Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Incredibil! Consumul de publicitate TV al companiilor farmaceutice a depășit în 2013 pe cel din domeniul telecom

medicamente_farma.jpg
Reclamele TV comandate anul trecut de piața farmaceutică (OTC) au obținut un volum total de 233.224 puncte de audiență pe targetul comericial, superior celui înregistrat de firmele telecom (206.750 GRP). Liderul publicității TV pharma a fost GlaxoSmithKline.

„Dezmățul” de publicitate TV de care s-au bucurat în 2013 brandurile companiilor farmacetice (OTC) se reflectă evident în cifre. Volumul de audiență de 233.244 GRP’30pe targetul comercial (1 ianuarie – 15 decembrie 2013) este cu 13,1% mai mare decât cel din anul 2012. (Pe baza punctelor de audiență, Gross Rating Points – GRP, clienții publicitari cumpără timpi de publicitate de la televiziuni.)  

Audiența obținută de „buline” și „unguente” a fost mai mare decât a serviciilor de telecomunicații, domeniul care investește cei mai mulți bani în advertising-ul din România. Se poate spune că reclamele TV împotriva „durerilor” au fost mai promovate pe televiziuni decât „minute gratuite”.

Monitorizările consultate de „Forbes România” arată că, în cursul anului 2013, numai puțin de 34 de companii din domeniul pharma au comandat campanii de promovare TV. Dintre acestea, 10 firme au acumulat peste 10.000 de puncte de audiență. Asta înseamnă că fiecare companiei din top 10 a investit cel puțin 600.000 de euro în publicitatea pe televiziune.

Alți 14 jucători de pe piața pharma au acumulat volume de audiență între 1.000 și 10.000 de puncte de audiență. Toate aceste cifre arată competiția acerbă care s-a dus în promovarea brandurilor OTC.

GlaxoSmithKline a consumat 36.075 GRP’30pe targetul comercial (a fost adăgată și campania pentru Societatea Română de Pediatrie), cu 37% mai mult decât în 2012. Glaxo este cel mai mare investitor în promovarea TV din domeniul pharma.

Pe locul secund s-a plasat Reckitt Benckiser, care a consumat pentru brandurile Nurofen, Strepsils, Gaviscon și Durex, un buget de 24.661 GRP’30pe targetul comercial. Volumul este la nivelul anului 2012 (scădere de 1,9%).

Audiența reclamelor comandate de Johnson & Johnson a cunoscut o creștere explozivă de 89,6%, bugetul ajungând la 18.351 GRP’30pe targetul comercial.

Alți investitori pharma cu bugete importante de publicitate TV: Sandoz – 17.688 GRP (creștere de 17,8%), Walmark – 15.842 (scădere de 7,7%), Terapia – 13.219 (+ 22,4%), Health Adviser – 13.094 (+ 6%), Sanofi-Aventis – 12.252 (+ 6,8%), Biofarm – 10.418 (+ 51,5%) și Berlin-Chemie – 10.307 (- 1,5%).

Vezi și bugetele de publicitate atrase de televiziunile documentare!

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii