Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

GenpactVoice |
|

Industria serviciilor de business previzionează noi trenduri și provocări în contextul noului normal

Cum reușește una dintre cele mai mari companii de servicii profesionale din lume să contribuie la remodelarea business-urilor pe timp de criză, aducând valoare adăugată pentru clienții săi, furnizând și dezvoltând în același timp talente în România și Europa.
Photo Shibu

Shibu Nambiar, Chief Operating Officer, Genpact Europe

„Agilitatea este o calitate importantă pe care noi toti trebuie să o dobândim, și care ne poate schimba mentalitatea, astfel încât să ne adaptăm pentru ceea ce ne rezervă viitorul.”

Genpact (NYSE: G) este o companie globală de servicii profesionale, care pune accent pe transformarea business-ului. Genpact generează inovație bazată pe operațiuni digitale inteligente, desfășurând procese pentru companii globale din Fortune 500. De la New York până la New Delhi și în cele 30 de țări între ele, cei aproximativ 100.000 angajați Genpact se concentrează pe reinventarea modalităților de lucru ale companiilor.

Shibu Nambiar, COO (Chief Operating Officer) pentru Genpact Europa, este un profesionist cu o experiență de peste 20 de ani în industria de furnizare și digitalizare a serviciilor financiare. Prin rolul său de director de operațiuni, Shibu a contribuit la formarea unui ecosistem de dezvoltare pentru peste 10.000 de angajați din cele 15 centre de operațiuni din Europa, oferind servicii de management și consultanță a proceselor de afaceri pentru o gamă largă de industrii.

În strategia sa de conducere ca lider al Genpact Europa, se pot remarca o serie de caracteristici, precum: excelență operațională și optimizarea costurilor, implementarea unei agende digitale și de transformare a serviciilor, performanță de exceptie în dezvoltarea continuă a angajaților, dar și managementul demonstrat pe perioadele de criză.

În Europa, Genpact este prezent în 10 țări, având centre operationale in 15 orase. Cei peste 10.000 angajați oferă servicii în 30 de limbi străine și deservesc peste 40 de țări din intreaga lume.

La nivel local, Genpact România este cel mai mare angajator și dezvoltator de talente din industria serviciilor de afaceri, cu peste 4000 de angajați în birourile sale din București și Cluj, și furnizează servicii financiar-contabile, achiziții și aprovizionare, recuperări creanțe și servicii pentru clienți, aplicații digitale pentru companii și servicii de gestionare a infrastructurii IT pentru un portofoliu de peste 50 de clienți FORTUNE 500.

Shibu Nambiar este un promotor al strategiei de transformare digitală și susține aplicarea inteligentei artificiale și a celor mai noi tehnologii în procesele de afaceri pentru a asigura livrarea de sevicii inteligente clienților Genpact.  Un adept al învățării continue, Shibu contribuie constant la dezvoltarea unui astfel de mediu de lucru pentru echipa sa. Potrivit lui Shibu, organizațiile digitale trebuie să acorde o atenție sporită pregătirii angajaților pentru rolurile viitoare, să poarte un dialog deschis și să promoveze stiluri de lucru inclusive pentru a se dezvolta și a rămâne relevante pe piață. Astfel, promovarea unui mediu organizațional multicultural este o modalitate de a îmbunătăți oportunitățile pentru toată lumea.

De-a lungul activității sale în Romania, Genpact a fost recunoscut drept cel mai mare angajator din industria de servicii, cu peste 4000 angajați in Bucuresti și Cluj. Spuneți-ne mai multe despre parcursul și evolutia companiei în comunitatea noastră.

Suntem prezenți pe plan local de 15 ani, am început cu 15 angajați, acum avem în jur de 3000 de oameni în București și încă aproximativ 1000 în Cluj-Napoca. Genpact a avut avantajul de a fi printre primele companii din această industrie. Odată cu trecerea timpului, am crescut numărul angajaților din România și nu ne-am limitat la job-urile care presupun doar cunoașterea unor limbi străine. Astăzi oferim locuri de muncă ce aduc un plus de valoare clienților noștri, în departamente precum Customer Care, Marketing, Business Analytics etc. De asemenea, am creat un ecosistem în care angajații și-au dezvoltat abilitățile, ecosistem de care beneficiază acum și alte companii noi care vin pe piață. Companiile precum Genpact au construit și modelat industria de servicii din România.

Având în vedere numărul foarte mare de angajați în Romania cât și în Europa, cum ati reușit să vă adaptați noilor condiții de lucru și care au fost provocările?

Adaptarea la telemuncă pentru angajații noștri nu a fost atât de simplă și ușoară pe cât ar părea, însă trebuie să punctez că suntem printre puținii norocoși care s-au putut adapta într-un timp foarte scurt. În primul rând ne-am asigurat că se va păstra confidențialitatea informației, că angajații noștri sunt echipați corespunzător și au toată infrastructura necesară pentru lucrul de acasă. În doar 2 săptămâni, echipamentele necesare au fost puse la dispoziția angajaților limitând deplasarea și creând astfel un mediu sigur de lucru. La momentul actual procentul angajaților care lucrează de acasă este de 100% în cele 10 țări din Europa și de 95% în cele 30 de țări la nivel global.

Considerând implementarea lucrului de acasă în majoritatea companiilor, cum credeți că va arăta în viitor noul model de business?

Mecanismul lucrului de acasă are avantaje majore pentru oricine, fie că vorbim de faptul că ne putem petrece acum mai mult timp cu familia, fie că beneficiem de mai mult timp liber pentru hobby-uri iar flexibilitatea va crea loialitate față de angajator, în detrimentul unui mecanism fix de lucru. Noi ne orientăm spre un model în care angajații ar putea lucra de oriunde și nu doar de acasă, astfel incât să putem asigura o rotație pentru cei care vor dori să lucreze de la birou atunci cînd vor avea nevoie. Desigur că, în funcție de tipologia individului, va apărea nevoia apartenenței sociale, iar dacă discutăm despre menținerea nivelului de motivație în rândul angajaților aici intervine nevoia practică de a crea un obicei, pentru a perfecționa un model de lucru. Fiecare persoană trebuie să se asigure că iși păstrează echilibrul din punct de vedere profesional-personal și că își impune anumite limite pentru timpul dedicat muncii. Astfel, grija pe care trebuie să ne-o acordam devine critică, iar dacă ne axăm pe valorificarea timpului personal vom continua să dăm randamentul necesar.

Cum abordați provocarea calificării angajaților și cum se vor face angajările în viitor?

Agilitatea este o calitate importantă pe care noi toți trebuie să o dobândim și care ne poate schimba mentalitatea astfel incât să ne adaptăm pentru ceea ce ne rezervă viitorul. Dacă ne menținem multumiți de sine în poziția curentă și de aptitudinile pe care le posedăm in prezent, bazându-ne pe faptul că sunt destule oportunități de lucru în țară, vom constata curând că această atitudine nu ne va aduce nici un beneficiu. Sfatul pe care îl dau tuturor, inclusiv echipei mele, este de a continua să ne perfecționăm și să facem asta în mod constant pentru a ne păstra relevanți pentru viitor. Desigur, soluțiile digitale vor continua să joace un rol semnificâtiv pentru viitor. Astăzi, avantajul pe care îl avem poate fi cunoașterea unei limbi străine, acesta fiind motivul pentru care am fost angajat la Genpact, dar care nu va continua neapărat să primeze în 2-3 ani de acum încolo. Același scenariu se aplică și industriilor de IT sau serviciilor de asistență pentru clienți, iar modul în care ne perfecționăm și dobândim noi aptitudini va fi crucial.

În ceea ce privește angajările, cred că flexibilitatea va reprezenta avantajul pe care companiile vor trebui să îl posede. Flexibilitatea va oferi angajaților posibilitatea de a începe și de a se opri din muncă oricând au nevoie pentru a fi eficienți. Acest lucru va veni în ajutorul multora dintre noi, inclusiv părinților, care au acum șansa de a acorda mai multă atenție copiilor.

Având în vedere schimbările pe care le aduce noul model de business în contextul actual, care ar fi așteptările viitoare de la un lider în relația sa cu angajații?

Înainte să discutăm despre așteptările viitoare de la un lider cred că ar trebui să analizăm mai întâi contextul noului normal, și anume, de ce realitatea noastră s-a schimbat. Trăsătura diferită a acestei crize este efectul pe care îl are la nivel global, impactul său asupra tuturor claselor sociale și modul în care este simțită de noi toți. Acesta poate fi punctul de plecare, principalul factor care influențează strategia tuturor companiilor, implicit rolul unui lider în acest context.

Pentru adaptarea la noile așteptări este necesar să evidențiez trei puncte importante de care un lider trebuie să țină cont. Primul este recunoașterea crizei în sine. Acceptarea contextului actual de criză globală este un aspect critic în strategia oricărei companii. Al doilea aspect important pe care un lider trebuie să și-l definească ferm este rolul său. Definirea și asumarea rolului de lider în timpul unei crize trebuie să stea la baza fiecarei decizii, astfel încât toate mesajele și acțiunile sale să emane claritate și transparență decizională, atât pentru sine cât și pentru angajați. Ultimul, și cel mai important, este prioritizarea, mai exact, care element din funcționalitatea organizației va fi prioritizat în această situație. Prioritizarea a fost un demers intuitiv și am ales să prioritizez oamenii, întrucât, pentru mine ca lider, toate acțiunile trebuie să se concentreze în jurul menținerii siguranței tuturor echipelor mele din Europa.

Raportându-ne la relația angajat-lider-client ce s-a schimbat pentru dumneavoastră în această perioadă?

În aceasta situație de criză fără precedent mi-am petrecut o parte importantă din timp  concentrându-mă pe oameni și întărind conexiunea atât cu intreaga echipa din Europa, cât și cu clienții. Atunci când o organizație alege să prioritizeze angajații și să se concentreze pe menținerea șiguranței lor, clienții nu vor simți un impact în serviciile de care au beneficiat până în momentul în care situația economică globală a devenit nesigură.

Încurajarea leadershipului în perioada de criză este un alt aspect foarte important din agenda transformării organizaționale. Întrucât cultura se poate altera în timpul unei crize, valorile ii reunesc pe oameni pentru un scop mai mare, iar acest lucru este exact ceea ce organizațiile au experimentat în ultimele 11 săptămâni de distantare sociala. Împreună cu consiliul director din Europa, am reușit sa cultiv un mediu de conducere colectivă care lucrează pentru a asigura siguranța oamenilor, inspirând angajații să rămână motivați în timp ce lucrează de acasă, și să asigure continuitatea operațiunilor prin consolidarea afacerilor clienților, creând astfel durabilitate și flexibilitate.

Reacțiile clientilor au fost mai mult decât pozitive, mulți dintre ei trimițând note de mulțumire direct angajaților cât și conducerii noastre, iar rezultatele remarcabile au determinat din partea lor alegerea noastră ca partener preferat în mai multe ocazii.

Daca ar fi să discutăm despre viitorul muncii, cum credeți că va arăta noul normal în ceea ce privește transformarea digitală? În ce măsură influențează Inteligența Artificială, Automatizarea Proceselor (RPA) și cele mai noi tehnologii, mediul dumneavoastră de afaceri actual și viitor?

Eu sunt în Romania de mai bine de 12 ani, locuiesc aici împreună cu familia mea, iar unul dintre lucrurile care merg foarte bine aici și pe care trebuie să-l mentionez este că țară are una dintre cele mai bune infrastructuri de acces la internet din lume. Acest avantaj poate face posibilă atragerea de noi investiții ale marilor companii din tehnologie, respectiv transformarea digitală accentuată.

Folosirea acestor tehnologii a devenit o nouă normă. Provocarea este cum păstrăm o legătură între valoarea adusă de oameni și modul în care tehnologia și Inteligența Artificială vor interveni asupra business-ului. Acestea trebuie să conlucreze pentru succesul clienților noștri, echipelor și comunităților în care ne aflăm. Tehnologia va continua să se dezvolte, însă trebuie să ne asigurăm că experiența este despre oameni. Inteligența Artificială este o parte importantă a călătoriei noastre. Deși multe job-uri vor dispărea, alte milioane de noi job-uri vor apărea. Atâta timp cât oamenii înțeleg că trebuie să își dezvolte noi abilități și competențe, le va fi mai usor sa se adapteze noilor cerinte de pe piață.

Ați adus în discuție situatia joburilor existente și viitoare. Având în vedere migrația talentelor din România din ultima perioadă, cum reușiți să atrageți oameni competenți în companie și cum vă pregătiți angajații pentru a deveni mai performanți și pregătiți pentru joburile viitoare?

Provocarea cu care se confruntă țara este legată de ce se va întâmpla în următorii 5-10 ani. Cred că o întrebare la care trebuie să raspundă atât marile companii cât și guvernul este cum cream un ecosistem favorabil pentru atragerea și dezvoltarea unor noi afaceri.

Romania abundă de forță de muncă, acesta fiind unul dintre cele mai importante aspecte, însă sistemul educațional nu produce suficient de mulți specialiști pe cât are nevoie industria, și, de aceea, trebuie să se schimbe radical, pentru a se plia nevoilor pieței. Atât autoritățile, cât și companiile mari, private, trebuie să contribuie la schimbarea sistemului educațional.

De-a lungul timpului între Genpact România și univerșitățile locale din Cluj și București s-a conturat un parteneriat educațional din care a rezultat o combinație de ateliere, conferințe și training-uri oferite de experții Genpact. Prin aceste interacțiuni studenții pot dezvolta competențe multiple și pot dobândi cunoștințe digitale necesare pentru viitoarele locuri de muncă, acestea fiind incluse în curriculă sub forma unor cursuri de business management.

Subliniez astfel importanța parteneriatului dintre marii jucători din industrie în crearea unui ecosistem ce poate oferi suport întregii țări. Genpact a venit în România pentru că aici există forță de muncă competentă și competitivă ce poate alimenta dezvoltarea business-ului. Ceea ce am remarcat în special este atitudinea românilor de a-și dori să devină cea mai bună versiune a lor și de a avea success în carieră, astfel încât motivația lor în atingerea scopului iese cu siguranță în evidență.

Întrebarea este ce va face Guvernul diferit pentru a scădea rata de abandon școlar din România, indicator aflat în creștere. Odată ce tinerii ies din învățământul liceal, companii precum Genpact pot avea roluri importante. Îi putem învăța noțiuni de Programare (Machine Learning, etc.), Customer Care, Finance etc., dar mai presus, trebuie să îi educăm să aibă o mentalitate pregătită pentru învățare și dezvoltare continuă.

Pentru noi ca organizație să reușim să realizăm promisiunile făcute clienților și pentru ca angajații noștri să rămână relevanți în viitor am avut nevoie de o platformă de învățare disruptivă, și anume, Genome.

Genome este platforma noastră de învățare radical diferită deoarece permite tuturor celor 100.000 de angajați cât și publicului larg să deprindă abilități care sunt foarte relevante pentru rolurile lor curente cât și oportunități viitoare.

Genpact, în parteneriat cu EdCast, furnizor al unei platforme premiate de învățare (LXP), utilizată de top 2000 cele mai mari companii globale și organizații guvernamentale, pune la dispoziție la nivel mondial conținut pentru formare profesională, venind astfel în ajutorul oamenilor care doresc să-și amplifice capacitățile, indiferent de nivelul lor profesional curent. Cu ajutorul acestei platforme, participanții pot învăța să stăpânească o mare varietate de abilități relevante ce stau la baza transformării digitale.

Genpact deschide publicului programul său de învățare internă pentru a sprijini reziliența profesională la nivel global, într-un moment istoric în care rata șomajului este extrem de ridicată, și când presiunile economice vor afecta cel mai probabil bugetele organizațiilor destinate învățării și dezvoltării. În această piață a muncii hipercompetitivă, compania își propune să facă accesibilă formarea profesională, și pune la dispoziția tuturor posibilitatea de a deprinde cele mai critice abilități și competențe moderne de care organizațiile au nevoie pentru a se păstra relevante în era digitală.

Adapt and Rise, o platformă de învățare online bazată pe profile profesionale, pune în practică competențele Genpact rezultate în urma serviciilor inovative furnizate pentru sute de clienți. Punând la dispoziție informații cheie despre platforma sa de învățare, Genome, disponibilă publicului fără costuri, Genpact ajută la accelerarea procesului de formare profesională pentru toată lumea.

Genome este acum parte din viața fiecărui angajat și, într-o încercare de a lega formarea și dezvoltarea profesională, compania a transformat Genome în parte a procesului de promovare. Aceasta este o schimbare masivă și va rămâne o prioritate esențială în dezvoltarea talentului și în decursul respecializării angajaților de a deveni cu adevărat bilingvi, atât în sfera de activitate cât și în domeniul digital.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii