Cautare




, Contributor

Bani și Investiţii |
|

Investiții în activitățile de branding și marketing online – noile tendințe în antreprenoriat

După un an atipic în care fiecare dintre noi am înțeles că adaptarea la neconvențional face diferența între un business care încearcă să supraviețuiască și unul profitabil, tot mai mulți antreprenori mizează pe investițiile în activităţi de branding şi marketing online.
shutterstock_520811992

Peste 65% dintre antreprenorii români aleg să lucreze la brandul lor, investesc în activităţi de branding şi marketing online şi sunt dispuşi să aloce un buget cuprins între 5.000 – 50.000 de euro pentru acestea la nivel local,  în timp ce la nivel internațional, suma se ridică până la 200.000 de euro, arată datele 2web, companie care furnizează Consultanță Branding și servicii digitale user centered pentru antreprenori și companii.

Conform statisticilor, anul trecut, majoritatea antreprenorilor au adoptat un nou look and feel al website-urilor, platformelor de e-commerce, identității vizuale care să îi diferențieze de concurenţă și să atragă noi categorii de clienți.

Cele mai solicitate servicii în zona de Brand de către antreprenori, pe parcursul anului 2020 au fost:

  1. Elaborarea strategiei;
  2. Market research pentru stabilirea contextului în care funcţionează brandul;
  3. Mesajele folosite de companie în comunicarea online;
  4. Design grafic pentru crearea identității vizuale a brandului (logo, materiale online, prezențe digitale: site, reviste, rețele sociale);
  5. Comunicare și promovarea brandului pe piețele externe.

Datele studiului mai arată că, pe parcursul anului 2020, 50% dintre antreprenori au fost conștienți de rolul de individualizare și autenticitate pe care îl aduce brandingul unei companii și de importanța strategică (ADN-ul companiei) în cadrul obiectivelor de business.

Totodată, antreprenorii percep brandingul ca pe un instrument destinat pentru customer experience și loializare și în egală măsură asociază rolul acestuia cu creșterea organizației.

„Toate schimbările trăite au dus la o profunzime mai mare a promisiunii mărcii şi pe proprietarii de business mult mai aproape de utilizatori. Anul trecut nu a fost vorba despre cel care strigă, ci despre cel care se face auzit mai bine: în social media și prin platformele proprii, regândite pentru adaptarea la noul stil de viaţă şi de afaceri. Mulți dintre antreprenori au optat pentru reinventarea businessului cu scopul de a diminua din efectele pandemiei, alții din domenii precum construcții au avut în continuare proiecte și posibilitatea de a alege clienții în funcție de criteriile proprii”, a exemplificat Andreea Avramescu, Co-Owner 2web Software & Services.

Aceasta consideră că printre trendurile care se vor dezvolta accelerat în online anul acesta se numără: oportunitățile în zona digitală și reașezări sau reinventări ale unor proiecte de perspectivă, parteneriatele și găsirea unor noi modele de colaborare, strategia de brand aliniată cu cea din zona de IT pentru a ajuta business-ul să beneficieze de vizibilitate și distribuție în plan international, Live Stream Shopping – Pandemia a scos cumpărătorii din magazine și i-a mutat în online.

În acest context, retailerii sunt într-o continuă cursă de a adopta noi soluții pentru a menține vânzările crescute. Digitalizarea în acestă zonă aduce conceptul Live Stream Shopping nou introdus pe piața din România, asociat cu tradiționalele canale de video shopping (sau teleshopping), Live Stream Shopping-ul transformă procesul de cumpărare din e-commerce într-o experiență interactivă. Cumpărătorii urmăresc live o prezentare a produsului, pun întrebări și la momentul oportun cumpără printr-un simplu click, fără a opri sesiunea de prezentare.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii