Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Servicii financiare |
|

Intră pe net ca să-ți povestesc ce mai fac băncile!

ghiseu-bancar.jpg
BCR este brandul care a generat cele mai multe conversații în rândul onlinerilor în intervalul 26 februarie - 11 martie 2014. Poziția a doua este ocupată de Banca Transilvania, care a înregistrat un număr de 306 de mențiuni, în timp ce pe locul al treilea se clasează CEC Bank, cu 256 de discuții create. Ultima poziție a clasamentului este ocupată de Alpha Bank, cu 18 mențiuni în intervalul monitorizat.

În cazul BCR, temele care au generat cel mai mare buzz în online sunt reprezentate pe de-o parte de anunțul obținerii unui profit de 600 de milioane de lei la finalul anului 2013 și de raportul BCR privind impactul situației economice din Ucraina asupra României, iar pe de alta de informația referitoare la indisponibilitatea platformei de internet banking în data de 27 februarie.

Facebook a reprezentat principala platformă de comunicare, aici fiind înregistrate aproape o treime din totalul conversațiilor. Important de menționat este faptul că 88% dintre discuții se referă la acțiuni întreprinse de brand, 54 % dintre conversații aparținându-le user-ilor de sex masculin.

Banca Transilvania a stârnit interesul utilizatorilor de internet prin intermediul campaniei „Cîștigă un iPhone 5S Gold”. Pentru a putea intra în concurs, doritorii și-au deschis cont de login pe siteul Băncii Transilvania, beneficiind astfel de simulari de credite și depozite, aplicații online și produse favorite.

O altă temă de discuție a fost reprezentată de existența unui val de atacuri de tip phising, ce a vizat clienții de internet banking. După ce obținerea datelor bancare prin intermediul paginilor phishing, escrocii informatici făceau plăți online în numele victimelor și le goleau conturile.

În cazul Bancii Transilvania, site-urile de știri sunt principala platformă de comunicare, user-ii de sex masculin reprezentând în acest caz peste 60 % din totalul acestora.

Procentul utilizatorilor de sex masculin depășește cifra de 70% în cazul celor care comentează cu privire la acțiunile CEC Bank. Pentru această bancă, conversațiile generate ca urmare a unor inițiative ale brandului ating 94%.

O explicație a acestei cifre o constituie principala temă de discuție din perioada monitorizată, care a fost intens acoperită în zona Timișoarei: imprumutul acordat de CEC Bank , în valoare de 60 de milioane de lei, pentru Consiliul Județen Timiș.

Site-urile de știri rămân și în cazul CEC Bank principala platformă de comunicare.

Analiza a fost realizată cu ajutorul ZURF, instrument deținut de Exact Cercetare & Consultanță (parte a BBDO Group), ce  monitorizează conversațiile din mediul online în timp real, oferind în același timp și un istoric al acestora.

ZURF contribuie astfel atât la măsurarea impactului pe care temele de pe agenda zilnică le au în mediul online, cât și descoperirea trendurilor de comunicare din diferitele platforme (Facebook, Twitter, Youtube, forumuri, bloguri etc).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii