Cautare




, Contributor

Beauty Contributor

Lifestyle |
|

Industria de beauty, prezent și viitor

Sunt două luni de când lumea se confruntă oficial cu pandemia, și fiecare nouă zi adâncește criza economică generată de aceasta. Iar industria de frumusețe nu face excepție, în ciuda creșterii vânzărilor on-line.
 aboneaza-te
shutterstock_1695361813

Sunt două luni de când lumea se confruntă oficial cu pandemia, și fiecare nouă zi adâncește criza economică generată de aceasta. Iar industria de frumusețe nu face excepție, în ciuda creșterii vânzărilor on-line.

Să vorbești despre viitor – fie și foarte apropiat, când prezentul este atât de incert? În 2018, piața globală a cosmeticelor valora aproximativ 507 miliarde de dolari americani și se estima că aceasta ar putea atinge cifra de 758,4 miliarde de dolari până în 2025, potrivit Statista.com. Însă nimic nu prevedea că lumea întreagă va fi condamnată la izolare, iar magazinele care comercializează produse cosmetice vor sta închise săptămâni întregi. Practic, acele previziuni sunt anulate, iar noile calcule depind masiv de evoluția situației actuale.

Chiar dacă s-a resimțit discret în alte colțuri ale lumii, pandemia care a lovit dramatic China (care deține, de altfel, o treime din puterea de cumpărare pe piața de lux) a avut un impact important asupra industriei mondiale de frumusețe, dat fiind că numeroase branduri, inclusiv cele de lux, se bazau pe producătorii și furnizorii din această seară pentru a-și desfășura activitatea.

A doua lovitură, aparent minoră, a rezultat din diminuarea vânzărilor din categoria „travel retail” – care însuma anul trecut o cifră de 25,6 miliarde de dolari doar din cosmetice și parfumerie (dintr-un total de aproape 70 de miliarde de dolari), odată cu impunerea restricțiilor de călătorie și condițiilor speciale de siguranță rezervate pasagerilor, în contextul prevenirii răspândirii virusului.

În paralel, restrângerea activității fabricilor și apoi închiderea majorității magazinelor a pus capac industriei care, dincolo de șocul scăderii încasărilor, a trebuit să se concentreze pe găsirea de soluții pentru a-și salva companiile, cu tot ce implică acestea. În acest context, comerțul on-line a părut să fie – pentru cei care dispuneau deja de această formă de a interacționa cu clienții, luminița de la capătul tunelului izolării.

Totuși, shoppingul virtual are neajunsurile sale. Pentru că, de cele mai multe ori, produsele pe care le achiziționăm on-line sunt fie articole de îngrijire și parfumerie pe care le cunoaștem deja (deci, ne facem refill), fie produse care pot fi evaluate de la distanță, prin prisma culorilor, review-urilor utilizatorilor și apartenența la branduri de încredere. Dar dacă înainte de distanțarea socială, marile magazine își atrăgeau și fidelizau clientela bazându-se pe designul opulent al spațiului, acum, totul se reduce la prețuri. Platformele on-line nu implică aceleași costuri în comparație cu o rețea națională de magazine, ceea ce influențează major politica de preț, și implicit vânzările.

Deloc de ignorat este faptul că, spre deosebire de concurența lor – axată exclusiv pe comerțul virtual –, retailerii se confruntă și cu un alt handicap. Dat fiind că ponderea vânzărilor on-line era destul de mică prin comparație cu cifrele din magazine, schimbarea bruscă a comportamentului consumatorului a venit la pachet cu noi provocări logistice, dificil de adaptat din mers, ceea ce a dat din nou câștig de cauză actorilor cu experiență în piață.

Nu doar vânzările de produse au fost virusate de pandemie. Dacă magazinele au avut o soluție de rezervă, industria de servicii de frumusețe s-a ales doar cu ușa încuiată. Sute de mii de saloane, clinici de înfrumusețare și centre spa închise peste noapte s-au văzut nevoite să se mulțumească cu faptul că-și pot păstra cel puțin angajații, prin acordarea de fonduri care să acopere șomajul tehnic, dar fără vreun fel de încasări. De cealaltă parte, clienții, și mai ales acei consumatori fideli, au căutat să suplinească aceste lipsuri (în special tratamente cosmetice, colorarea părului, epilare, manichiură) prin mijloace proprii, ceea ce poate avea un impact destul de pronunțat pentru viitorul serviciilor, notează Insider.com, dacă luăm în calcul și faptul că, pe fondul crizei economice, va scădea drastic și puterea de cumpărare, iar publicul-țintă al acestor servicii va trebui să facă alegeri cât mai avantajoase.

Un studiu desfășurat de Poshly Inc. arată că oamenii nu și-au făcut doar stocuri de făină și drojdie odată cu înăsprirea măsurilor preventive impuse de pandemie, ci au achiziționat mai multe produse de skincare și îngrijire personală decât de obicei, concentrându-se mai degrabă pe branduri de masă, cu prețuri convenabile. Însă acest lucru se datorează și faptului că hipermarketurile rămase deschise dețin spații generoase dedicate produselor de igienă și frumusețe, iar acestea au devenit mai tentante în contextul actual.

Cum a schimbat pandemia peisajul

Dincolo de toate cifrele și statisticile, există câteva certitudini…

SĂPUNUL Este MEGASTAR

Recomandarea spălării mâinilor este aproape la fel de populară precum urarea de Anul Nou, iar populația lumii pare să fi devenit mult mai conștientă de importanța acestui gest. Vânzările de săpun au atins cote maxime, iar producătorii de cosmetice s-au adaptat rapid cererii în creștere. Și crema pentru mâini are cerere mai mare, ca urmare a uscării mâinilor post-spălat.

DEZINFECTANTUL. MUST HAVE!

Grupul LVMH, lider în piața de lux, cu branduri precum Dior, Guerlain sau Givenchy, a fost primul care a anunțat că produce dezinfectanți pentru sistemul sanitar francez, fiind urmat și de alți producători (P&G, Estée Lauder, L`Oréal, Coty). Nu-i exclus, în viitorul apropiat, să ajungem să folosim și un dezinfectant… de nișă.

TESTERELE, UN PERICOL

Oricât ar mai dura distanțarea socială, cu siguranță vom ieși „alți oameni” după această pandemie. Mai atenți la ce ne înconjoară, mai precauți și mai reticenți să atingem orice obiect străin. Este cazul testerelor din magazinele cosmetice, care au trecut prin alte mâini înaintea ta și sunt, prin natura lor, un mediu (umed) propice dezvoltării bacteriilor.

Ordine ÎN PriorităȚi.

Nu știi ce poți până nu ești forțat să te descurci. La capătul acestei perioade, în care mulți profesioniști din țară și din lume oferă consiliere on-line pentru machiaj, coafat, colorare sau întreținerea manichiurii, vei căpăta abilități extrem de utile, care să te scoată din impas la nevoie.

ASISTENȚĂ DE SHOPPING ON-LINE

Strategiile de atragere a clienților includ livrarea gratuită a comenzii, discounturi, cadouri, dar și consilierea personalizată de shopping, acordată on-line (via platforme de interacțiune cu comunitatea, precum tawk.ro), telefonic sau prin intermediul unor formulare completate în prealabil.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii