Petre Barbu, Contributor
Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.
Media şi entertainment |
|
Industria de publicitate atacă Ordonanța Guvernului ce limitează activitatea agențiilor de media

„Ordonanța de urgență pentru modificarea și completarea Legii audiovizualului, publicată în Monitorul oficial din 13 aprilie este o dovadă de netransparență față de mediul privat, un semnal negativ pentru orice investitor privat care se gândește la România. Actul normativ a fost analizat și aprobat, în mod nejustificat, în regim «de urgență», deși nu aduce nici un beneficiu real economiei românești sau industriei media. Vom folosi toate instrumentele legale pe care le avem la dispoziție, pentru a convinge Parlamentul, principalul for legislativ al României să respingă acest act normativ injust”, a declarat Radu Florescu, președintele Uniunii Agențiilor de Publicitate din România (UAPR).
Referindu-se concret la efectele negative ale actului normativ asupra industriei, așa cum a fost el publicat în Monitorul Oficial, UAPR amintește că acestea vor afecta întreaga piață, inclusiv clienții consumatori de publicitate, operatorii TV prin cablu dar și industria cinematografică romanească.
Actul normativ a fost criticat încă de la inițiere de către reprezentanții industriei serviciilor media audiovizuale din România și Uniunea Europeană, deoarece încalcă principiul libertății economice și are efecte negative asupra mediului concurențial în care își desfășoară activitatea toți actorii economici implicați în piața serviciilor media audiovizuale.
„În ciuda asigurărilor primite de către UAPR din partea Guvernului ca OUG privind Legea audiovizualului 504/2002 în forma sa inițială va fi supusă dezbaterii publice, deși s-a anunțat că pentru promovarea actului normativ se va renunța la caracterul de urgență, ea a fost publicată prin surprindere în Monitorul Oficial ceea ce face să ne întrebam care este intenția reală din spatele acestei inițiative legislative,” a mai spus Radu Florescu.
În noiembrie 2012, Uniunea Agențiilor de Publicitate din România a atras atenția executivului, printr-un document oficial, că actul normativ are un profund impact negativ asupra mediului concurențial prin favorizarea radiodifuzorilor. Propunerea îngrădește dreptul agențiilor de a-și construi campanii media integrate și afectează posibilitatea acestora de a folosi în mod egal, unitar și nediscriminatoriu, spațiile publicitare puse la dispoziție de trusturile media integrate.
UAPR este o organizaţie profesională fondată în anul 2000, care urmăreşte apărarea intereselor agenţiilor de publicitate, dezvoltarea şi profesionalizarea industriei de advertising. În acest sens, UAPR reuneşte cele mai importante agenţii de publicitate şi de media de pe piaţa autohtonă de publicitate.
Mai multe articole Forbes
E ca si cum ai desfiinta industria agentiilor de publicitate pe zona TV. Asta imi suna a masura de tip anti capitalist. Rusine si jenant USL! Tot prin ordonante de urgenta faceti modificari. Exact ceea ce ati criticat la fosta guvernare.
E ca si cum ai desfiinta industria agentiilor de publicitate pe zona TV. Asta imi suna a masura de tip anti capitalist. Rusine si jenant USL! Tot prin ordonante de urgenta faceti modificari. Exact ceea ce ati criticat la fosta guvernare.
E ca si cum ai desfiinta industria agentiilor de publicitate pe zona TV. Asta imi suna a masura de tip anti capitalist. Rusine si jenant USL! Tot prin ordonante de urgenta faceti modificari. Exact ceea ce ati criticat la fosta guvernare.