FacebookTwitterLinkedIn

Anul trecut, 6.468.000 de români din mediul urban, cu vârste între 14 și 64 de ani, au utilizat internetul, cu 18% mai mulți decât în anul 2008. Zilnic, pe parcursul anului 2013, circa 4.743.000 de orășeni au accesat internetul. Dintre aceștia, 51% a fost public feminin, 49%, public masculin. De remarcat că în 2002, publicul masculin era mai numeros: 55%.

În funcție de vârstă, cei mai mulți utilizatori de internet au vârste între 25 și 44 de ani: 52%. Grupa de vârstă 14 – 24 de ani este reprezentată în proporție de 26%, iar persoanele din mediul urban între 45 și 54 de ani au o cotă de 14%. Orășenii între 55 și 64 de ani dețin 8% din totalul utilizatorilor de internet.

În funcție de educație, cei mai mulți (44%) au studii medii, iar cei cu studii superioare sunt în proporție de 32%. Cifra procentuală corespunzătoare celor care nu au liceul (gimnaziu, 10 clase, școala profesională) este de 25%.

Studiul BRAT relevă și date interesante despre consumul de TV, internet și radio. Astfel, în 2013, timpul mediu zilnic petrecut de o persoană pe internet a fost de 230 de minute (3 ore și 49 de minute). Timpul petrecut pe internet a crescut cu 20% față de cel din 2008. Timpul mediu zilnic acordat televiziunii a fost de 202 minute, la același nivel cu cel din 2009, iar cel pentru radio de 112 minute, în scădere cu 27 de minute față de 2006.

Studiul BRAT mai arată că 58% dintre orășenii cu vârste între 14 și 64 de ani au declarat că internetul este indispensabil la școală și la serviciu. Același procent de persoane au declarat că atunci când au nevoie de o informație o caută pe internet, dar 34% au încredere în informațiile găsite pe acest mediu. Aproape 41% dintre cei chestionați au declarat că nu sunt deranjați de publicitatea online.