Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Intact și Pro TV S.A., „umăr la umăr” în noiembrie

tv6.jpg
Luna trecută, cotele de piață ale grupurilor de televiziune Pro TV S.A. și Intact „au alergat umăr la umăr”. Pro TV S.A. a redus diferența.

Grupul Pro TV S.A. a înregistrat în noiembrie o cotă de piață (vizionare) de 20,5% la nivel urban (all day). Cota a crescut cu 1,8 puncte procentuale față de luna octombrie. Din grupul controlat de americanii de la CME fac parte canalele Pro TV, Pro Cinema, Acasă, Acasă Gold, Sport.ro și MTV România.

Dar liderul pieței a rămas și în această lună Intact cu televiziunile Antena 1, Antena 2, Antena 3, GSP TV și Euforia TV. Grupul deținut de Dan Voiculescu a înregistrat o cotă de piață cumulată de 21,3%, mai mică cu 0,6 puncte procentuale față de octombrie.

În „clasamentul individual” (pe stații), canalul Pro TV a avut cea mai mare cotă de vizionare: 15,1% (urban, all day), fiind urmat de Antena 1 (12,6%), Kanal D (7,6%) și Antena 3 (6,5%).

Îngrijorătoare sunt cotele (de avarie) ale celor două canale aparținând Societății Române de Televiziune (SRTV): 2,6% pentru TVR 1 și 1,2% pentru TVR 2. Așadar, SRTV are o cotă de piață (catastrofală) de 3,8% la nivel urban, de două ori mai mică decât cota lui Kanal D și mai redusă decât SBS Broadcasting (4,4%), care operează televiziunile Prima TV și Kiss TV.

Cele trei televiziuni ale oamenilor de afaceri Ioan și Viorel Micula – Național TV, Național Plus 24 și Favorit TV – care funcționează cu investiții minime în programe, au adunat o cotă de piață de 3,6%, aproape egală cu cea a televiziunii publice.   

Cota de piață reprezintă numărul de persoane din mediul urban care s-au uitat la un anumit post TV raportat procentual la totalul telespectatorilor din perioada respectivă.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii