Investițiile publicitare pe cele cinci suporturi tradiționale au fost mai mare cu 10,2% față de anul anterior.
Publicitatea pe televiziune s-a ridicat la 240 milioane de euro, în creștere cu 13,2% față de anul 2015. Bugetul de publicitate TV a reprezentat 65% din volumul total.
Internetul a atras publicitate în valoare netă de 64 milioane de euro, în creștere cu 12,2% față de 2015. Cota de piață a publicității online a fost în 2016 de 18%, mai mare decât cotele deținute de radio (6%), outdoor (8%) și print (4%).
Piața de radio a obținut un buget de publicitate de 20 milioane de euro, mai mare cu 1 milion față de 2015.
Panotajul (outdoor) a realizat un buget investit de 28 milioane de euro, la nivelul anului precedent.
Publicitatea în presa scrisă a fost de 14 milioane de euro, în scădere cu 2 milioane de euro față de 2015.
Pentru anul 2017, autorii studiului „Media Fact Book 2017” estimează că volumul total de publicitate va crește, ajungând la 403 milioane de euro. Publicitatea TV va ajunge la valoarea de 264 milioane de euro, în timp ce internetul va atinge 74 milioane de euro. Printul va înregistra anul acesta o scădere de un milion de euro, coborând la un buget estimat de 13 milioane de euro.
VEZI AUDIENȚELE TELEVIZIUNILOR DE FILME – MAI 2017
În 2016, cei mai mari consumatori de publicitate (toate mediile) au fost companiile din domeniul serviicilor de comunicații mobile și cele din piața farmaceutică și medicală, ambele cu bugete estimate la 45 milioane de euro (net).
Categoria „cosmetice și produse de îngrijire personală” a investit 40 milioane de euro. Urmează companiile de retail (28 milioane de euro), serviciile bancare și de asigurări (18 milioane de euro), producătorii de bere (15 milioane de euro), electronice și aparate de uz casnic (12 milioane de euro) și automobile (8,5 milioane de euro).