FacebookTwitterLinkedIn

Te-ai gândit vreodată la câtă presiune sunt supuse picioarele tale, la propriu, dar și la figurat? Indiferent dacă mergi la o simplă plimbare sau dacă stai cu orele în picioare la muncă, membrele tale inferioare trec printr-o serie de eforturi, care te-ar putea lăsa cu dureri sau o altă formă de disconfort. Pentru a evita aceste situații, e necesar ca în rutina ta de îngrijire să incluzi și o serie de practici care îți vor răsfăța picioarele și le vor ajuta să fie mai suple și mai puțin dureroase. 

Iată care sunt 5 cele mai bune sfaturi pentru a evita durerile și umflarea picioarelor!

Fă băi fierbinți 

O baie caldă la picioare în care ai adăugat puțină sare parfumată ar putea face minuni după o zi solicitantă. Nu vei simți în câteva secunde doar o relaxare care îți va cuprinde întregul corp, ci și o căldură plăcută care îți va inunda întreg organismul și care te va ajuta să dormi mai adânc. Această practică te poate ajuta să diminuezi umflăturile picioarelor și să îți calmezi pulpele, care s-ar fi putut suprasolicita în urma efortului fizic din timpul zilei. Douăzeci de minute sunt suficiente pentru a avea din nou picioarele ușoare și plăcut parfumate. 

Practică yoga sau pilates

Aceste două metode de a-ți menține corpul și mintea echilibrate vor avea efect, negreșit, și asupra picioarelor tale. Câteva exerciții de întindere a mușchilor și de flexare a falangelor vor avea rezultate uimitoare, dacă te vei obișnui să le practici cu regularitate. Nu e nevoie să te înscrii la vreun curs anume, pentru că internetul este plin de aplicații gratuite pentru telefonul mobil sau clipuri pe care le poți descărca sau viziona în voie. Imediat ce ajungi acasă și reușești să te detașezi mental de problemele cu care ai avut de-a face în timpul zilei, trage aproape salteaua de yoga și rezervă-ți cel puțin 15 minute pentru meditație și câteva exerciții simple, care să-ți destindă nu doar picioarele, ci întregul corp.

Poartă doar încălțăminte de calitate

Chiar dacă ofertele la încălțăminte peste care dai ar putea fi tentante din punctul de vedere al prețului, nu comanda nicio pereche până când nu te asiguri că ai făcut un research amănunțit în ceea ce privește calitatea acesteia. E important să știi că o pereche de pantofi din piele îți va proteja mult mai bine picioarele de factorii externi, fără a le lăsa să transpire. De asemenea, o pereche de încălțăminte de calitate nu îți va modifica felul în care calci, având astfel grijă de coloana ta. În plus, pantofii calitativi vor respecta mărimile, ceea ce înseamnă că nu te vor strânge sau nu îți vor forma bătături. Asta te va feri, pe viitor, și de apariția monturilor. 

Mergi la masaj 

Masajul picioarelor nu este doar o tehnică excelentă de relaxare, ci și o metodă prin care îți poți îmbunătăți circulația în întregul corp. De asemenea, după cum probabil știi deja, tălpile noastre sunt adevărate portaluri către toate organele interne, pe care le poți stimula cu ajutorul unui masaj. Un profesionist în arta masajului va ști care este presiunea ideală și care sunt mișcările pe care ar trebui să le facă pentru ca relaxarea întregului organism să fie garantată. Un efect similar l-ar putea avea și utilizarea unor rotițe din lemn care se așează pe podea, peste care treci cu tălpile ori de câte ori simți nevoia să îți dezmierzi picioarele. 

Folosește gheața

În cazuri extreme, în care umflăturile picioarelor sunt suficient de mari încât un gel de reducere a inflamației nu și-ar mai face treaba, poți apela la un truc. Aplică o pungă cu gheață pe picioarele goale sau sub acestea, mișcând incontinuu degetele. Cincisprezece minute ar fi suficiente pentru ca umflăturile să dispară, iar tu să te simți din nou bine. 

Sperăm că sfaturile noastre te-au ajutat să înțelegi cum îți poți îngriji picioarele, pentru a evita durerile și umflarea acestora.