
Grupul ING România a înregistrat în primele trei luni ale anului 2016 venituri de 271 milioane lei, în creștere cu 13% față de perioada similară a anului trecut. Câștigul a fost, în principal, din dobânzi și venituri din tranzactii de schimb valutar, în strânsă legătură cu creșterea volumului de afaceri și a numărului de clienți, precum și din venituri din tranzacționarea instrumentelor specifice piețelor financiare.
Legea dării în plată a intrat în vigoare
Între ianuarie și martie 2016, costurile operaționale s-au ridicat la 154 milioane lei, cu 15% mai mult față de același trimestru al anului precedent, în urma creșterii costurilor cu angajaţii, a costurilor de reglementare și a investițiilor în IT și marketing.
Raportul costuri/venituri a avut o ușoară creștere, ajungând la 57%, comparativ cu 56% în perioada similară a anului trecut. Costurile de risc s-au ridicat la 19 milioane lei, de la 9 milioane lei în primul trimestru al anului anterior, majorarea fiind pusă pe fondul creșterii puternice a afacerii şi a unor provizioane foarte reduse în primul trimestru al 2015.
Concluzii la rece după promulgarea legii dării în plată
Rata creditelor neperformante a ajuns la 4,6% în primul trimestru 2016 faţă de 5,9% în aceeași perioadă a 2015.
Portofoliul de credite s-a majorat cu 26%, până la 14.474 milioane lei, de la 11.472 milioane lei la 31 martie 2015.
Fondurile atrase au ajuns la 19.167 milioane lei, cu 32% mai mult decât în martie 2015. Prin urmare, la sfârșitul lunii martie 2016, cota de piață a ING în creditare a ajuns la 6,3% de la 4,9% la sfârșitul lunii martie 2015, iar cota de piață pe segmentul fondurilor atrase de la clienţi a crescut la 7,3%, comparativ cu 6% în aceeaşi perioadă a anului precedent.
Ce urmează după darea în plată?
Pe parcursul ultimelor douăsprezece luni, creditarea în lei a înregistrat o creștere de 57%, până la 8.933 milioane lei. Creditarea pentru IMM-uri a crescut cu 59% comparativ cu primul trimestru al anului 2015.

„Ne propunem în continuare o creștere sustenabilă în toate liniile de business, oferind o experiență diferențiatoare pentru clienții noștri. Vom continua să ne concentrăm pe inovație și digitalizare”, a declarat Michal Szczurek, CEO ING Bank România.