Cautare




, Contributor

Forbes.com

Telecom |
|

Investiții în “internet” și aplicații interactive de televiziune digitală, planurile UPC în 2013

Severina-Pascu.jpg
Planurile UPC România pentru 2013 prevăd investiții noi în extinderea acoperirii cu servicii de Internet Fiber Power şi în lansarea de noi aplicaţii interactive de televiziune digitală. În paralel, compania de telecom va completa oferta cu pachete noi de conţinut, susține Severina Pascu, CEO UPC România.

Pentru UPC România, tendinţa pozitivă din trimestrul al treilea a continuat şi în ultimele luni ale anului, iar UPC România a înregistrat creşteri pe segmentele de business în care activează: televiziune digitală şi prin satelit (DTH), Internet şi telefonie fixă. În trimestrul al IV-lea din 2012, compania şi-a mărit baza de RGU cu 3,5%, adăugând, faţă de trimestrul anterior, peste 58.300 noi abonamente, ceea ce face ca baza totală de RGU să fie, la finele anului 2012, de 1.733.900. Totodată, baza de clienţi a UPC România a crescut – în ultimele trei luni compania a câştigat 25.300 noi clienţi, în creştere cu 2,2% faţă de trimestrul anterior. Compania a încheiat anul 2012 cu un număr total de 1.177.600 clienţi.

Televiziunea digitală a adus companiei un plus de 19.400 de abonamente în ultimele trei luni din 2012, iar baza de abonamente de televiziune digitală a crescut cu 4,8% faţă de trimestrul anterior, ajungând la un total de 423.600. Faţă de aceeaşi perioada a anului trecut, UPC a înregistrat o creştere de 19% a numărului de clienţi de televiziune digitală.  UPC dispune de cea mai extinsă grilă digitală prin cablu (132 programe TV) şi cea mai mare grilă de canale HD transmise prin cablu –18 canale HD, prin recenta lansare a Animal Planet HD – şi este singurul operator care poate oferi abonaţilor conţinut 3D.

În paralel, numărul de abonaţi HD ai UPC România a cunoscut o evoluţie, ajungand la peste 44.000 la sfârşitul lunii decembrie 2012, reprezentând 10% din baza totală de digital. “Aici ne referim la clienţii care aleg să plătească un fee suplimentar pentru a beneficia de până la 18 canale HD.  De la 1 octombrie 2012, toţi clienţiii UPC la televiziune digitală au acces la minim 3 canale HD incluse în abonamentul standard“, susțin reprezentanții companiei.

Cu o creştere constantă în ultimii ani s-a evidenţiat şi televiziunea prin satelit (DTH), numărul de clienţi pe acest segment ajungând la sfârşitul trimestrului al IV-lea la 319.700, adică o creştere de 7,9% faţă de trimestrul al III-lea.

Dacă digitalui și satelitul sunt la putere, serviciul de televiziune analogică înregistrează o diminuare a bazei de clienţi, faţă de trimestrul anterior. Ritmul crescut de migrare a clienţilor la serviciul de televiziune digitală, creşterile pe segmentele de internet şi VAS-uri (servicii cu valoare adaugată) au condus la înregistrarea unei creşteri a veniturilor în lei de 3,4% în T4 2012 comparativ cu T4 2011, respectiv de 3,1% pentru întregul an 2012, comparativ cu anul 2011.

UPC are creşteri şi pe segmentul de servicii Internet, unde compania a câştigat în trimestrul al IV-lea 16.300 abonamente, raportând o creştere de 5,1% faţă de trimestrul anterior. La sfârşitul anului, UPC România avea 333.000 de abonamente de internet. Internet-ul este segmentul cu cel mai mare potenţial de creştere, impulsionând dezvoltarea pieţei de telecomunicaţii.

Serviciul de Internet Fiber Power 150 Mbps – lansat în premieră de UPC în luna octombrie – oferă clienţilor cea mai bună experienţă de navigare pe web, confirmând poziţia de lider în tehnologie a companiei. UPC oferă servicii Fiber Power de mare viteză către peste 125.000 de clienţi, reprezentând aproape 40% din totalul clienţilor de internet. De asemenea, peste 75.500 de clienţi sunt abonaţi şi la soluţia de Internet wireless. La sfârşitul anului 2012, UPC oferă servicii Fiber Power 120Mbps în 100% din localităţile în care compania oferă internet.

Creşteri se observă şi pe segmentul de telefonie fixă, unde, raportat la T3 2012, în ultimul trimestru al anului 2012 s-a înregistrat o creştere de peste 7,9% a numărului de clienţi, în prezent 228.900 de abonaţi beneficiind de serviciile de telefonie ale UPC. Comparativ cu ultimul trimestru al anului 2011, cresterea pe segmentul de voce a fost de peste 21%.

 „Observăm, la nivel de consumatori, cerinţe şi dorinţe din ce în ce mai avansate, pe toate segmentele, axate din ce în ce mai mult pe interactivitate, interconectivitate şi personalizare. Lansarea noului portofoliu de produse şi a Internet-ului Fiber Power 150Mbps răspund cerinţelor actuale ale clienţilor în materie de tehnologie şi oferă posibilitatea de a alege servicii de înaltă calitate la preţuri competitive”, mai spune Severina Pascu.

UPC România a înregistrat și o creştere a veniturilor în lei. În ceea ce priveşte veniturile în T4 2012, acestea sunt de aproape 115 milioane lei, comparativ cu aproape 111 milioane lei în T4 2011. Pe întreg anul 2012, veniturile au depăși 450 milioane lei, în creştere faţă de 437 milioane lei în 2011.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii