Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

TudorVoice |
|

Investiții gourmet

Cunoscut încă din anul 2015 pentru abordarea sa inovatoare față de burgerii gourmet, gustul unic și sosurile artizanale de casă, Tudor Gourmet Burgers este acum un lanț de restaurante prezent în 6 locații din țară, doua dintre acestea fiind deschise chiar în plină criză pandemică.
TUDOR APOSTEANU Founder and CEO Tudor Gourmet Burgers

Tudor Aposteanu – Founder and CEO Tudor Gourmet Burgers

De unde ar putea România să împrumute cele mai bune practici pentru industria în care activați?

Dacă analizăm atent evoluția industriei HORECA la nivel macro, observăm că “bunele practici” sunt de fapt o colecție de influențe venite din toate colțurile lumii. Totuși, local lucrurile stau puțin diferit. Cele mai multe practici pentru Tudor Gourmet Burgers sunt “importate” din SUA, iar în acest context încerc pe cât de mult posibil să rămân autentic în preparate și rețete, punându-mi amprenta personală și nelăsându-mă dus de valul globalizării culinare.

Ce vă motivează să vă treziți în fiecare dimineață să faceți business în România?

Este simplu, îmi iubesc țara! În același timp industria HORECA din România a început o nouă era. Gata cu semipreparatele, gata cu produse congelate! Clienții au așteptări mult mai mari, iar asta ne da încredere în viitor.

Ce i-ați recomanda unui tânăr care se pregătește să își înceapă parcursul antreprenorial?

Persistență, persistență și iar persistență.

Care sunt valorile companiei dumneavoastră?

Creativitate, munca în echipa, asumare.

Care sunt pasiunile dumneavoastră?

Lista este lungă: tenisul, sporturile de apa, călătoritul (desigur, care înglobează și cele mai frumoase amintiri), dar o sa mă opresc la BBQ. Adevăratul BBQ, americanul BBQ început în Tennessee, care a corupt toată planeta cu gustul afumat.

Ce planuri de dezvoltare aveți: achiziții, extinderi pe noi pieţe, etc?

În primul rând, ne-am propus să ajungem la un număr de 10 localuri deschise în România până la finalul acestui an, respectiv 20 de localuri până la finalul anului următor. În al doilea rând, ne-am propus să deschidem o măcelărie pentru a deservi exclusiv propriile francize și desigur, fabrica de sosuri la care lucrez de 3 ani.

În opinia dvs, care considerați că sunt domeniile de activitate din România care ar trebui reformate și restructurate cu precădere după încheierea pandemiei?

Producția alimentară. Suntem deosebit de limitați în acest moment, atât în ceea ce privește piața locală, cât și în ceea ce privește importurile de produse alimentare. De asemenea, agricultura și fermierii privați ar trebui prioritizate pentru că avem potențialul de a cultiva și comercializa produse naturale și proaspete, dar paradoxal ne îndreptăm către produsele venite din import. Desigur, cred că este necesară o reformă legislativa pentru întreg capitolul “alimentație”.

Ce decizii de business a luat compania dvs de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?

Din fericire am anticipat că se va ajunge și la noi la un lockdown național asemănător celor pe care le vedeam deja impuse de țările vestice, astfel că am avut timp pentru a planifica tranziția de la „sit-down” la delivery. Am achiziționat ambalaje din timp, am lucrat puțin la meniu, ospătarii au devenit livratori, iar programul de lucru a fost adaptat pentru activitate în mai multe ture și am păstrat tot personalul. În acest context, împotriva așteptărilor, am reușit să încheiem două acorduri de franciză.

Care au fost cele mai importante lecții de business și la nivel personal pe care le-ați învățat în pandemie?

Abia acum, la vârsta de 38 de ani am învățat ce înseamnă cu adevărat răbdarea, adaptabilitatea și ambiția. Nu am cum să uit cum în luna martie a anului anterior asistam neputincios la închiderea a trei dintre francize pentru care am muncit cel puțin patru ani pentru a le deschide. Spun “neputincios” pentru că nu am putut nici măcar să ajung până la respectivele localuri pentru a ridica însemnele…este o lecție dură, da, dar în același timp una inestimabilă.

Credeţi în dezvoltarea afacerii pentru a o lăsa moştenire copiilor şi nepoţilor sau pentru dezvoltarea afacerii cu scopul de a îi creşte valoarea de piaţă şi a o vinde, pentru ca apoi să fie făcute investiții în altă afacere, ş.a.m.d. 

Ce-mi doresc să las moștenire, este un exemplu, nu o afacere. Un exemplu în a construi și de a trai. Drumul către succes este ca o scară și fiecare treaptă urcată reprezintă un pas către cunoaștere, dezvoltare personală și poate către o enormă satisfacție. Important este ca atunci când întorci capul și te uiți de unde ai plecat, să realizezi că a fost un drum plin de provocări, dar și de reușite.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii