FacebookTwitterLinkedIn

Perioada de subscriere a început în data de 29 ianuarie și este programată să se încheie în data de 8 februarie.

Astăzi, în jurul orei 15, în tranșa investitorilor de retail, erau introduse aproape 960 de ordine, reprezentând peste 175% din această tranșă. Aceste ordine cumulau un volum de aproape 1,74 de milioane de acțiuni, la prețul de 28 lei pe acțiune, un investitor putând avea mai multe ordine. Valoarea totală a acestor subscrieri se ridică la 48,7 milioane de lei.

Tranșa de retail reprezintă 10% din IPO, investitorii putând să subscrie la un preț de 28 de lei pe acțiune, în timp ce oferta pentru investitorii instituționali reprezintă 90%, subscrieriile putând varia între 19 lei și 28 de lei.

Producătorul de vin Purcari intenționează să se listeze la BVB, dorind să vândă 49% din companie

Prin listarea pe Bursa de Valori București, acționarii Purcari doresc să vândă 49% din acțiuni (9,8 milioane de acțiuni oferite existente). Societatea nu își va majora capitalul social în urma IPO-ului și nu va primi niciun fel de fonduri, în condițiile în care unii dintre acționari sunt interesați să-și facă exit-ul total sau parțial din companie.

Raiffeisen Bank (Romania) este Coordonatorul Global Unic și Deținător Comun al Registrului de Subscrieri, iar Swiss Capital este Deținătorul Comun al Registrului de Subscrieri.

Purcari operează peste 1.000 de hectare de podgorie și patru platforme de producție în România și Moldova. Compania deține două dintre primele cinci branduri premium din România, având o cotă totală pe acest segment de 26%, potrivit Nielsen.

Compania a înregistrat o rată medie de creștere a veniturilor de 34%, în perioada 2014-2016, cu rate medii anuale de creștere de 55%, în Romania, 49% în Polonia, 44% în Moldova, precum și 15% în Cehia și Slovacia. Nivelul s-a mentinut, în primele nouă luni ale anului trecut, în care compania a crescut cu 35% pe an, creșterea în România accelerând la 69% față de aceeași perioadă din 2016.

Marja EBITDA pe primele nouă luni ale anului trecut a fost de 33%, în timp ce marja de profit net a crescut la 23%, urcând cu 29%, respectiv 55%, față de aceeași perioadă din 2016.

Purcari este condusă de Victor Bostan, de profesie oenolog cu peste 35 de ani de experiență în industria vinului, care deține 30% din companie, alături de fondul Horizon Capital, acționarul majoritar cu 63,55%, și International Finance Corporation (IFC), parte a Grupului Banca Mondială, cu 6,41%.

Compania a fost înființată de către Victor Bostan, printr-o serie de achiziții ale unor active, în anii 2000. Purcari s-a concentrat inițial pe regiunea CSI (Comunitatea Statelor Independente), Bostan având experiență în Rusia, unde a cumpărat, în 1999, Kuban Vino pe care l-a vândut în 2002, după care s-a relocat în România și Moldova. În urma a două embargouri rusești, în 2006 și 2013, și a provocărilor economice recente din întreaga CSI, Purcari s-a concentrat pe dezvoltarea pieței din României și din Europa Centrală și de Est.