FacebookTwitterLinkedIn

Consumul redus de publicitate pe piața de televiziune a condus la difuzarea unor calupuri publicitare cu multe spații neacoperite. La televiziunile private, conform Legii audiovizualului, timpul alocat publicității este de 12 minute pe oră, în timp ce la canalele publice acesta de este 8 minute pe oră.

Criza de pe piața TV se reflectă în gradul de încărcare al pauzelor publicitare. La Pro TV, pe parcursul săptămânii 25 – 31 martie, încărcarea cu reclame a fost de 28% în programul „Știrile Pro TV”. În următoarea oră (20 – 21) acoperirea a ajuns la 24%! Analiza agenției BPN România arată că de abia în intervalul 21:00 – 22:00 procentul a mai crescut la 75%, apoi a coborât la 63% (orele 22:00 – 23:00).

Antena 1 a stat mai bine la încărcarea cu publicitate în prime time. Programul „Observator” a avut o încărcare de 94%, iar următoarele ore au fost „pline” în proporție 68% – 77%. Ultima oră din „Acces direct” (luni – vineri) se află în mare suferință de reclame, având o acoperire de doar 28%.

Dintre stațiile cu încarcare aproape de 100% în prime time se remarcă: Discovery, Animal Planet, TLC, Acasă Gold, Diva Universal, B1 TV, Universal Channel și Pro Cinema.

Antena 1 a furnizat clienților publicitari 7.838 puncte de audiență (GRP – all urban), în timp ce Pro TV a livrat 7.085 GRP. Este prima săptămână din acest an în care Antena 1 depășește Pro TV ca volum de publicitate.

Kanal D a furnizat 5.208 GRP-uri (all urban), în timp ce Antena 3, 4.180 puncte de audiență (cea de-a patra televiziune în top).

Situația săptămânală a livrării de audiență pentru reclamele difuzate de stațiile de știri a fost: B1 TV (1.640 GRP), România TV (1.347) și Realitatea TV (953), potrivit BPN Blog.

Cele mai promovate branduri ale săptămânii trecute pe micile ecrane au fost: Romtelecom (1.530 GRP all urban), Lidl (652), Dero (541), Dormeo – Delimano (506) și Pepsi (479).