Cautare




, Staff

Servicii financiare |
|

ING România a obținut un profit brut de 120 milioane lei, în primul trimestru, în creștere cu peste 20%

Profitul brut al ING Bank România a crescut cu 22%, în primul trimestru al acestui an, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, ajungând până la 120 de milioane de lei, datorită creșterii veniturilor (cu 52 de milioane de lei) și menţinerii sub control a costurilor.
13. ing

Veniturile totale au crescut cu 19%, atingând 323 de milioane de lei, datorită creşterii afacerii și a numărului de clienți activi. Costurile operaționale au ajuns la 176 milioane de lei, cu 15% mai mult, comparativ cu aceeași perioadă din 2016, tot ca urmare a dezvoltării afacerii, dar și a investițiilor în infrastructura IT, a costurilor cu noii angajați și a costurilor de reglementare.

Costurile de risc s-au majorat, ajungând la 27 milioane de lei, de la 19 milioane lei raportate în primele trei luni ale anului trecut, în urma creșterii volumului de credite.

Rata creditelor neperformante a rămas sub media pieței, care este de 9,6%, și, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2016, a scăzut cu 0,9%, până la nivelul de 3,7%.

Portofoliul de credite a ajuns 18,5 miliarde de lei, la finalul lui martie 2017, o creștere de 28% pe parcursul ultimelor 12 luni, principalii factori de creștere fiind creditele pentru persoanele fizice și companiile mari.

În cazul creditelor pentru persoane fizice, trendul pozitiv s-a resimțit și în primele trei luni ale acestui an, ducând ING la o cotă de piață în creditare de 8%, de la 6,3%, în martie 2016. Creditele în lei au crescut cu 45%, comparativ cu primul trimestru din 2016, apropiindu-se de nivelul de 13 miliarde de lei. Împrumuturile pentru IMM-uri au crescut cu 33%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Fondurile atrase de la clienţi au ajuns la 23 miliarde de lei, cu 20% mai mult față de martie 2016, astfel încât ING a atins o cotă de piață de 8% pentru depozite, de la 7,3% în martie 2016.

„Începutul lui 2017 a continuat creșterea organică pe care ING a raportat-o și în utimii ani, cu o cotă de piață care crește constant atât în segmentul creditării, cât și al depozitelor, cu un portofoliu bine echilibrat și o atenție sporită pe dezvoltarea serviciilor digitale și pe inovație. Obiectivul nostru rămâne să construim banca digitală a viitorului. Astăzi, 30% dintre clienții activi care folosesc servicii bancare digitale au ales ING, iar aceștia realizează 51% dintre tranzacțiile digitale bancare în România”, a declarat Michal Szczurek, CEO ING Bank România.

În ultimele 12 luni, ING a atras mai mult de 125.000 noi clienți activi, o creștere netă de 14%, comparativ cu nivelul raportat în martie 2016. Numărul clienților care își încasează în prezent venituri recurente într-un cont ING a crescut cu 21% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, însumând aproape 600.000 de persoane.

La nivel de grup internațional, profit net al ING a scăzut la 1,143 miliarde de euro de la 1,257 miliarde de euro, raportat la finalul lunii martie 2016, scădere explicabilă prin vânzarea ultimelor acțiuni NN Group care au avut loc anul trecut în aceeași perioadă și care au însumat 506 milioane euro net. Astfel, operațiunile din activităţile curente au ajuns la un rezultat net, în primul trimestru din acest an, cu 52,2% mai mare, până la 1,143 miliarde de euro de la cei 751 milioane euro, raportați la finalul lui martie 2016.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii