FacebookTwitterLinkedIn

Unul dintre cele mai importante nume din domeniul tehnologiei, Ioan Iacob, analizează transformarea digitală a României, maturizarea acesteia, și prezintă strategia pe termen lung a Qualitance, în cadrul ediției #39 din Seria de evenimente online de business Forbes Forward.

Întrebat despre activitatea în perioada pandemiei, Ioan Iacob mărturisește că: “Nu a fost o schimbare fundamentală, că business. A fost o decizie de a accelera strategia de creștere, stabilită deja de un an jumătate.” Echipa Qualitance, alături de clienți și parteneri vizionari, s-a concentrat pe rezultate. Strategia lor vizează calitatea, iar scopul este de a livra un produs “validat și viabil pe piață, în 10 săptămâni”.

Deși studiile arată că 90% dintre transformările digitale eșuează, Ioan Iacob are o atitudine optimistă în ceea ce privește capacitatea țării noastre: “România este într-o poziție favorizată. Spiritul și cultura românească, care este super antreprenorială, mă face să fiu foarte încrezător în capacitatea întregii economii de a găsi noi căi și de a transforma businessul”. Pentru omul de afaceri, construirea unei culturi digitale, de tehnologie, este esențială, iar România se adaptează și se maturizează treptat și vizibil.

Transformarea digitală este despre mindset, despre modul în care gândești. Un produs digital este diferit față de unul clasic”, adaugă Ioan.

Legat de sistemul de învățământ, însă, Ioan Iacob critică schimbările adoptate în cadrul procesului de admitere la universitățile specializate: “Ne depărtăm de la lucrurile care ne făceau buni și competitivi pe piață. Noi am învățat mult mai mult matematică, decât limbaje de programare, ceea ce ne-a făcut mai adaptabili.”

Privind spre viitor, Qualitance a conturat o strategie, în următorii 5 ani, axată pe soluții. “Asta este poza în care în care noi suntem astăzi; în care ne punem problema. Asta este strategia noastră, despre cum să creăm această structură care scanează în a rezolva probleme de business folosind tehnologia. Sa nu facem tehnologie de dragul tehnologiei.” Obiectivul principal este de a crea un sistem care reinventează domeniul, care demonstrează necesitatea digitalizării în orice tip de afacere.

“Ca tu să poți să faci un business bun, înseamnă să rezolvi o problemă care este importantă pentru utilizatori, pentru clienții tăi.”

Pentru tinerii antreprenori și afacerile mici, Ioan Iacob recomandă o echipă de oameni extraordinari și ii sfatuieste să împartă într-un mod echitabil valoarea pe care o construiesc. “Cred că echipe mici de oameni super-performanți pot să creeze lucruri absolut spectaculoase”, explică el.

https://www.facebook.com/forbesromania/videos/831587987376057