Cautare




, Contributor

Tech |
|

Industria nevăzută, dar extrem de valoroasă din spatele transmisiunilor HD și a telefoniei mobile

Martin Ornass Kubacki
În spatele televiziunii HD, telefoniei mobile sau a radioului HD stă o industrie mai puțin cunoscută, dar de care depin toate aceste medii de comunicare și care valorează câteva sute de miliarde de euro – industria operatorilor de sateliți.

Costurile de realizare și lansare ale unui satelit sunt în medie de 250 milioane euro, dar prețul diferă în funcție de dimensiunile acestora, după cum explică Martin Ornass Kubacki, vice president al SES Astra, una dintre cele mai mari companii operatoare de sateliți. SES avea la sfârșitul anului trecut peste 1.200 de angajaţi în cele 21 de reprezentanţe din întreaga lume.

,,Procesul de construire şi lansare a unui satelit este deosebit de complex şi presupune ani de pregătiri până la intrarea sa în funcţiune. De exemplu, testele pe orbită realizate după lansarea satelitului, pregătirile pentru transmisie, poziţionarea pe orbită şi transferul multiplexurilor durează aproximativ trei luni”, explică Martin Kubacki. Iar pentru a ne putea face o idee cât mai clară despre importanța acestei industrii reprezentantul SES precizeză că flota de sateliți operată de companiepermite, spre exemplu, operatorilor TV să transmită conţinut TV digital, în întreaga lume, în fiecare zi.

,,Cu ajutorul tehnologiei satelitare am putut urmări Cupa Mondială FIFA din Brazilia în Europa. Eurovision – distribuitor al Uniunii Europene de Radio şi Televiziune (EBU), transmite meciurile în direct în propria reţea globală cu ajutorul satelitului NSS-806 şi al teleportului SES din Manassas. Sateliţii NSS-7 şi SES-6 ai SES permit Eurovision să transmită meciurile din cele 12 oraşe braziliene în care s-a desfășurat Cupa Mondială la Centrul Internaţional de Radiodifuziune din Rio de Janeiro”, mai spune reprezentantul SES. Un alt exemplu dat de acesta este cel al satelitului ASTRA 5B, cel mai recent adăugat flotei, care deserveşte Europa Centrală şi de Est şi prin care se dorește susșinerea dezvoltării pieţei de televiziune din regiune. ,,Acesta asigură platforma de creştere perfectă pentru operatorii DTH şi de cablu actuali şi viitori, precum şi pentru radiodifuzorii TV individuali, iar primii beneficiari importanţi ai acestui nou satelit sunt Orange TV, platforma DTH a Orange România, platforma DTH Magnicom din Georgia, precum şi canalele româneşti şi bulgăreşti ale CME”, spune Kubacki. În prezent, compania condusă de el operează 56 de sateliţi care acoperă 99% din populaţia lumii.

Printre clienţii SES se numără radiodifuzori, televiziuni publice şi comerciale, precum şi companii de telecomunicaţii importante. Printre colaboratori se numără BBC, SKY, Canal +, Orange, ZDF, ARD, Skylink, CSlink . ,,Transmitem în total peste 6.200 de canale TV (din care 1.800 în format HD) şi asigurăm semnal TV în peste 291 milioane de gospodării la nivel global”, precizează reprezentantul SES.

Cât despre tendințele celor trei piețe care depind de industria operatorilor de sateliți, cea de de televiziune, de radio şi internet vicepreședinntele SES declară că dezvoltarea, extinderea şi adoptarea noilor tehnologii sunt principalii termeni care descriu fiecare dintre aceste aceste pieţe. ,,Am convingerea că, aşa cum s-a întâmplat cu standardul HD, Ultra HD va deveni noul nostru standard video de ultimă generaţie. Evoluţia tehnologică ne-a ajutat să transmitem semnal TV prin protocoale IP, de exemplu. Compresia digitală şi modulaţia ne-au permis să dezvoltăm servicii de radio digital şi ne-au oferit acces la posturile radio preferate pe infrastructurile de distribuţie digitală, cablu, DTH sau IPTV”.

În ceea ce televiziunea liniară, el este convins că aceasta va evolua, dar în niciun caz nu va dispărea. ,,Noi tehnologii de recepţie o vor ajuta să se dezvolte şi să devină mai interesantă, aşa cum s-a întâmplat cu HD. Diferenţa în experienţa de vizionare a clientului, în comparaţie cu SD – definiţia standard – a avut acelaşi efect revoluţionar precum trecerea de la televiziunea alb-negru la televiziunea color, acum câteva decenii. Nu a dispărut, s-a schimbat şi va continua să se schimbe şi să se adapteze noilor cerinţe ale clienţilor”, spune Kubacki.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii