Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

ForbesForward |
|

Ionuț Ilie, Managing Director Ice Cream Unilever South Central Europe: “În perioada de început a pandemiei, 20% din business-ul nostru a fost blocat”

Compania Unilever a fost și ea lovită din plin de efectele pandemiei de coronavirus pe piața locală a înghețatei. Și, deși aveau în spate experiența colegilor de pe piața internațională, reprezentanții companiei nu au putut înainta precum și-au dorit cu activitățile propuse, mai ales în perioada de după decretarea stării de urgență.
 aboneaza-te
Ionut Ilie

„Categoria de înghețată are un specific aparte în zona de business FMCG. Este o categoria care vinde 80%  în doar 5 luni (aprilie – septembrie). În această categorie se lucrează cu procese mai mult de preproducție. În perioada septembrie, ianuarie, februarie, martie se produc cantități masive pentru că nicio fabrică din lumea asta nu e atât de dimensionată încât să facă față numărului mare de cereri din perioadele de vârf. Din acest punct de vedere, pandemia și-a  ales un moment nepotrivit, iar în momentul în care a luat amploare această situație dificilă a blocat deschiderea de sezon a business-ului”, a explicat Ionuț Ile, Managing Director Ice Cream Unilever South Central Europe.

Lockdown-ul propriu-zis a survenit la sfârșitul lunii martie, atunci când proprietarii de magazine nu știau ce se întâmplă, dacă vor mai funcționa sau nu. Statul acasă și obligativitatea purtării măștii au ținut consumatorii în această perioadă departe de a relaționa cu proprietarii chioșcurilor de înghețată. „Cele mai afectate canale ale business-ul în acel moment au fost: cel pietonal, din zona parcurilor unde lanțul nostru de chioșcuri a fost blocat total, la fel și magazinele din zona centrelor comerciale. Aceste părți ale business-ului au fost blocate în proporție de 100% pentru o perioadă de șase săptămâni”.

La acestea s-au adăugat rapid blocajul survenit din zona HoReCa, așa încât la o primă estimare, activitatea companiei Unilever pe zona de înghețată a fost blocată pe piața locală în proporție de 20%.

„Au fost momente grele, în care pur și simplu ne-am așezat și nu am făcut altceva decât să ne găndim ce strategie putem adoptat într-o astfel de situație. Ne-a ajutat mult faptul că facem parte dintr-o multinațională și aveam acces mai rapid la ceea ce se întâmpla în celelalte medii de afaceri și nu ne-a fost greu să luăm decizii cu privire la această situație pentru că am învățat din experiența colegilor”, explică Ionuț ile.

Însă treptat, odată cu relaxarea măsurilor, în luna mai lucrurile reveniseră aproape la prognozele realizate de reprezentanții companiei încă de anul trecut. A urmat un iunie complicat, susține managerul Ice Cream Unilever South Central Europe „nu neapărat din cauza pandemiei, ci din cauza vremii – a fost o lună cu 23 de zile de ploaie, o situație ușor neașteptată în această perioadă, și desi volumele arată ușoare scăderi față de cele notate anul trecut, am înregistrat niște cifre rezonabile datorită și noului trend de consum: clienții s-au îndreptat către produsele de calitate”.

Efectele episodului pandemic s-au resimțit rapid în comportamentul consumatorilor, astfel că încă de la începutul pandemiei s-a resimțit o trecere de la sentimentul de impuls la cel de servit acasă.

„Se resimte o creștere a consumului pe zona take home mai accentuat decât ne-am fi așteptat. Vorbim aici despre caserolele de diverse dimensiuni, dar și multipack-urile ( grupuri de produse similare). Ne așteptam la acest trend, însă liniile de producție din fabrici sunt dimensionate pe un anumit tipar și nu e foarte simplu să-l schimbi pentru că acestea sunt linii clar și bine definite, așa că e un efort de adaptare în zona aceasta pe care-l urmăm în acest moment cu stoicism”, a punctat Ionuț Ile.

Acesta a mai vorbit cu jurnaliștii Forbes România și despre planurile de integrare a fabricii Betty Ice în grupul Unilever, nu înainte de a mărturisi însă că reprezentanții companiei se pregătesc de fapt nu de o singură integrare (n.r. – cea a Betty Ice), ci de două care se vor realiza concomitent.

„Avem două achiziții în același timp regionale, deci avem de realizat două integrări, iar lucrurile sunt mai complexe din acest punct de vedere. Noi am mai achiziționat un business în Bulgaria, tot o fabrică de înghețată. Astfel că vom realiza integrarea celor două în paralel. Ne dorim să păstrăm lucrurile foarte bune dezvoltate de Betty Ice pentru că este o fabrică cu un nivel tehnologic foarte ridicat și spun asta din perspectiva unei companii care deține o poziție globală foarte importantă. La nivel de echipe, fluxuri, procese, lucrurile nu sunt foarte simple, însă am hotărât să luăm lucrurile cu răbdare și cu înțelegere pentru că multe dintre aceste integrări eșuează din graba cumpărătorului de a duce unitatea achiziționată la forma, standardul la care acesta își desfășoară activitatea”.

Potrivit lui Ionuț Ile, Unilever și-a propus să păstreze cele două business-uri (n.r. – cel din  România și pe cel din Bulgaria) ca parte a unui singur grup, dar ca două entități separate.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii