Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

InfopressVoice |
|

Infopress Group dă putere cuvintelor de 25 ani

Despre evoluția de un sfert de secol a Infopress Group au vorbit Miguel Peralta, președintele companiei și Operating Partner al GED Capital, care deține Infopress Group, și András Albert, fondator și vicepreședinte al Infopress Group.
BrandVoice_Infopress_22

Ce reprezintă astăzi Infopress Group?

Miguel Peralta: Infopress înseamnă 340 de angajați în momentul aprilie 2015, dar și alte 200 de locuri de muncă suplimentare în cazul în care primim comenzi mai mari. Această companie este foarte relevantă pentru sector, prin numărul de angajați pe care îl are și pentru potențialul său. Vânzările noastre în 2014 au fost de 27,6 milioane de euro, iar în primul trimestru al anului 2015, am ajuns să înregistrăm cu 10% mai multe vânzări.

Compania a trecut în ultimii ani prin multe schimbări. Este ea astăzi profitabilă?

M.P.: Da, compania are o EBITDA foarte bună, datorită în special echipei de management, însă atunci când vorbim despre profit net, acesta este deocamdată negativ din cauza cotelor de amortizare ridicate ale echipamentelor. Pierderile sunt de 1,2 milioane de euro. Însă trendul este de trecere pe profit net, evoluția este foarte bună, iar proprietarii companiei sunt foarte mulțumiți de aceasta.

András Albert: Fundul sacului a fost anul 2013. Noi am preluat compania la 1 ianuarie 2014 și de atunci a început să crească. Noi am fost primii care am început să tipărim color, am făcut mai multe standardizări pe piață și atunci compania a și crescut foarte mult.

Cum vedeți necesitatea de reinventare a pieței printului din România?

A.A.: Infopress este un jucător global și european. Piața românească este destul de fragmentată. Piața editurilor a scăzut foarte mult, volumele au scăzut și ele, apoi este o concurență acerbă între tipografii, iar prețurile s-au deteriorat, dar calitatea este însă standard. Mașinile de tipărit sunt foarte scumpe și, ca să poți investi în ele, trebuie să ai un randament bun al investiției. Există o capacitate mare în România, care trebuie consolidată, probabil că acesta este viitorul pieței de tipografie. Nu poți să tipărești volume imense dacă nu vrea nimeni. Viitorul companiei este clar, trebuie să meargă pe piețele mai mari. Sigur că România este foarte importantă ca piață, dar nu cu orice preț.

Care este cea mai mare piață în care Infopress Group înregistrează exporturi?

A.A.: Piața europeană. Olanda, Franța, Germania, Austria, Danemarca – exportăm în 14 țări.
65% din cifra de afaceri este reprezentată de exporturi, plănuiți să creșteți acest procent în anii următori?

M.P.: Lucrăm intens pe piața europeană, UE este o reală comunitate de afaceri, legislația ne ajută. Iar dacă astăzi printăm pentru o companie italiană, mâine putem face același lucru pentru două companii italiene. De aceea, nu ne concentrăm vânzările într-o singură țară și nici nu avem o strategie pentru a pătrunde pe o anumită piață. Astăzi, avem clienți în 14 țări, mâine putem avea mult mai mulți. Diversitatea țărilor este importantă. Anul acesta credem că exporturile vor ajunge la 70% din cifra de afaceri, iar pentru 2016, estimăm, de asemenea, și o creștere pe piata interna pentru ca România creste consistent.

Cum vedeți Infopress Group în 25 de ani de acum înainte?

A.A.: Este și va fi o companie care oferă servicii de media.

M.P.: Important este potențialul pe care îl are acum Infopress – cu opt mașini cu capacitate foarte mare, care îi permite să se distanțeze mult față de principalul competitor care are numai două mașini. Capacitatea acestei companii este foarte importantă. Ca strategie, ne pregătim să creștem, să avem mai mulți clienți. Avem deja mulți clienți importanți și suntem convinși că vor fi și mai mulți. Compania este foarte flexibilă, oferindu-i posibilitatea unui client de a avea comanda executată de pe o zi pe alta. În plus, calitatea este excelenta si prețul foarte competitiv.

Intenționează GED Capital să vândă compania după ce va crește și mai mult?

M.P.: Este exact ceea ce GED Capital face: crește cifrele, crește rezultatele unei companii. Acesta este obiectivul, având în vedere evoluția extraordinară pe care compania o are în 2015, și perspectivele foarte bune pentru 2016 și 2017.

Cum apreciați pregătirea oamenilor care lucrează pentru Infopress Group?

A.A.: Avem o echipă bună aici. În trecut, în urmă cu 5-6 ani, am investit în programe pentru formarea lor, însă acum nu mai este cazul. Avem oameni cu vechime mare si cu experienta în companie care știu să utilizeze aceste mașini complicate.

M.P.: Implementăm proceduri pentru a crește efectivitatea și productivitatea personalului, lucrăm strâns cu departamentul de resurse umane pentru a face din Infopress Group o companie mai bună, mai aproape de angajații săi. Pentru comunitatea din Odorheiu Secuiesc suntem un angajator foarte important.

Domnule András Albert, pentru că sunteți fondatorul companiei, care sunt lecțiile de afaceri pe care le-ați învățat în cariera dumneavoastră până acum?

A.A.: Atunci când faci afaceri, cea mai importantă este încrederea, și este la fel de important să știi că atunci când faci afaceri trebuie să îți asumi un risc întotdeauna. Dacă nu îți asumi un risc, nu vei face niciodată afaceri.

M.P.: Infopress Group este o afacere industrială foarte mare care a presupus investiții de milioane de euro în echipamente și care menține un volum foarte mare de print. Din punct de vedere strategic, investițiile în industriile mari sunt absolut necesare pentru România.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii