FacebookTwitterLinkedIn

Conform unui sondaj realizat de către Nielsen Consumer, deși se consumă mai multă bere acasă, statisticile relevă faptul că românii aleg mai puțin ambalajele PET și optează pentru cele mai puțin poluante și în care berea poate fi păstrată mai bine, precum can-ul și sticla returnabilă.

Cu toate acestea, berea la sticlă returnabilă a fost impactată de vânzările mai mici din HoReCa.

Un alt comportament de consum care ia având este cel de premiumizare, consumatorii au ales mai multă bere din segmentele de preț premium și superpremium.

La nivel general, piața de bere din România a fost mai degrabă stabilă în 2021, cu o creștere de 2% în volum, mai arată datele Nielsen.

„Impactul închiderii HoReCa în 2020 a făcut ca o mare parte din vânzări să se mute în Key accounts unde s-a intensificat activitatea promoțională. Vedem că nici în sezonul 2021 HoReCa nu a ajuns la volumele dinainte de pandemie. Deși nu am avut restricții în această vară, consumatorii sunt mai reticenți în a ieși în oraș, la restaurant”, subliniază reprezentanții Nielsen.

Peste 97% din berea consumată în țara noastră este produsă local, în timp ce 50% din ingrediente provin din țară. România este a 8-a piață de bere din Europa.