Cautare




, Forbes Staff

Servicii financiare |
|

ING Bank a obținut în primul semestru al anului un profit net de 385 de milioane de lei, în creștere de 12% față de aceeași perioadă a anului trecut

ING Bank România a obținut în primul semstru al anului un profit net de 385 de milioane de lei, reprezentând o creștere de 12% față de aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce portofoliul de credite al băncii a crescut cu peste 4 miliarde de lei, până la 27,3 miliarde de lei.
Expo Business Park Bucuresti

Baza de clienți activi ai băncii a crescut la 1,35 milioane până în iunie 2019. Numărul de clienți care își încasează veniturile recurente într-un cont al băncii a crescut cu 110.000 sau cu 18%, ceea ce înseamnă, practic, că mai mult de 1 din 8 români își încasează salariul într-un cont ING.

Profitul brut a ajuns la 451 milioane lei în prima jumătate a anului 2019, cu 16% mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut, în contextul creșterii comerciale puternice și continue. Veniturile au crescut cu 15%, până la 1,005 milioane lei, ca rezultat al volumelor crescute și a evoluției pozitive a marjelor.

Profitul net a ajuns la 385 milioane lei în prima jumătate a anului 2019, o creștere de 12% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Costurile operaționale au crescut cu 6 milioane lei, sau 1%, până la 451 milioane lei. Excluzând cheltuielile extraordinare din prima jumătate a anului trecut, costurile mai ridicate din anul curent au fost reprezentate de creșteri salariale și extinderea echipei ING în zonele de digitalizare, dezvoltare a afacerilor și riscul non-financiar. Costurile de risc s-au ridicat la 103 milioane lei, creșterile fiind vizibile, în principal, în portofoliul de Retail.

Portofoliul de credite ING continuă tendința ascendentă în 2019, cu o creștere de 4,1 miliarde lei față de sfârșitul primei jumătăți a anului 2018, la 27,3 miliarde lei, în contextul majorării cu peste 10% a portofoliului pentru toate liniile de business. Portofoliul de credite a crescut cu 6% comparativ cu sfârșitul anului 2018. Distribuția creditării rămâne echilibrată între segmentul companiilor și al persoanelor fizice, cu 58% din portofoliu fiind reprezentat de persoane fizice. Portofoliul de împrumuturi pentru Mid-Corporate și IMM-uri a crescut cu 13%, față de sfârșitul primei jumătăți a anului 2018, datorită unei oferte competitive de produse și ușurinței de a le accesa prin intermediul platformei ING Business. Cota de piață pe partea de credite a crescut la 10,4%, reprezentând o creștere de +1,4pp comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent.

Rata creditelor neperformante a ajuns la 3,3% la sfârșitul lunii iunie 2019, înregistrând o ușoară creștere de la 3,2% la sfârșitul anului 2018, însă se situează, în continuare, mult sub media pieței.

Portofoliul de depozite încredințate ING a crescut cu 12% comparativ aceeași perioadă a anului trecut, cu până la 3,7 miliarde lei, ajungând la aproape 33 miliarde la sfârșitul lunii iunie 2019. Depozitele persoanelor fizice reprezintă 69% din total portofoliu, comparativ cu 66% în 2018. Cota de piață pe partea de depozite a crescut la 9,3%, reflectând o creștere de +0,4pp față de aceeași perioadă a anului trecut.

Tendința de digitalizare își menține traiectoria ascendentă, fiind înregistrate peste 70 milioane interacțiuni digitale cu banca, potrivit reprezentanților ING Bank. Aplicația mobilă rămâne, în continuare, cea mai accesată, 5 din 6 contacte ale clienților ING provenind de pe dispozitivele mobile.

Rata de adopție ING Pay în primul an de la lansare confirmă comportamentul digital: 135.000 clienți și-au activat serviciul în Home’Bank și au efectuat peste 5 milioane de tranzacții. La sfârșitul lunii iunie 2019, ING a oferit opțiunea de plăți mobile și pentru utilizatorii iOS și a adus Apple Pay clienților săi, raportând 23.000 dispozitive înrolate în prima zi de lansare.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii