Cautare




, Contributor

Bijuterii |
|

Întoarcerea la simplitate

A început să studieze artele și a ajuns la patiserie și apoi la designul de bijuterii. S-a îndreptat spre India și l-a găsit pe Brâncuși. Pentru sud-africanca Katherine-Mary Pichulik, acest itinerar spiritual este plin de sens, urmând o logică estetică: frumosul se naște din lucrul mâinilor și ne ghidează pașii chiar și atunci când nu o știm. Astăzi, designerul din spatele brandului Pichulik își vinde bijuteriile pe mai multe continente, spunându-și povestea cu ajutorul formelor obţinute din materiale textile, aur, perle și lemn.
Katherine-Mary Pichulik

Cum ai ajuns la manufacturarea de bijuterii?

Sunt licenţiată a Școlii de Arte Frumoase Michaelis din cadrul Universităţii din Cape Town, cu o specializare în stampe. Am urmat și cursuri pentru a deveni pastry chef. Într-o călătorie cu trenul prin India, ce a durat 36 de ore, am început să fac bijuterii din materialele găsite pe drum – funii, mărgele, oase. Am continuat să experimentez cu diferite materiale și am început să port colierele acelea. De fiecare dată când făceam asta se și ivea câte o ofertă de cumpărare. Am căutat un limbaj în aceste materiale, iar oamenii au părut receptivi la ideea mea. Privind retrospectiv, toate par legate printr-o logică stranie – mă refer la evoluţia mea de la stampe la patiserie și apoi la bijuterii. Toate presupun muncă manuală.

Ce-mi spui despre scena modei și a accesoriilor din Africa de Sud? Care sunt designerii la care ar trebui să fim atenţi?

Este un moment foarte dinamic în ce privește designul. Preluăm limbajul local și inovăm în privinţa motivelor, ca reflecţie asupra vremurilor de azi și asupra moștenirii culturale, totodată. Eu spun că trebuie urmăriţi W35T, AKJP, Rich Mnisi, Thebe Magugu, Crystal Birch și Pichulik by Nadya.

A fost dificil să-ţi construiești o carieră în designul de bijuterii?

Cred că orice tip de carieră în modă cere să fii descurcăreţ și să ai o strategie bună. Trebuie să găsești comunitatea cu care să împărtășești cele mai bune practici, cu ajutorul căreia să înveţi și să crești. Designul de bijuterii este ca un fel de călătorie, de evoluţie. Evoluţie a poveștii spuse, a strategiei de brand, a dezvoltării de produs…

Care sunt materialele cu care preferi să lucrezi?

Funia, dar și materialele fine. Ele constituie punctul central în ceea ce facem. Îmi place să le combin cu lucruri pe care le găsesc în călătoriile mele.

Ce este frumuseţea pentru tine?

Frumuseţea este bunătate. Virtute. Bucurie și inspiraţie.

Spune-mi mai multe despre cea mai nouă colecţie.

Colecţia Joy, creată pentru primăvara și vara lui 2019, este o celebrare, dar și o întoarcere la nostalgia copilărească. M-au inspirat după-amiezele leneșe de vară când visam la ţinuturi îndepărtate. Colecţia e un fel de celebrare a inocenţei. În aceste vremuri cinice, colecţia mea e o întoarcere la mirare.

Una dintre colecţiile tale face referire la Coloana Infinitului, lucrare a celui mai cunoscut sculptor român, Brâncuși. De ce ai ales arta lui ca sursă de inspiraţie?

Îi admir întreaga operă și vigoarea procesului de creaţie. Din păcate, nu am văzut Coloana în realitate, dar am vrut să prind spiritul ei în ceea ce fac. Brâncuși căuta neobosit veselia, frumuseţea clipei, a acestei efemerităţi dumnezeiești. A evitat intelectualizarea, chestiunile pretenţioase. A muncit mult, stăpânindu-și meșteșugul, și a dat dovadă de o cinste exemplară – sunt valori spre care și eu, și brandul meu aspirăm.

Ți-ai extins colecţiile și spre zona vestimentară. Există un mesaj privitor la responsabilitatea noastră faţă de mediu în spatele acestor linii, mesaj despre care mi-ar plăcea să-mi spui câteva cuvinte.

Am avut o linie de tip resort în 2015, utilizând doar ţesături naturale, organice, fără pesticide. Rămânem devotaţi acestui principiu și am lansat a patra linie #pichulikbynadya în 2018 ca parte a colecţiei Talisman for Rain. Cele mai multe dintre piese sunt realizate din fibră de cânepă colorată manual, pentru că producţia la hectar este mai mare decât în cazul oricărei alte plante, solul, pe de altă parte, regenerându-se rapid.

Unde vinzi cel mai mult?

Creaţiile Pichulik sunt în 27 de magazine sud-africane și în 48 de magazine internaţionale, între care multe puncte de vânzare muzeale, precum cele de la Pérez  Art Museum (Miami), Tate (Londra) și Zeitz MOCAA (Cape Town). Am deschis primul outlet în 2014 la Watershed, în V&A Waterfront, Cape Town.

Care a fost lucrul cel mai dificil cu care te-ai confruntat în businessul tău?

Oamenii. Să găsesc echipa perfectă cu care să lucrez și să dau chip brandului. Apoi rulajul financiar și fluctuaţiile pieţei.

Iar lucrul pe care îl iubești cel mai mult din munca ta?

Iarăși, oamenii. Femeile care-mi poartă bijuteriile și echipa mea. Învăţ și să cresc alături de toţi aceștia. De asemenea, îmi place povestea spusă în fiecare sezon.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii