Cautare




, Contributor

Auto |
|

Interviu cu Vlad Măcelaru, marketing director Teslounge Bucharest despre inaugurarea showroom-ului Tesla în România

Vlad Măcelaru, marketing director la Teslounge Bucharest, ne-a explicat de ce Teslounge Bucharest nu se numește Tesla România, care este diferența între aceste două concepte și ce planuri are cu investiția de un milion de euro într-un Showroom Tesla, inaugurat astăzi în Pipera.  
Vlad Macelaru 2 ok

De ce Teslounge și de ce nu Tesla România?

Pentru că Tesla România ar însemna o prezență a producătorului american în România, ceea ce în momentul de față nu există, în ciuda știrilor și faptului că Tesla Motors și-a deschis o companie în România, nu îi vedem cu o prezență fizică, cu un showroom sau un Tesla Store.

Teslounge este un concept propriu, românesc, finanțat cu capital românesc și este un serviciu de finanțare al mașinilor electrice. Nu este un dealership Tesla.

Dar, dacă s-ar fi putut, ați fi dorit să fiți dealer Tesla?

Dacă s-ar fi putut, și noi, și mulți alții ar fi vrut să fie dealeri Tesla, dar modelul de business al producătorului american nu permite acest lucru. 

Din ce știți, credeți că vor fi și alții care vă vor lua modelul de business dacă vor vedea că veți avea succes? Credeți că vor apărea și alte showroom-uri Tesla în România?

Este posibil. Noi ne bucurăm că suntem primii și vrem să ne păstrăm poziția în piață datorită serviciilor premium pe care le oferim. În plus, investiția majoră este destul de greu de egalat în momentul de față, așa că eu consider că ne vom consolida poziția în piața românească.

Care a fost nivelul investiției în showroom-ul de aici, din Pipera, și ce plănuiți pe mai departe?

Investiția se apropie de un milion de euro. Urmează să facem un program de leasing operațional pentru firme. Focusul nostru principal este B2B, de flote de mașini pe sectorul business model 3 și pe sectorul premium, modelul S. 

Ați declarat că vă așteptați ca anul acesta să vindeți 300 de mașini Tesla în România, în condițiile în care, în prezent sunt în jur de 200 de astfel de mașini în țară. Pe ce vă bazați?

Ne bazăm pe interesul românilor pentru mașini electrice și pentru mașinile Tesla, pe experiența partenerilor noștri Teslounge Budapesta care au reușit să vândă peste 200 de mașini anul trecut. Iar aici, un rol important joacă și subvenția oferită de stat, programul Rabla Plus.

De ce ați inaugurat showroom-ul astăzi, 18 februarie 2021, deși compania ați înființat-o anul trecut și ați vândut în jur de 20 de mașini până acum?

Showroom-ul l-am deschis abia săptămâna trecută, iar evenimentul de astăzi l-am organizat puțin întârziat și din cauza restricțiilor. Mașinile le-am vândut pentru că oamenii au aflat de noi și înainte să deschidem showroom-ul, prin network-ul nostru, al acționarilor și al operatorilor Teslounge, și au mai fost oameni care ne-au descoperit site-ul, au dat comenzi prin noi și asta ne-a ajutat să ne facem o experiență de vânzare înainte să deschidem. 

În ce fel v-a afectat pandemia?

Ne-a îngreunat logistica, transportul mașinilor, plus că am vrea să adunăm și o comunitate Tesla aici, în lounge, în sala noastră de întâlniri de la etaj. Dorim să fidelizăm inclusiv utilizatorii de Tesla actuali, care nu au cumpărat mașinile de la noi, dar sunt posesori și toate aceste lucruri sunt întârziate sau îngreunate de contextul pandemiei. 

V-ați gândit să amânați această investiție, pe fondul pandemiei? Este acum momentul potrivit pentru acest business?

Am vrut să deschidem mai devreme. Consider deja că lansarea a fost întârziată de pandemie. Planurile noastre erau să deschidem de anul trecut.

Pandemia vă va afecta atingerea obiectivelor pe care vi le-ați stabilit?

E posibil. Nu știu în ce măsură pentru că și contextul economic, întreaga piața a fost redusă. Totuși, deși piața auto e în declin, vânzarea de mașini electrice e în creștere, iar acest lucru ne dă încredere că putem să ne atingem targeturile.

De ce să aleagă un român Teslounge și nu tesla.com, unde poate achiziționa mașina online?

Pentru că suntem în stare să finanțăm mașinile. În momentul în care o cumperi direct de pe site-ul producătorului american ești nevoit s-o preiei din Olanda și s-o plătești integral. Noi finanțăm mașina, oferim consultanță specializată în tot procesul, oferim șansa să vezi mașinile, oferim test drive gratuit, mașinile se preiau din showroom-ul nostru, cu RAR făcut, cu numere. Pleci cu mașinile pe roți de aici, de la noi. Oferim asistență atât în managmentul garanției mașinilor, cât și pentru mentenanță și service. Unele intervenții le facem local, cu rețele de service premium din România, iar dacă mașinile trebuie trimise la service-ul din Austria, ne ocupăm noi de acest lucru. Clienții Tesla nu mai sunt nevoiți să meargă în altă țară pentru a-și repara mașinile. Ne ocupăm și de transportul până la Viena, iar dacă mașinile sunt în garanție, costul este suportat de producător.

Pentru cei 200 de posesori de mașini Tesla din România asigurați service?

Da, încercăm să fidelizăm și clienții actuali de modele Tesla și le oferim și lor suport, consultanță în ceea ce privește mentenanța mașinilor și inclusiv operațiuni de service, atât în țară, cât și în afară. De asemenea, am conceput pachete de asigurare special gândite pentru mașinile Tesla, singurul service oficial fiind în Viena. Am conceput pachete CASCO, care să acopere inclusiv transportul la Viena pentru aceste modele.

În ce fel vă influențează faptul că recent, în ianuarie, Tesla Motors a înființat o firmă în România?

Din cunoștințele mele, vehiculul acesta se va ocupa de instalarea și încasarea taxelor pe stațiilor de încărcare, superchargerele Tesla.

Atunci, Tesla Motors SRL este doar un birou? Au angajați?

Nu știu. Au existat niște poziții de angajare pe site-ul Tesla. Acum am văzut că au dispărut. Personal, nu mă aștept să vedem un showroom și un service anul acesta. Cert este că vom avea un service oficial la Budapesta în acest an. În orice caz, conceptul de Tesla Store diferă foarte mult de conceptul showroom-ului nostru. De obicei, vorbim de o mașină și un consultant care te ajută să-ți configurezi mașina și să o comanzi online. Aici se poate face test drive.

Care este relația dvs. cu Tesla Motors SRL?

Noi ne delimităm de producătorul american. Am făcut întotdeauna asta public, informația este și pe site-ul nostru. Iar relația noastră a fost stabilită încă de la început și știm exact unde suntem complementari și sunt convins că vom lucra împreună pe viitor pentru a oferi clienților acces și la finanțare, și la consultanță în privința modelelor Tesla.

În ce mod vă va influența business-ul în momentul în care Tesla va deschide o reprezentanță în România? Știți care este interesul producătorului american față de piața de la noi?

Cred că Tesla are un interes pentru piața din România, deși este o piață foarte mică în momentul de față. Ne va ajuta cu siguranță prezența unui service în România, cu toți așteptăm acest lucru. În rest, în momentul în care Tesla va veni în România, dacă va avea un birou de vânzări, noi vom acționa tot ca finanțatori sau ca manageri de flotă, atât în regim de leasing financiar, cât și operațional.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii