
Toată lumea așteaptă cu sufletul la gură prezentarea noii generații de Mercedes-Benz Clasa S. Pentru că pur și simplu acesta este Mercedes-ul suprem, creația ce simbolizează cel mai bine valorile brandului din Stuttgart. Ea va aminti lumii întregi cum și de ce și-a câștigat Mercedes-Benz numele de creator excepțional de autoturisme.
Toți criticii, presa, inginerii auto ai altor branduri și fanii așteaptă ca noua generație să fie revoluționară în ceea ce privește confortul și luxul. Primele fotografii spion cu mașina necamuflată au apărut pe internet dar mai bine este să așteptăm confirmarea oficială. Mâine voi călători la Stuttgart pentru un preview exclusiv pentru presă al interiorului noului S, un workshop asupra tuturor inovațiilor pe care Mercedes-Benz le va lansa în această nouă limuzină de top. Revin cu informații legate de subiect joi dimineață aici pe site.
Până atunci vă invit să vedem care au fost modelele a căror moștenire această nouă generație trebuie să o ducă mai departe. Noua Clasa S nu trebuie să fie mai bun decât concurența, trebuie să fie cel mai bun S din istorie, trebuie să scrie istorie pentru brand.
Din 1951 până astăzi au fost vândute peste 3.5 milioane de Clasa S în toată lumea. Această cifră îi asigură fără probleme lui S-Klasse titlul de cea mai de succes limuzină de lux din istoria auto a lumii.
Istoria propriu-zisă a lui S-Klasse a început în 1951 când Mercedes 300 a devenit cea mai mare și mai rapidă mașină de serie produsă în Germania. A devenit cunoscut drept “Mercedes Adenauer” pentru că era mașina preferată a cancelarului german Konrad Adenauer. În 1954, modelul 220 a fost prima mașină Mercedes-Benz cu motor în șase cilindri și caroserie cu roțile integrate în designul său, în trei volume.
În 1959, modelele 111/ 112 au devenit primele mașini de serie ce ofereau o “celulă de siguranță” pentru pasageri iar în 1963 modelul 600 a devenit disponibil ca limuzină cu ampatament standard, alungit sau laundalet. În 1968 a fost lansat 300 SEL 6.3, cu motor V8 ce făcea îi permitea uriașului 300 să se comporte fix ca o mașină sport.
Modelul 116 din 1972 a fost primul care a primit numele de S-Klasse. În 1978 a devenit prima mașină de serie din lume echipată cu ABS. Din 1978, modelul cu seria 126 a fost primul cu spoilere din plastic în loc de cele din oțel și crom. În 1981 acest model a fost echipat cu airbag pentru șofer și din 1988 cu airbag pentru pasager. Clasa S din 1991 a fost prima echipată cu motoare V12, 600 SE și 600 SEL. În 1995 ESP-ul a fost lansat în standard în premieră mondială în versiunile V12.
Din 1998 inovațiile au început să fie implementate în S și mai mult. S-Klasse a primit în premieră centrala de control COMAND, cruise-control adaptiv DISTRONIC, Active Body Control, suspensii controlate electronic din 1999 și din 2002 sistemul de protecție PRE-SAFE. Următoarea generație, 221 a devenit primul Mercedes-Benz hibrid, prima mașină de serie din lume echipată cu baterie litiu-ion, din 2009.
Toate modelele istorice pentru segmentul Clasei S vor fi expuse la Muzeul Mercedes-Benz din 18 iunie în 3 noiembrie.