizat foarte bine.

În anumite zone am suplimentat numărul de oameni și angajăm constant zeci de oameni noi în fiecare săptămână. Aprovizionarea se desfășoară normal, livrările se desfășoară normal.

Prima decizie pe care am luat-o în acest context a fost schimbarea modului de lucru: am testat întâi pentru o zi cu 50% dintre angajații noștri lucrul de acasă, am ajustat infrastructura VPN pentru a susține toate conexiunile, apoi toată organizația a început lucrul de acasă.

Am pus pe primul loc angajații atât la sediile de birouri cât și la depozite si curierat, si apoi ne-am asigurat că afacerea funcționează normal.

Lucrul de acasă urmat de școala la distanță au generat de altfel schimbări importante în comportamentul clienților, pe fondul prevenției. Am fost receptivi la aceste schimbari și ne-am ajustat rapid stocurile și fluxurile pentru a face față cererii. Am crescut nivelul stocului în momentul în care am văzut impactul în China. Stocurile sunt mari, avem multă marfă pe drum, nu estimăm că vor fi probleme, chiar dacă durează mai mult producția și transportul.

O altă schimbare importantă a acestor zile este creșterea plăților cu cardul. De la 40% a crescut spre 60%, iar în București chiar până la 70%. Vom continua să recomandăm plata cu cardul, este cea mai sigură și din punct de vedereal  securității, dar și din punct de vedere al riscurilor pentru sănătate.

Vedem astăzi o schimbare masivă către modalități de livrare fără contact, iar aici lockerele easybox ajută foarte mult și vedem creșteri la această modalitate de livrare și la livrarea acasă, pe măsură ce scad cumpărăturile în showroom și puncte de livrare.

Forbes România: Care sunt măsurile pe care compania dumneavoastră le-a luat în sprijinul angajaților de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?

De la primele semne ale epidemiei de coronavirus am luat o serie de măsuri preventive pentru a ne proteja angajații și clienții.

– Toți colegii care sunt eligibili, aproape 3.000 de persoane, lucrează de acasă

– Comunicam zilnic în toată organizația regulile de bază care pot preveni răspândirea virusului și ne-am asigurat că angajații noștri sunt bine informați și țin cont de ele

– Am intensificat operațiunile de curățenie și igienizare: echipamentele, suprafețele de lucru și spațiile în comun sunt dezinfectate periodic și avem în fiecare spațiu de lucru soluții pe bază de alcool 80% pentru dezinfectarea mâinilor

– Am anulat toate trainingurile și conferințele programate pentru perioada următoare și am anulat toate călătoriile in interes de serviciu în țară și în străinătate

– Am instalat dispensere cu dezinfectanți în locuri special amenajate

La depozite:

– Tuturor angajaților li se ia temperatura de 2 ori pe zi și sunt întrebați dacă au avut contact cu vreo persoană declarată infectată sau întoarsă dintr-o zona de risc

– Angajații poartă mănuși și măști

– Toate spațiile de lucru, de la aprovizionare la livrare, inclusiv mașini, sunt dezinfectate periodic

– Avem medic permanent și li se prezintă angajaților măsurile și recomandările oficiale care duc la prevenirea răspândirii

– În zonele comune avem dozatoare cu dezinfectanți pe baza de alcool 80%

– Curierii igienizează consola easybox la fiecare alimentare

– Curierii poartă masca și mănuși, au fost instruiți cum se pot proteja și cum îi pot proteja pe cei din jur

Forbes România: Care ar fi măsurile guvernamentale ce ar trebui luate în următoarea perioadă de timp pentru a atenua efectele negative ale coronavirusului asupra activității din sectorul în care activați?

Este o situație de criză și în aceste momente avem nevoie de solidaritate și de creșterea încrederii. Cred că măsurile luate până acum de autorități au fost bune, iar intenția de a susține companiile să-și continue activitatea este foarte bună.

Confederația Patronală Concordia a propus un set de măsuri care vor ajuta companiile să-și păstreze angajații și să își dezvolte business-ul și ar fi util să fie implementate aceste propuneri. Important este ca statul sa plateasca datoriile catre companii, de la concedii medicale, TVA, pana la ecovouchere sau banii aferenti programului Rabla pentru electrocasnice.

De asemenea, acum avem o dovadă în plus că avem nevoie de măsuri pentru digitalizarea instituțiilor statului. Posibilitatea de a comunica la distanță este necesară și pot fi făcute progrese mai mari dacă se va implementa semnătura digitală și vor fi create cărți de identitate electronice.

Forbes România: Care sunt scenariile posibile pe care le vedeți pentru business-ul dumneavoastră dacă epidemia continua și/sau ia amploare? Dar pentru întreaga economie românească?

Suntem optimiști că măsurile dezvoltate de autoritățile locale în colaborare cu reprezentanții mediului de afaceri vor fi eficiente, dar la acest moment este greu să facem previziuni și ne-am pregătit pentru mai multe scenarii.

Pentru noi este prioritar să luăm toate măsurile pentru a ne proteja angajații (ceea ce presupune să asigurăm condiții de maximă igienă pentru cei care nu sunt eligibili pentru lucrul de acasă) și să susținem continuitatea activității în condiții bune. De asemenea, ne pregătim pentru scenariul în care piețele de bunuri de folosință îndelungată (precum electro-IT, mobilă), auto și real estate vor fi afectate. China estimează o scădere de 18% pentru H1, iar efectele vor fi vizibile și pe piața locală. Ne așteptăm la scăderi pentru produsele din zona fashion, afectată de faptul că pentru mulți angajați lucrează de acasă și limitează timpul petrecut afară.

Pe de altă parte, estimăm creșteri pentru categorii precum alimente de bază, produse sanitare, IT, îngrijire personală, dar luăm măsurile necesare pentru a ne adapta noilor cerințe.

Pe baza experienței Chinei, Coreei de Sud și Italiei, estimăm că mai multe activități se vor muta în zona de digital și sunt șanse ca astfel să fie compensată scăderea de piață. Cu toate acestea, orice scenariu va fi influențat de durata epidemiei și a restricțiilor, de impactul măsurilor economice luate de Guvern, de efectele economice venite din piețele mai mari.

Forbes România: Cum credeți că ați putea ajuta comunitatea – socială și/sau de business?

Colaborăm cu autoritățile responsabile pentru menținerea sănătății publice și am donat măști Ministerului Sănătății (distribuite catre spitalele judetene si DSP-uri), Ministerului Afacerilor Interne și Poștei Române în timpul operațiunilor menite să împiedice răspândirea virusului COVID-19 pe teritoriul României. Avem o echipă dedicată de 10 persoane care caută constant stocuri de produse pentru igienă în această perioaoadă și achiziționăm de la furnizori din străinătate tot ce găsim.

Mai mult, la începutul lunii am achiziționat măști chirurgicale la costuri de până la 7 lei bucata. Am subvenționat costul acestor măști, care au fost vândute cu 3 lei bucata, astfel încât să facilităm accesul cetățenilor la aceste produse. Cu toate acestea, stocul s-a epuizat rapid, un indicator puternic al faptului că aceste produse sunt importante pentru menținerea sănătății indivizilor și că este nevoie de o gestionare eficientă a resurselor.

Suntem alături de antreprenorii care folosesc platforma eMAG Marketplace cu informări și sfaturi săptămânale, dar și cu măsuri concrete precum comision zero pentru produse vitale pentru sănătate pe perioada crizei- „măști chirurgicale”,  „halate medicale”, „bonete/ botoși de unică folosință”, „costume de protecție medicale”, „geluri și săpunuri antibacteriene/ dezinfectante”, „dezinfectanți pe bază de alcool și/sau clor”, „alcool sanitar”. De asemenea catre sellerii activi, cu vânzări, care nu au solduri restante platim mai rapid comisioanele pentru a le imbunatati capitalul de lucru.

Comerțul online are un rol vital în aceste zile și privim acest lucru cu responsabilitate, știm că este nevoie de noi mai mult ca oricând.

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii