Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Investițiile în publicitatea la radio au crescut cu două cifre procentuale

În primele nouă luni ale acestui an, numărul de spoturi difuzate de cele opt rețele de radio monitorizate de BRAT este cu 39,2% mai mare decât cel de anul trecut, iar bugetul brut de publicitate, calculat la rate-card, a crescut cu 56,3%.
radio.jpg

Studiul „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea pentru Radio” (MIPR), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT), arată că cele opt rețele de radio au difuzat 355.426 de spoturi, în valoare brută de 120.718.739 euro (rate card), în primele nouă luni ale acestui an. Rețelele monitorizate sunt: Kiss FM, Radio ZU, Pro FM, Europa FM, Magic FM, Radio România Actualități, Radio 21 și Rock FM. BRAT este singura companie ce furnizează date de monitorizare, recunoscute de piață, pentru patru medii (presă, radio, internet, outdoor).

Creșterile publicității se datorează în principal companiei farmaceutice Zdrovit, care a comandat 77.293 clipuri în valoare brută de 30,31 milioane de euro (rate – card). Printre brandurile deținute de Zdrovit se numără Anticârcel®, Bilomag FORTE®, ColonProtect și SUPRAMAX® articulații. Campaniile Zdrovit s-au concentrat în special pe canalul public Radio România Actualități.

Pe locul secund în topul publicității radio se plasează Metro Cash & Carry, cu un volum brut de 4,81 milioane euro (rate-card) pentru 13.977 clipuri. Locul trei este ocupat de magazinele Lidl, cu 13.055 difuzări în valoare brută de 4,51 milioane de euro (rate card).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii