Cautare




, Contributor

500 miliardari |
|

Irina Schrotter

Irina Schrotter.jpg
Avere: 15-17 milioane de euro Vârsta: 45 de ani Reşedinţa: Iaşi Domenii: confecţii, imobiliare

Cu geanta Hermes pe braţ, cu telefonul BlackBerry în mână, dar îmbrăcată în haine produse la fabricile ei, designerul Irina Schrotter îşi face apariţia în holul hotelului Radisson de pe Calea Victoriei. Toate privirile sunt aţintite asupra ei. Şi pe bună dreptate. Irina Schrotter este un repezentant important al bunului gust în materie de modă şi un trend setter. Creaţiile ei sunt prezentate pe podiumurile celor mai importante festivaluri de modă din lume şi sunt purtate de regi, oameni de afaceri şi modele renumite. Dacă ziua ar avea mai mult de 24 de ore poate i-ar fi de ajuns Irinei Schrotter pentru a finaliza toate proiectele la care lucrează. De ceva timp, „doamna de fier a modei româneşti“, aşa cum este supranumită Irina Schrotter, este într-o alertă continuă. Are şi de ce. De peste un an jumătate face naveta între Iaşi-Bucureşti şi Lugano, oraşul în care fiul său, Mark, este elev al unui prestigios colegiu. În plus, s-a hotărât să îşi extindă afacerile şi în Elveţia.

„Pentru că băiatul meu e la liceu acolo, fac o navetă continuă de un an şi jumătate. Treptat, am început să înţeleg ce îşi doreşte clientul din această zonă şi am zis că dacă tot mai am cel puţin încă doi ani de plimbat pe drumuri, ar fi bine să înţeleg care este filosofia unui magazin propriu într-o ţară foarte dezvoltată. Atunci am decis să fac această investiţie“, povesteşte femeia de afaceri. 

Schrotter recunoaşte că proiectul de la Lugano a necesitat un efort investiţional considerabil, însă, speră ca pe termen lung să fie o mişcare profitabilă. „Acolo nu se plăteşte chirie lunară, ca în cazul magazinelor de la noi, ci plăteşti preluarea contractului. Ori aceasta poate ajunge la un sfert de milion de euro, în cazul  magazinului meu“, adaugă creatoarea de modă. Potrivit acesteia, amenajarea magazinului necesită alţi 150.000 de euro, fără a pune la socoteală colecţia pe care trebuie să o aducă. „E greu, ca să nu zic că e aproape imposibil… riscul este foarte mare, momentul este prost şi probabil că acesta este unul dintre motivele pentru care nu vedem în lume magazine proprii ale unor branduri româneşti“. 

Magazinul propriu din Lugano nu este primul contact pe care Schrotter îl ia cu piaţa de fashion din Elveţia. Creaţiile sale sunt deja prezente acolo prin intermediul unui magazin multibrand. „În Geneva am unul dintre cei mai vechi şi mari clienţi ai mei. Elveţia este o ţară aparte pentru că beneficiază de turişti foarte speciali. În Geneva, unul dintre cei mai mari clienţi ai magazinului în care desfac eu este familia regală a Arabiei Saudite“, spune ea cu mândrie.

Odată cu deschiderea acestui magazin, reţeaua Irinei Schrotter ajunge la opt locaţii, celelalte şapte fiind deschise în ţară. Cu toate acestea, creaţiile ei sunt prezente în multe buticuri multibrand din lume: New York, Roma, Paris, Londra, Moscova. „Creaţiile mele sunt prezente pe patru continente. Aşa îmi place mie să spun“, afirmă Schrotter, iar mulţumirea i se simte în glas. „Mă bucură mult acest lucru. Îmi face mare plăcere că lumea intră în magazine foarte selecte. Îmi place că nişa pe care am creat-o în România se păstrează şi în lume“, adaugă femeia de afaceri.

Irina Schrotter a mers chiar mai departe, trecând de la targetul exclusivist la cel de masă. Începând cu 2007, are în magazine colecţia „Mellow by Irina Schrotter“, special creată pentru grupul britanic Debenhams, prezent în România prin intermediul grupului RTC, controlat de omul de afaceri Octavian Radu. În plus, de la finalul anului trecut, prima linie de îmbrăcăminte pentru bebeluşi, „Violet“, produsă în colaborare cu Andreea Marin-Bănică, se regăseşte în reţeaua de hipermarketuri Carrefour.    În momentul interviului, Schrotter se pregătea de lansarea unei linii de tricouri împreună cu Andreea Raicu, linie care va fi comercializată în reţeaua Metro. Care este avantajul unei asemenea mişcări? Femeia de afaceri crede că anul acesta, produsele comercializate prin intermediul reţelelor de hipermarketuri i-ar putea aduce un plus de 30-40% la vânzări.

„Tot ce dezvolt în această perioadă merge pe hipermarketuri. E una dintre soluţiile pe care le-am găsit şi aplicat acum. Sper, totuşi, să rămânem şi după criză pe acest segment. E o mare satisfacţie să vezi produsul tău pe stradă de cinci ori pe zi! E o mulțumire mai mare decât la produsele de lux“, punctează Irina Schrotter. 

De profesie medic, Irina Schrotter a cochetat cu moda încă din vremea studenţiei. De fapt, dacă stă bine să se gândească, pasiunea pentru modă a pornit de la mama sa. „Nu pot să spun că cochetam cu designul, deşi dintotdeauna am fost în pas cu moda datorită mamei, care şi-a dorit să aibă o fată modernă şi îmi făcea tot felul de hăinuţe şi rochiţe. Probabil că acest lucru a însemnat mult în deciziile mele ulterioare“, precizează Schrotter. De altfel, designerul consideră că renunţarea la cariera de medic a fost una dintre cele mai inspirate decizii pe care le-a luat. „După 20 de ani pot să spun că nu a fost o decizie greşită şi am reuşit să evit toată spaima pe care am avut-o la început de a nu se spune că sunt cel mai bun medic dintre designeri sau cel mai bun designer dintre medici. Am ajuns într-un moment în care pot să trag această concluzie“, spune cu încredere Irina Schrotter.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii