FacebookTwitterLinkedIn

Iris Matei, Regional Director MagnaPharm

Evoluția companiei într-un cuvânt

Cuvântul care definește evoluția organizației pe care o conduc, la nivel de an 2020, este adaptabilitatea. Am învățat că împreună putem face foarte multe lucruri. Compania a devenit mult mai unitară, mai compactă, reacționând și adaptându-se mult mai rapid la noul context, care a impus o abordare diferită a pieței, a produselor, a clienților. În anul 2019 ne-am propus pentru anul 2020 să fim diferiți și am reușit, ajutați și de contextul actual, și de împrejurări, dar și de adaptabalitatea noastră ca și organizație. Am învățat să fim că o familie, însemnând că nu trebuie să fim perfecți, dar trebuie să fim uniți.

Ne-am schimbat modul de lucru, ne-am dezvoltat foarte mult interacțiunea on-line, am învățat să comunicăm diferit, dar totuși să fim aproape. Ne-am reinventat, astfel încât să ne adaptăm situației fără să suferim ca și organizație.

Domeniul în care activăm, industria farmceutica, este un domeniu care a fost sever afectat de pandemie din multe puncte de vedere. Consider că urmările pandemiei se vor regăsi și după ce vom depăși această perioadă.

Cele mai importante lecții

Ca și lecții de business, am învățat că este uneori necesar să iei decizii și măsuri dure și în timp scurt, astfel încât oamenii și organizația să nu fie afectați.

Sunt foarte mândră de faptul că sunt înconjurată de oameni de valoare care au înțeles necesitatea adaptării rapide și au sărit în barca reinventării.

Am învățat că se poate intra în teleconferințe având acompaniamentul glasurilor simpatice ale copiilor și că acest lucru face câteodată luarea unor decizii mai ușoare, am învățat că nu mai am luxul timpului și că deciziile trebuiesc luate acum sau niciodată, iar efectele neluării unei decizii pot fi catastrofale.

Prestația autorităților

Prestația autorităților române în această perioadă a fost una salutară, dat fiind contextul pandemic și accesul la resursele financiare pentru sprijin. Au fost decizii care au ajutat mediul de afaceri, ajutorul pentru telemuncă, acordarea de sprijin finaciar pentru decontarea echipamentelor IT, dar mai sunt multe lucruri de implementat pentru revigorarea economiei românești sever afectată de criză.

Strategia de business pentru 2021

Principalele 3 puncte ale strategiei de business pentru anul viitor sunt:

  1. Retenția oamenilor din echipa MagnaPharm în aceeași formulă ca și în 2020
  2. Menținerea unui nivel de business în linie cu cel asumat în perioada de bugetare
  3. Dezvoltarea de noi oportunități de nișă

Provocări în 2021

Consider că cea mai mare provocare la nivel mondial în anul 2021 este satisfacerea cererii de vaccin pentru eradicarea pandemiei și repornirea economică a țărilor.