Cautare




, Forbes Staff

Bănci |
|

ING Bank România încheie primele nouă luni ale anului cu un profit brut cumulat de 603 mil. lei

ING Bank România a încheiat primele nouă luni ale anului cu un profit brut cumulat de 603 milioane de lei, în creștere cu 31% față de perioada similară a anului trecut, pe fondul creșterii bazei de clienți activi.
Romania, Bucharest - Crystal Tower 1

Baza de clienți activi a crescut cu 14% comparativ cu anul trecut, ajungând la 1,25 milioane. Astfel, profitul brut cumulat al băncii pe cele trei trimestre a ajuns la 603 milioane lei, cu 31% mai mult comparativ cu aceeasi perioadă a anului trecut. Creșterea organică puternică, dată de volume și tranzacții mai mari, a dus la venituri majorate cu 28%, depășind 1,35 miliarde lei în primele nouă luni ale anului.

De asemenea, 126.000 mai mulţi clienţi îşi încasează veniturile recurente într-un cont al băncii, cu 19% mai mult faţă de T3 2017, un ritm mai mai alert decât ritmul de creştere al clienţilor activi, care a fost de 14%.

“Anul viitor, ING Bank România va sărbători 25 de ani de la înființare. În această perioadă, banca a crescut organic la mai mult de 1,25 milioane de clienți activi, clasându-se pe poziția a șasea în sectorul bancar local după criteriul volumelor de active. Nu am fi putut atinge aceste rezultate fără colegii noștri și fără încrederea și susținerea clienților, cărora le mulțumim. ING a promovat în tot acest timp modele de produse și servicii simple, accesibile și corecte, relevante pentru clienți, și a fost un partener activ în susținerea economiei românești. După ce acum aproape 15 ani am introdus conceptul de Self’Bank și platforma de internet banking ING Home’Bank, schimbăm acum perspectiva bankingului concentrându-ne pe online și mobil. Recentele lansări ING Business, ING Pay și ING SRLeu susțin strategia digitală bazată pe o experiență diferențiatoare”, a precizat Michal Szczurek, CEO ING Bank România.

Totodată, rata creditelor neperformante a scăzut până la 3%, cu 0,2% mai puțin față de anul anterior, sub media pieței. Cota de piață în segmentul depozitelor atrase a ajuns la 9% susținută de creșteri atât pe segmentul persoanelor fizice, cât și pentru clienții companii. Valoarea depozitelor a crescut cu 4,6 miliarde lei, cu 18% mai mult față de acum 12 luni, până la 29,6 miliarde lei.

Costurile operaționale au crescut cu 23%, la 656 milioane lei, influențate de costurile de personal, mutarea băncii în noul sediu și investiții în digitalizare. Costurile de risc au crescut cu 48%, o dată cu creșterea și diversificarea portofoliului, dar și în urma implementării IFRS9 din ianuarie 2018, ajungând la un total de 96 milioane lei. Profitul net a ajuns astfel la 529 milioane lei.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii