Cautare




, Contributor

Orologerie de lux |
|

Întoarcere la clasicism

Într-un moment în care multe branduri caută să își ghicească viitorul, titanii Cartier și Hermès se uită în trecut.
02_CARTIER_SIHH2019_BAIGNOIRE_WGBA0007

Aproape de fiecare dată când discut cu persoane din interiorul industriei orologere, apare momentul în care ne lamentăm despre lipsa de consecvență în domeniu, despre modul în care anumite branduri creează ceasuri parcă în urma unui brief de la departamentul de marketing (de fapt, sunt convinsă că așa este) și despre faptul că – fie că sunt îmbătate de succes, fie dau de greu în criză – mărcile orologere foarte rar reușesc să își păstreze linia și să se rezume la ceasurile/competențele care le-au consacrat. Cam aceasta este situația în industria orologeră, unde toți se reped să facă de toate în goana după noi și noi clienți. Cu puține, foarte puține excepții notabile, precum Rolex sau A. Lange & Söhne.

Anul acesta însă, la Salonul de la Geneva, am avut o mare bucurie când am constatat că un brand minunat precum Cartier, celebru pentru ceasurile elegante, clasice și versatile, a reușit un retur la clasicismul care l-a lansat și care îl menține în top de circa un secol.

Recunosc, nu mă număr printre admiratorii direcției cvasirecente asumate de brand, care a aruncat un con de umbră peste modelele „vechi”, fie înlocuindu-le cu ceasuri cu un aspect SF, care concurau între ele în ceea ce privește numărul de complicații, fie reinterpretându-le într-o manieră la fel de futuristă, astfel încât rezultatul era ceva nu foarte agreabil sau identificabil.

Cartier a lansat anul acesta, la SIHH, ceasuri pur și simplu frumoase. Și elegante. Și cool. Purtabile la orice ocazie, la orice ținută. Pe lângă foarte reușitul Panthère, care este declinat în variante de dimensiune mai mică sau mai mare, cu curea din piele sau cu brățară din metal, simplă, dublă sau triplă, Cartier a (re)lansat un model superb, Baignoire. După cum am mai spus, totul sună mai bine în limba franceză – nu-mi imaginez că ar vinde multe ceasuri denumite Bathtub sau Cadă de baie.

Lăsând gluma la o parte, Baignoire are o formă ovală care flatează orice încheietură, are un pedigri foarte impresionant – a fost purtat de Catherine Deneuve, Romy Schneider și Jeanne Moreau și este cu adevărat un ceas care captează și simbolizează noțiunea de eleganță și șic tipic pariziene, franțuzești. Îmi place modelul cu carcasa din aur galben, completată de o curea îngustă din piele de aligator – o variantă foarte reușit modernizată a modelului original lansat în 1958.

La rândul lor, Hermès, un alt brand pe care îl apreciez pentru calitate și pentru „încăpățânarea” de care dau dovadă în protejarea codurilor de design ale Casei, au lansat o nouă colecție, foarte clasică și foarte modernă în același timp – adică o gamă care beneficiază de un design timeless, prin colaborarea cu foarte tânărul și talentatul designer Ini Archibong. Galop d’Hermès se numește noua colecție, inspirată, evident, din universul ecvestru și istoria Hermès – privite cu atenție, ceasul și a sa siluetă duc imediat cu gândul la elemente ecvestre, precum scări, șa, harnașament.

De altfel, vechile creații Hermès din domeniul hipic sunt păstrate la Hermès Conservatoire des Creations, unde Ini Archibong a avut acces nelimitat pentru a-și hrăni inspirația și imaginația. A rezultat un ceas superb, minimalist dar elegant, cu forme simple dar și voluptuoase, un ceas discret dar vizibil, care reflectă minunat lumina. Îmi place mult și noul stil al indecșilor orari, care curg și se transformă, fluid, în cifre mai mici sau mai mari. Un detaliu care m-a cucerit – cifra 8, simbolul infinitului, a fost redesenată de Archibong în forma unei scări ecvestre. Foarte mult îmi place modelul cu carcasa din oțel, înconjurată de diamante și perfect completată de cureaua foarte îngustă, de culoarea zmeurei bine coapte.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii