FacebookTwitterLinkedIn

Aşa s-a născut G3 Nova, o companie dezvoltată cu sprijinul unor parteneri americani sub formă de spin-off, însă care şi-a câştigat destul de repede locul ei pe piaţa de testare de echipamente telecom. „Am căutat nişe de piaţă şi am explorat zone la care nici nu ne-am fi gândit în primele zile de activitate, iar firma a crescut frumos. A fost o perioadă grea, dar făceam totul cu pasiune”, îşi aminteşte Ceauşu perioada de început a propriei companii.

În 2004, compania Ixia a cumpărat G3 Nova, transformând astfel compania într-o divizie locală de cercetare dezvoltare a Ixia International. Deşi a trăit ani fascinanţi în care a învăţat ce înseamnă să porneşti de la zero şi să ajungi pe lista de achiziţii a unei mari companii americane de tehnologie, pentru Teodor Ceauşu a fost în acelaşi timp o perioadă dificilă, cu multe probleme şi nopţi nedormite. Îşi dorea altceva şi ar fi vrut să rămână alături de echipa lui, aşa că a luat decizia de a continua să lucreze pentru IXIA România, companie al cărei Country Manager este din 2010. „Am rămas alături de IXIA România din dorinţa de a duce mai departe potenţialul extraordinar al fiecărei persoane care lucrează aici”, motivează Teodor alegerea sa de a rămâne în companie.

O dată cu preluarea G3 Nova, Ixia a integrat şi echipa de 30 de oameni pe care o avea în acel moment companie. În 2005, compania ajungea la 100 de angajaţi, iar numărul acestora a crescut constant de-a lungul timpului, depăşind astăzi pragul de 400 de persoane şi continuând să se extindă.

Secretul succesului IXIA stă în oameni. „Ei sunt cei mai importanţi în tot ceea ce facem la Ixia România, pentru că sunt talentaţi, intuitivi şi pasionaţi, iar toate acestea sunt de fapt ceea ce alimentează motorul inovaţiei. Cele 40 de patente pentru care am aplicat până acum, pe lângă nenumăratele produse şi soluţii pe care le-am integrat în oferta internaţională a IXIA, ne confirmă faptul că facem bine ceea ce facem”, spune Teodor Ceauşu.

Datorită inovaţiei şi oamenilor excepţionali, IXIA este astăzi cel mai important centru de cercetare-dezvoltare al companiei din lume. Echipa IXIA România se concentrează pe dezvoltarea de soluţii şi produse de testare şi monitorizare pentru reţelele de telecomunicaţii. În plus, lucrează pentru şi împreună cu cele mai mari companii furnizoare de echipamente de telecomunicaţii şi operatori telecom din lume.

Fiind un centru de cercetare şi dezvoltare, IXIA România pune preţ pe talent şi inovaţie, iar oamenii sunt vitali pentru succesul lor. Pentru a reuşi să atragă cei mai buni angajaţi şi a-i convinge să rămână în România, IXIA investeşte în permanenţă în tehnologie de ultimă oră, în diversificarea proiectelor la care lucrează şi în dezvoltarea oamenilor. „Sunt ingrediente apreciate de oamenii excepţionali şi o dovadă de respect faţă de munca lor de fiecare zi, iar noi suntem bucuroşi să le oferim. Contribuţia acestor oameni la portofoliul de soluţii pe care îl comercializăm peste tot în lume este enormă”, spune Teodor Ceauşu.

Mai mult decât atât, IXIA susţine inovaţia nu doar în cadrul companiei, ci şi în afara ei, şi inveşte în startup-urile care dezvoltă produse inovative. Şi în acest an IXIA este partener principal al Startup Spotlight, competiţie adresată celor mai performante 32 de startup-uri din regiune. „La Startup Spotlight ajutăm inginerii să treacă de la idee la business şi să-şi găsească filonul antreprenorial. Acesta îi dă inginerului perspectiva reală asupra viabilităţii ideilor lui şi este o perspectivă extrem de necesară în orice activitate de cercetare dezvoltare. Susţinem deja programul Startup Spotlight de doi ani şi suntem hotărîţi să o facem şi în anii care vor urma”, explică Ceauşu motivaţia de a contribui activ la dezvoltarea ecosistemului antreprenorial românesc.

Ideile inovatoare schimbă modul în care privesc ceea ce fac în fiecare zi, indiferent de locul de pe glob în care au fost generate. La IXIA România, inovaţia este un mod de viaţă, este ceea ce îi entuziasmează şi îi consolidează ca echipă. Fac ceea ce le place şi vor să continue să facă doar lucruri care le plac, aşa că vor susţine şi pe viitor talentele şi vor investi în dezvoltarea lor. Ei ştiu că doar astfel, împreună, vor reuşi să aibă un impact semnificativ asupra afacerii şi să aducă în acelaşi timp şi o contribuţie semnificativă la dezvoltarea ecosistemului antreprenorial românesc.

Citește mai mult despre speakerii How to Web 2013

Acest material face parte din campania „Let’s grow together” a How to Web, cel mai important eveniment dedicat tehnologiei şi antreprenoriatului din Europa de Sud-Est. How to Web 2013 are loc pe 20 şi 21 noiembrie în Bucureşti. În cadrul conferinţei va avea loc şi Startup Spotlight, competiţie şi program de orientare adresat celor mai performante start-up-uri din regiune.