
Ajunsă la cea de-a XX-a ediție, Media Fact Book este singura analiză care oferă o radiografie completă și obiectivă a pieței de media din România.
Alexandra Olteanu, Managing Director la Initiative, a declarat: „Anii 2015 și 2016 aduc o confirmare a stabilizării pieței de media din România. Desigur, nu mai putem vorbi de boom-uri precum cele de dinainte de criză, însă cel mai important este că asistăm la o creștere constantă și sănătoasă, care poate aduce mai multe beneficii pe termen mediu și lung pentru această piață și pentru întreaga industrie de marketing și comunicare”.
Televiziunea a continuat să fie, în 2015, motorul de creștere pentru piața de media, cunoscând un avans al volumelor derulate de 7% față de 2014 și ajungând la o valoare de 212 milioane de euro.
Alte canale care au înregistrat creșteri ale volumelor au fost online-ul (+12%, până la valoarea de 57 milioane de euro) și radioul (+5%, până la 19 milioane de euro), în timp ce piața de OOH s-a menținut la valoarea de 28 milioane de euro.
În schimb, singurul canal care și-a restrâns veniturile din publicitate anul trecut a fost presa tipărită, cu 10%, ajungând la 16 milioane de euro.
Initiative estimează că piața de media va atinge o valoare de 351 milioane de euro anul acesta, în urma unei noi creșteri de 6%.
Evoluția pe fiecare canal în parte va fi similară celei din 2015 – piața de TV se va majora cu 6%, online-ul cu 12%, radioul cu 5%, în timp ce piața de OOH va rămâne la același nivel, iar print-ul își va continua scăderea, tot cu 10%.
În plus față de edițiile precedente, Media Fact Book 2016 introduce un nou capitol despre tendințele care vor influența semnificativ piața de media în următorii ani.
„Cu ocazia ediției aniversare de 20 de ani a Media Fact Book, ne-am asumat o nouă provocare care implică o schimbare de perspectivă. Astfel, începând cu acest an, nu ne mai concentrăm pe cifrele evoluției pieței de media și pe estimări pentru anul curent, ci ne uităm mai departe în viitor pentru a identifica principalele trenduri, pentru a analiza the next best things și pentru a afla cum ne putem pregăti mai bine, ca oameni de marketing și comunicare, pentru următoarele decenii”, adaugă Alexandra Olteanu.
Aspectele analizate în noul capitol includ efectele pe care le are apropierea digitalului de TV în preferințele consumatorilor, amploarea pe care o va lua mobile-ul, influența multi-screeningului sau importanța tot mai mare pe care o va avea calitatea conținutului pentru creșterea veniturilor media.