Cautare




, Staff

Servicii financiare |
|

ING Bank România susține că a ajuns a 6-a bancă din țara noastră, în 2017, la active, dar profitul net i-a crescut cu 4%, până la 493 de milioane de lei

ING Bank România a anunțat că, anul trecut, a ajuns pe locul 6 în sistemul bancar românesc, în funcție de active, cu o valoare de 33,55 de miliarde de lei, iar profitul net al băncii a fost de 493 de milioane de lei, o creștere de 4%, față de anul anterior.
ING_Romania-Bank-banca-Romania-Bucharest - Crystal Tower 1

În plus, profitul brut al companiei s-a ridicat la 584 de milioane de lei, o creștere de 3%. Avansul s-a făcut în condițiile în care veniturile i-au crescut cu 9%, până la 1,43 de miliarde de lei, iar costurile cu 13%, până la 752 de milioane de lei.

Excluzând veniturile excepționale obținute din vânzarea acțiunilor Visa în anul 2016, ING Bank România a obținut venituri cu 112 milioane de lei mai mari, cu 20% mai mult față de anul trecut, în timp ce profitul brut a crescut cu 143 de milioane de lei în 2017, cu 32% mai mare față de 2016. Luând în calcul veniturile obținute din vânzarea acțiunilor Visa din al doilea trimestru al anului 2016, veniturile companiei au crescut cu 9%, iar profitul brut cu 3%. Investițiile în angajați și digitalizare au sporit costurile operaționale cu 87 de milioane de lei, totalizând 752 de milioane lei, cu 13% mai mari față de anul trecut, ca urmare a diversificării activității, a creșterii numărului de angajați și a costurilor de reglementare”, se menționează într-un comunicat de presă al ING Bank România.

Profitul net al sistemului bancar românesc a crescut cu o treime, la 5,64 de miliarde de lei, în 2017

Reprezentanții băncii susțin că, anul trecut, le-a crescut cota de piață, în funcție de active la 7,85%, de la 7,08%, în anul anterior, respectiv un avans de aproape 11%.

În aceste condiții, cu o valoare a activelor de 33,55 de miliarde de lei, după cum reiese din cele mai recente date afișate de Banca Națională a României, ING Bank România a depășit CEC Bank, urcând de pe locul 7 pe locul 6 al sistemului bancar, care încă nu și-a afișat rezultatele.

ING România lansează o platformă digitală pentru antreprenori, din aprilie, care poate fi accesată de pe telefon și smartwatch

De asemenea, costurile de risc ale ING Bank România de anul trecut au fost cu 5 milioane de lei mai mari față de anul anterior, nivelul provizioanelor ajungând la 97 de milioane de lei în total.

Rata creditelor neperformante a băncii cu acționar olandez a continuat să scadă, de la 3,6% la 3,3%, fiind mult sub media pieței, care era de 6,4%, potrivit BNR.

Depozite de 26,8 miliarde de lei la credite de 21,2 miliarde de lei

Creditarea ING România a crescut per ansamblu cu 21%, în 2017, de la 17,6 miliarde de lei la 21,2 miliarde de lei, cu o alocare echilibrată între segmentul de persoane fizice (56%) și companii (44%). Astfel, cota de piață în creditare a ajuns la 8,9%, de la 7,7%, cu o preferință clară pentru moneda locală, creditele în lei reprezentând 76% din împrumuturile totale. Creditarea către IMM-uri a crescut cu 45% comparativ cu anul anterior”, au mai anunțat reprezentanții băncii.

Valoarea depozitelor a crescut cu 20%, față de anul precedent, fondurile atrase totalizând 26,8 miliarde de lei. Astfel, la finalul anului trecut, cota de piață ING în fonduri atrase era de 8,4%, comparativ cu 7,7%, în anul precedent.

ING România lansează primul său card de credit pentru IMM-uri

În 2017, am fost, probabil, banca cu cea mai rapidă creștere organică. Le propunem clienților noștri un model de banking diferit, care câștigă tot mai mult teren în România. Ne reinventăm platformele, astfel încât să devină o soluție adecvată nevoilor financiare ale clienților noștri, introducând, spre exemplu, creditul digital prin Home’Bank sau o platformă dedicată antreprenorilor, cum este ING Business”, a spus Michal Szczurek, CEO-ul ING Bank România.

De asemenea, ING Bank România a lansat, la finalul anului trecut, primul card de credit instant dedicat IMM-urilor din portofoliul său.

Numărul de clienți activi a depășit 1,14 milioane

Numărul clienților activi ING România a ajuns la 1,141 de milioane, la finele anului trecut, o creștere de 14%, față de anul anterior, prin atragerea a 280.000 de noi clienți.

„Compania s-a concentrat pe extinderea numărului de clienți cu venituri încasate la ING, aceștia totalizând la finalul lunii decembrie 713.000, cu 23% mai mulți decât în anul anterior. În categoria clienților mid-corporate, numărul clienților s-a ridicat la 13.000, cu 30% mai mult față de 2016”, se mai scrie în comunicatul de presă al băncii.

ING România explică de ce nu este pe lista băncilor sistemice din țara noastră: Pentru că este o sucursală, deși îndeplinește toate criteriile BNR și ale BCE de bancă sistemică local

În aceste condiții, ING Bank România a beneficiat și de creșterea puternică a salariilor, din ultimii ani, peste 62% din totalul clienților activi ai băncii încasându-și veniturile prin intermediul acesteia.

Două oferte de retail principale au atras atenția clienților în 2017: ING Card Complet și creditul digital de nevoi personale. Relansarea contului ING Card Complet în 2017 a dus la creșterea cu 25% a numărului de clienți până la 713.000 de clienți care încasează veniturile la ING. În septembrie s-a lansat cu succes creditul de nevoi personale disponibil în Home’Bank prin intermediul semnăturii electronice – în 3 luni de la lansare, 13% din totalul creditelor de nevoi personale au fost oferite online”, au adăugat reprezentanții băncii.

Cumpărături de weekend? ING România a lansat, recent, creditul de nevoi personale online. Un algoritm, la care au lucrat români, stabilește acordarea, sau nu, a creditului

De asemenea, unul din șase români a ales, anul trecut, un credit de nevoi personale sau ipotecar de la ING.

Peste 69 de milioane de logări în platforma digitală

Din totalul numărului de clienți, 73%, respectiv 830.000, erau activi în Home’Bank, aceștia făcând 69,6 milioane de logări în platforma digitală, cu 64% mai mult comparativ cu anul anterior. În plus, peste jumătate dintre clienții ING au folosit aplicația de mobil, anul trecut.

Peste 100 de milioane de tranzacții au fost înregistrate prin POS și în platformele de e-commerce, în 2017, cu 48% mai mult decât anul anterior.

Directorul de retail al ING România a fost promovat pe aceeași funcție la ING din Germania, din februarie

Numai în decembrie, numărul de logări a ajuns la aproape 8 milioane. 52% din totalul de clienți ING au folosit aplicația de mobil. Platforma Home’Bank a intermediat 22,3 milioane de tranzacții, cu 27% mai mult decât în 2016. Vânzările de produse prin platformă au fost cu 73% mai mari în 2017, comparativ cu 2016”, au mai afirmat reprezentanții băncii.

Szczurek a estimat, într-o conferință de presă, că acest numărul de logări poate ajunge la 10 milioane, lunar, în următoarele luni, o creștere de aproape zece ori, comparativ cu acum câțiva ani.

Un român devine membru în echipa de conducere a ING Cehia

Anul trecut, ING Bank România a înregistrate peste 100 de milioane de tranzacții prin POS și în platformele de e-commerce, cu 48% mai multe decât în anul anterior.

În plus, tranzacțiile contactless au crescut cu 140% anul trecut, de la 28 de milioane la 67,2 milioane.

Cele 11 triburi ale ING Bank România

Anul trecut, ING Bank România a adoptat un nou mod de lucru, făcând tranziția de la un mod de organizare tradițională, specific băncilor, la un model „agile” inspirat de giganții din tehnologie, precum Amazon, Netflix sau Google. Procesele și serviciile sunt realizată acum de 11 „triburi”, organizate în echipe multidisciplinare care au responsabilitatea planificării și executării inițiativelor de schimbare.

ING România își redefinește modelul de business: în 2018, va face tranziția către un model digital de tip self-service și va recrea fluxul operațional

Clienții noștri ne compară nu doar cu alte bănci, ci și cu alte platforme – fie că sunt financiare, tehnologice sau sociale. Atât timp cât așteptările clienților noștri se schimbă, ne schimbăm și noi. Credem că nu mai putem vorbi astăzi de banking tradițional, ci despre inovarea modelului de banking în beneficiul clienților care caută o soluție financiară simplă, sigură și rapidă”, a adăugat Szczurek.

De asemenea, în 2017, ING a revenit pe piața românească de capital, înscriindu-se ca participant în cadrul Bursei de Valori București la finalul anului trecut, și a intrat pe piața de finanțare a proiectelor imobiliare, urmărind selectiv oportunitățile din această industrie.

Pe piața de capital, ING România nu va oferi servicii de brokeraj destinate persoanelor fizice

Profitul brut total al ING Group în 2017 a crescut cu 2,4%, până la aproape 7,2 milioane de euro, iar randamentul capitalului (ROE) a crescut la 10,2%. Cheltuielile operaționale au crescut în cel de-al patrulea trimestru, pe măsură ce ING a accelerat investițiile în digitalizare. Per ansamblu, în 2017, a înregistrat o creștere netă a împrumuturilor de 26,9 miliarde de euro și o creștere netă de 19 miliarde de euro pe segmentul depozitelor. În plus, numărul total al clienților la nivel de ING Group a fost de 37,4 milioane în ultimul an.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii