Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Internetul determină scăderea veniturilor pe abonat în cablul din Europa de Vest

ANGACable.jpg
Vizionarea de programe online („over the top”) determină cabliștii din Europa de vest să ieftinească și să restrângă pachetele de bază pentru a atrage în continuare abonați și ai reține pe cei vechi, dar tendința este de scădere a veniturilor medii pe abonat (ARPU), potrivit unui raport dat publicității la ANGA COM 2013 de Digital TV Research, preluat de Media Expres.

În ciuda creșterii cu un milion a numărului de abonați în 2012 până la 94,1 milioane, și creșterea previzionată cu încă un milion de abonați anul acesta, veniturile vor rămâne constante la 32 de miliarde de euro, a spus printre altele autorul raportului, Simon Murray.

Numărul de abonați pay-TV în Europa de Vest a scăzut în Italia cu 482.000 și în Spania cu 350.000 în 2012. Tendința în aceste două țări se menține și în 2013 fiind de așteptat revenirea la valorile inițiale abia în 2015. Creșterea la nivel european a fost determinată de creșterea abonaților în Germania, cu 689.000 în 2012, creștere determinată parțial și de închiderea transmisiei tv analogice, și de creșterea din Franța cu 347.000 de abonați.

Raportul estimează că numărul de abonați din Europa de vest va ajunge la 100 de milioane în 2018, o creștere de peste 6% față de 2012. În același orizont de timp cablul analogic va scădea cu 15,9 milioane de abonați, cablul digital va crește cu 14,7 milioane de abonați, IPTV va crește cu 6,5 milioane de abonați și DTH-ul va crește cu 2,5 milioane de abonați. Raportul mai estimează scăderea vizionării TV prin sistemul digital terestru cu plată (DTT) cu 187.000 de abonați, până la cifra de 7,4 milioane de abonați.

Penetrarea distribuției de televiziune cu plată prin cablu va fi de 57% până în 2018 în cele 15 țări vest europene descrise în raport, cu doar 2% mai mult ca în 2012. Până în 2018 penetrarea pay-TV va atinge aproape 100% în Olanda și doar 24% în Spania. Cinci țări dintre țările Europei de vest vor depăși o penetrare de 90% în 2018.

Cifrele au fost date publicității la târgul de cablu și comunicații organizat la Koln, în Germania, de Asociația cabliștilor din Germania ANGA. Anul acesta congresul reunește 453 de expozanți din 36 de țări, un nou record de participare. De anul acesta numele congresului s-a schimbat din ANGA CABLE în ANGA COM.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii