Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Afaceri |
|

Investitorii primăverii

Câțiva dintre cei mai importanți investitori în start-up-uri au povestit pentru Business Insider ce le place să audă și ce nu atunci când li se propune să finanțeze o afacere.  
 aboneaza-te
business

Investitorii vor să fie convinși. „Dacă nu sunt interesați să investească, nu-ți vor asculta prezentarea sau nu vor participa la pitch-ul pe care îl organizezi”, declară pentru Business Insider David Rose, deținătorul unei platforme digitale pentru investitori și antreprenori. Rose spune că investitorii așteaptă un singur argument convingător pentru a-ți deveni parteneri.

Chiar ai nevoie de capital?
Dacă ideea ta generează un profit de un milion de dolari pe an, poate fi o afacere  minunată cu care să-ți întreții familia, dar nu e tentantă pentru un investitor, spune David Rose. Investitorii se așteaptă la mai mult, adesea la mult mai mult. Poate că ideea ta e un start-up care nu are nevoie de capital pentru că nu va ajunge niciodată să valoreze un miliard de dolari.

În ce fel vor beneficia oamenii de ideea ta
Investitorii în biotehnologie, de exemplu, vor să știe cum se va integra noul produs  standardelor existente în domeniul sănătății. „În acest domeniu mi se pare greșit să vorbești mai mult despre felul în care un medicament va afecta piața decât despre efectul pe care îl va avea asupra bolii pe care ar trebui să o trateze”, spune Dan Estes, partener la Frazier Healthcare Partners. Rețeta se aplică de altfel tuturor investitorilor: ei vor să știe cum va îmbunătăți ideea ta viața oamenilor.

Nu lăsa impresia că le știi pe toate
Excesul de încredere în sine li se poate părea suspect investitorilor. Este mai credibil un discurs de genul: „Așa văd eu lucrurile, tu cum le vezi?… Acestea sunt instrumentele pe care le-am folosit pentru calculul proiecțiilor. Ce părere aveți?”

Fii ferm în privința lucrurilor care contează cel mai mult
„Dacă în proiectul tău există unul sau mai multe aspecte la care ții foarte mult, nu fă niciun compromis în privința acestora. Cât timp argumentele tale stau în picioare, investitorii vor ține cont de ele”, spune David Selverian, investitor la Bessamer Venture Partners.

Arată că știi să-ți vinzi ideea… și că o poți pune în practică
„Unul dintre testele cele mai importante pe care trebuie să-l treacă un antreprenor este să știe să-și vândă ideea. Dacă nu-mi poți vinde mie, cum ai să le-o vinzi altora?”, spune actorul Ashton Kutcher, cofondator la Sound Ventures.
Laura Sachar, cofondator StarVest Partners, merge chiar mai departe: „Idei are toată lumea, pe mine mă interesează cum îți pui ideea în practică. Dacă nu poți face asta, nu ai de ce să înființezi o firmă.”

Planurile de extindere
„Fiecare plan de afaceri trebuie să includă proiecțiile de creștere pe primii cinci ani”, spune Anu Duggal, fondator al Female Founders Fund. Duggal spune că este interesată de costurile de producție, de profitul pe unitatea de produs și felul cum profitul evoluează în funcție de cantitate. „Pe măsură ce afacerea crește, crește și profitul?”

Nu ignora competiția
O greșeală comună este să ignori competiția, spune Annu Duggal. „E grozav că ai o idee interesantă sau că ai sesizat un lucru care are potențialul de a deveni o afacere, dar când investim într-o companie trebuie să știm dacă mai există ceva asemănător pe piață.”

Planul de acțiune din mesajul de mulțumire
Include un plan de acțiune în mesajul de mulțumire pe care îl trimiți după întâlnirea cu potențialii investitori, spune Patrick McGinnis, fondatorul firmei de consultanță în investiții Dirigo Advisors: „Fă o listă cu pașii următori, reia ceea ce dorești de la investitori și cere-le să-ți recomande alte persoane care poate ar putea fi interesate de ideea ta.”

Aplică mai întâi Planul B
„Solicitarea de capital din partea unui antreprenor ține de știință și de credință”, spune McGinnis, care recomandă afaceriștilor să se axeze mai mult pe știință. „Unii antreprenori nu au nicio dovadă că afacerea lor poate funcționa. Acestora le recomand să-și păstreze jobul actual și să adune informații și clienți înainte să solicite un aport de capital”.
O altă metodă de verificare a viabilității ideii este să o propui mai întâi investitorilor din „linia a doua”. „Fiecare antreprenor are o listă cu investitorii pe care și-i dorește foarte tare și o alta cu cei despre care nu e foarte convins”, spune McGinnis. „Le recomand să facă prima prezentare a proiectului cu cei de pe lista a doua, să obțină feedback de la ei și apoi să prezinte proiectul îmbunătățit investitorilor pe care îi țintesc de fapt.”

„Și nu uita”, spune David Rose, „că te vinzi și pe tine, nu doar afacerea ta. Arată-le investitorilor de ce merită să investească în tine.”

Ce faci dacă ești refuzat
Un refuz nu înseamnă că nu există investitori interesați de afacerea ta. E posibil să faci prezentarea unor persoane nepotrivite sau într-un moment nepotrivit. Kathryn Minshew, cofondatoarea platformei de joburi The Muse, a fost refuzată de 148 de ori înainte ca proiectul ei să primească finanțare. Minshew a acceptat toate întâlnirile pe care le-a putut obține, dar a înțeles că investitorii care își făceau timp pentru ea erau interesați, iar cei care nu-și făceau timp oricum nu ar fi intrat în afacere alături de ea.

Pentru John Werner, CEO la Koya Innovations, refuzul inițial al investitorilor a însemnat timp pentru îmbunătățirea afacerii: „Am vorbit cu clienții, am făcut studii de fezabilitate și am mers înainte. Odată ce clienții au fost convinși, au fost convinși și investitorii.”

„Sincronizarea este foarte importantă: omul potrivit la momentul potrivit”, spune Steve Martocci, CEO-ul platformei musicale Splice. „Sincronizarea și norocul reprezintă o treime din succesul unei afaceri.”

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii