Cautare




, Staff

Modă |
|

Industria modei transformă măștile în accesorii

Nevoia de a purta măști de protecție în aceste zile i-a determinat pe designerii de modă să devină creativi. Unii dintre ei au transformat măștile în accesorii cu diverse forme și imprimeuri. Dar până să ne gândim cum să le folosim într-un mod mai creativ, ar trebui, mai întâi, să vedem de unde facem rost de ele, potrivit jurnaliștilor de la Bloomberg.    
 aboneaza-te
măști de protecție

Pe măsură ce pandemia a evoluat, măștile pentru praf cele chirurgicale au ajuns pe lista lucrurilor greu de găsit în această perioadă, alături de hârtie igienică, făină sau drojdie.

Comunitatea de fashion a sărit în ajutorul medicilor. Branduri celebre precum Prada, LVMH (deținut de Louis Vuitton și de Dior), Kering (deținut de Balenciaga și de Saint Laurent ) sau Lamborghini au anunțat, rând pe rând, că încep să producă măști de protecție.

Măștile au devenit obiecte de maximă necesitate, iar designerii privesc vânzarea acestora ca pe o formă de exprimare. Asta s-a întâmplat mereu în industria modei. Astfel, unele companii pot obține un venit suplimentar într-o perioadă în care altele pierd din ce în ce mai mulți clienți, scrie Bloomberg.

Compania ThreeASFOUR  produce măști din mătase și bumbac, care trebuie spălate de mână zilnic, după cum recomandă producătorii. Măștile costă 44.44 dolari, iar 10% din prețul fiecărei măști merge direct către un fond destinat asigurării de măști medicale spitalelor din New York.

Compania Citizens of Humanity din California, care era producătoare de jeanși, a lansat un pachet de cinci măști de bumbac (dintre care una din denim) la prețul de $25 de dolari.

Ball and Buck, brand ce produce articole sportive masculine, a lansat măști de camuflaj la prețul de $20. Compania a anunțat că la fiecare vânzare, o mască va fi donată unui spital.

Alte companii, deși nu produc articole vestimentare, adăugă măști la orice livrare. Compania Collina Strada oferă măști gratuite la orice comandă făcută pe site.

Marshal Cohen, analist-șef în departamentul NPD Group, o companie care face cercetări de piață, e de părere că măștile vor trece de la produse de primă necesitate, la accesorii: „Măștile vor deveni ca o ștampilă a acestei epoci”.

Nick Paget, analist de modă masculină, prognozează evoluția purtării măștilor: „În viitor, purtarea măștilor va simboliza sentimentul de siguranță împotriva amenințărilor”.

Tendința de a purta măști exista în Europa și în America de Nord încă dinaintea izbucnirii pandemiei cauzate de coronavirus. Creatoarea de modă franceză, Marine Serre, a prezentat încă din septembrie măști în colecția de primăvară, iar cântăreața Billie Eilish a purtat o mască Gucci la decernarea premiilor Grammy, în ianuarie.

„Este greu să nu te simți ca într-un episod din Black Mirror, iar căutarea unui obiect vestimentar care oferă protecție devine ceva logic”, a adăugat Paget.

Autoritățile medicale spun că, în lipsă de altceva, chiar și măștile făcute acasă reprezintă o soluție viabilă.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii